Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

[ Bilde ]

Du er virkelig i skuddet i dag.... #-o

Den første som het Fredrik i min familie var min 6 x tippoldefar som ble døpt på Bragernes i Drammen i 1698. Alle senere mannlige medlemmer av familien har hatt navnet Fredrik inkl. min sønn. Tenk det.... bare fredriker i hele 315 år. Det blir ikke bedre... :P

Det er artig med navn tradisjoner synes jeg, vi følger den ikke så nøye i vår familie men både jeg og min lillesøster er oppkalt tipp olderfar og oldermor :) Mine foreldre valgte nok navnene på oss delvis pga tideligere bruk i familien og at de synes de er fine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Hehehe... pass på så du ikke får mareritt... :lol:

Det er forøvrig mange kjente mennesker som har hatt navnet Fredrik... Fredrik Stang (Norges første statsminister), Fredrik Reinfeldt (dagens svenske statsminister), en hel rekke danske og norske konger, Frederik den Store af Preussen (trolig den mest vellykkede strategiske militære feltherre igjennom tidene), Friedrich Nietzsche (verdensberømt tysk filosof), Friedrich von Schiller (verdensberømt tysk poet og dramatiker), Georg Friedrich Händel (verdensberømt tysk komponist)... bare for å nevne noen. Vi har til og med byer med navnet fredrik i seg... Fredrikstad, Frederikshavn, Fredericia, Friedrichshafen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når det er karbonader med bacon og speilegg på jobben!

Det er så digg, så spiser gjerne 2 stk, og blir så sykt mett etterpå! :P

Mmm, sitte på cafe nå, nett bestilt nachoooos!!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streetmeet er fortsatt populært ja :P vurderte å kanskje ta turen om jeg kjedet meg i kveld, men har ikke noe bil å kjøre med, dvs bilene mine er ikke klare for vei, og jeg kjører ikke med mamma og pappa sin bil dit! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streetmeet var det en stund omtrent hver helg, og jeg var en aktiv deltager, men etter noen slitte dekk og mye politi har det ikke vært like morro hver gang :P Har man fått med seg et streetmeet har man fått med seg de fleste andre.

Forøvrig heter jeg også Fredrik, flott navn, flott navn! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...