Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å handle meg bil om dagen.. I går avtalte jeg å ringe en kar etter middagen, det ble litt senere enn antatt så jeg sender en sms ca kl 21 og spør om det går greit å ringe.

Får ikke svar..

I dag får jeg en mail med beskjed om at jeg overkompliserer ting og at jeg bare burde ringt istedet for å spørre om å få lov. Ja, og at jeg ikke får kjøpe bilen.. :lol:

Så mye for å være høflig :D

Tja, kanskje kjøpere er for høflige - sjelden man hører selgere som klager over interesserte som ringer ved midnatt. :?

Blir litt fristet til å dele noen av mine egne ringe-og-høre-på-bil historier, men det spørs om de egner seg på trykk.

Særing..

Neida, dette høres ganske normalt ut. :) Selv om påstanden om å "overkomplisere" var en original vri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos klokkeprat, mitt siste kjøp:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

(ikke mine bilder)

Nydelig klokke! Hva gav du for den, om det er lov å spørre?

Benson Trade i Nederland selger denne klokken til 1500 kroner pluss frakt og norsk moms.

Militarytime.no har noen litt enklere utgaver av L7127 Count Zeppelin til 1600-2000 kroner.

Zeppelins nettsider: Her. :)

Huff, det der var ikke gøy å lese! Men for 1500 kr. er det ingenting å lure på, løp og kjøp! Klokka er av kvalitetog har ffått mye bra oppmerksomhet, veldig mye for pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å handle meg bil om dagen.. I går avtalte jeg å ringe en kar etter middagen, det ble litt senere enn antatt så jeg sender en sms ca kl 21 og spør om det går greit å ringe.

Får ikke svar..

I dag får jeg en mail med beskjed om at jeg overkompliserer ting og at jeg bare burde ringt istedet for å spørre om å få lov. Ja, og at jeg ikke får kjøpe bilen.. :lol:

Så mye for å være høflig :D

Tja, kanskje kjøpere er for høflige - sjelden man hører selgere som klager over interesserte som ringer ved midnatt. :?

Blir litt fristet til å dele noen av mine egne ringe-og-høre-på-bil historier, men det spørs om de egner seg på trykk.

Særing..

Neida, dette høres ganske normalt ut. :) Selv om påstanden om å "overkomplisere" var en original vri.

Altså, jeg var på tur til å ringe da fruen poengterer at det er noe sent for sånne henvendelser. Jeg velger å sende en sms for å spørre om det går greit med en prat da bilen er så lavt priset at den antageligvis vil selges relativt kjapt.

Jeg får ikke svar, men i dag får jeg lange velskrevne mailer fra selger om hvorfor jeg er dust og at jeg ikke får handle bil siden jeg plager han :lol:

Jeg er altså for høflig? Hadde jeg ringt kl 21 en Lørdagskveld ville nok den jevne nordmann kalt meg uhøflig.. Så.. Hva gjør man?

Har fått tilsammen 5 mailer fra denne karen nå, lange mailer om hvor fjern jeg er og hvor dust det er å skrive mail. Ikke ett eneste ord om hvordan bilen er.

Jeg vet ikke med dere, men jeg liker en kombinasjon. En mail først for å få de grunnleggende fakta om hvordan bilen er skriftlig. Er jeg fornøyd ringer jeg.. Er jeg tvilende ser jeg ann saken og gjentar prosessen med andre selgere.

Helt til..

Oi, hvordan var den bilen jeg først var interessert i igjen? Aha, jeg leser mailen!

Ja, jøss.. Den var jo ikke så ille ift mye annet.. PINGPINGPING! HANDEL!!

Hvis dette betyr at jeg er en plagsom kjøper, so be it. Jeg har gjort for mange bomkjøp til å ikke være litt kresen i mine twilight years :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et sett med felger på finn.no for et par dager siden som jeg kunne tenkt meg. Jeg sendte så mail som jeg fikk fort svar på, og vi hadde en grei dialog som endte med kjøp for min del. Slik det skal være.

Fant et annet sett nå for to dager siden hvor jeg som normalt sendte mail. Ettersom jeg ikke fikk svar på litt over et døgn så sendte jeg en sms i går. Har fortsatt ikke fått svar på noen av delene.

Når det er slik virker det jo faktisk ikke som om de er interessert i å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilsammen 5 mailer fra denne karen nå, lange mailer om hvor fjern jeg er og hvor dust det er å skrive mail. Ikke ett eneste ord om hvordan bilen er.

Jeg vet ikke med dere, men jeg liker en kombinasjon. En mail først for å få de grunnleggende fakta om hvordan bilen er skriftlig. Er jeg fornøyd ringer jeg.. Er jeg tvilende ser jeg ann saken og gjentar prosessen med andre selgere.

Hva med å takke høflig for diagnosen, men si at du ønsker å høre med andre selgere for å få en second opinion om du virkelig er så håpløs?

Ellers synes jeg det er godt gjort å få 5 lange meldinger fra selger uten å gjøre stort for å få det. Hadde det enda vært meldinger med info om bilen du hadde fått.

Fant et annet sett nå for to dager siden hvor jeg som normalt sendte mail. Ettersom jeg ikke fikk svar på litt over et døgn så sendte jeg en sms i går. Har fortsatt ikke fått svar på noen av delene.

Når det er slik virker det jo faktisk ikke som om de er interessert i å selge.

Det finnes fortsatt noen som mener at det bare er useriøse folk som tar kontakt via epost og (kanskje særlig) SMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...