Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kø kan fint unngås/godtas om man drar en halvtime tidligere på jobb, begynner tidlig, eller innarbeider seg rutiner for køkjøring(innfinner seg med at det er kø), at det er en del av morgenen. Ta med frokosten med i bilen og en kaffekopp så blir det et morgenrituale av det. Da jeg dro på jobb den gang jeg jobbet var det alfa og omega om jeg reiste som planlagt, eller 5 minutter senere. Kjørte inn til Oslo hver dag, noen dager verre enn andre, men man er alle i samme båt på veien og det er ikke som å sitte i kø i ferieutfarter med folk som ikke er vant til kjøkjøring som gjør det enda verre.

Kjører tog nå til daglig, det er som oftest punktlig og greit, men dukker stadig opp hendelser som forsinker meg. Idag var det et vognsett forran oss som havarerte og vi ble stående mellom to stasjoner i 20 minutter. Her i forrige uke var det problemer med strømtilførsel på forbruksstrøm i vognene og for å spare på sekundær strømforsyning ble alt spart på, så batteridriften kun gikk på kjøring av dører.. Derfor var vognene mørklagt.

14004_10152775727450341_592125595_n.jpg

Rett før jul tok jeg bussen istedet da tog ble innstilt annenhver dag omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet som regel hvilke biler som er sivilbiler i rushen...og hvor politiet pleier å stå parkert etc så går alltid greit.. Er nok mer obs på "oi den bilen la seg ut etter meg" og sånt...

Ja jeg skal ikke si noe jeg, har kjørt i taxifila selv jeg noen ganger. Har kun vært for å kjøre forbi enkelte biler som har kjørt så sent at de stopper opp trafikkflyten da, som lastebiler som driver å skal kjøre forbihverandre i oppover bakker :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 9minutter fra lillestrøm tunnellen til jobben min når jeg drar hjemmefra 0710 (de dagene jeg starter 0730) Men 25min om jeg drar hjemmefra 0715 (altså forsinka på jobb)... Om jeg starter 0830 MÅ jeg dra hjemmefra senest 0805 for å være fremme tidsnok..Drar jeg hjemmefra noe senere enn 0815 bruker jeg 30min til jobb... Dette er mine rutiner.. Har innarbeidet meg dem hver dag siden desember ifjor... Og det slår aldri feil (med mindre noen kræsjer)

Tog...det kunne aldri falt meg inn å ta tog... Dra hjemmefra 0649..tog kl 0656 til byen.. ankomme 0706..så gå til t-banen..ta bane kl 0713.. ankomme helsfyr 0719. Så gå i 7min til jobb og ankomme 0725....

So....Not gonna happen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tenke på miljøet wicky!

Jeg for min del har tatt tog 2 ganger i mitt liv, t-bane har jeg ikke tatt og jeg hater å ta buss. Kollektivtilbudet i hjembygda er ikke helt det store heller.. takke seg til bilen.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg komme med den gode "på landet" kommentaren :)

Vi har en buss som går nedover klokken 07:10, og en 08:10

Og vi har en buss som går hjem klokken 14:30 og en 15:50

Ingen busser i helgene, tog gidder jeg ikke nevne noe om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukependler for tiden til Oslo, og har begynt å ta toget nå de siste månedene for å spare penger, rett og slett. Har jo gratis tog, så at jeg ikke har gjort det før er _litt_ idiotisk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller aldri kollektiv transport, har tatt buss en gang siden jeg fikk lappen og da hadde jeg ikke noe valg :wink:

Det er ikke privatbilismen som er den store trusselen for miljøet, kan ikke annet enn le av alle de som kjører el bil og tror de redder miljøet #-o Eneste de gjør er å drite seg ut i biler som ser latterlige ut og sette seg selv i fare i ett kjøretøy som er like kollisjonssikkert som en sykkel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...