Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Isolert sett er 450K egentlig ikke mye for en sportsbil med de egenskapene GT86 har. Porsche Boxster med kun 11 HK mer (norges versjonen) koster hele 650K og BMW Z4 sDrive20i med 16 HK mindre koster minimum 555K. Selv F20 125i med 218 HK (som ikke er en sportsbil) koster 16K mer enn GT86.

Utfordringen er når man begynner å sammenligne med eldre biler som har større motorer og mer effekt. Da er det viktig å holde fokus på forskjellen mellom epler og bananer. At man evt. kan kjøpe en E39 M5 til langt mindre penger enn GT86 er etter min mening ikke så veldig relevant hvis det er en bil som GT86 man har lyst på. Her skiller imidlertid vannene og det avgjørende er hva man prioriterer (som jeg skrev i mitt siste innlegg)... :)

E24 har testet Subaru BRZ (tvillingsøsteren til Toyota GT86) og kommet frem til nogenlunde den samme konklusjonen som undertegnede... :)

http://e24.no/bil/biltester/mye-moro-fo ... e/20364638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkeno problem å vaske uten! Vaske bil i øspøs regnvær er også helt genialt! :) Såpa sklir av mens man vasker :) Har gjort det noen ganger og bilen har aldri sett bedre ut :)

Haha, hørtes litt digg ut :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekksjapper drar på maks av det muttertrekkern klarer, har sett at de ikke engang bruker momentforlenger siste gangene jeg fikk bytta dekk på firmabilen :P

Så står man der og hopper på et 2 meter langt rør utenpå latmannsarmen etter endt sesong :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så setter dem bolten/mutteren i pipa, og så rett i hullet og dryler den inni uten og i det hele tatt SJEKKE at gjengene har entret... FACEPALM.

Var ei vaske/dekk sjappe rundt her som ødela samtlige bolthull på en bil ved dekk skifte fordi dem ikke skrudde i bolten litt først..

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å unngå dekksjapper nå, spesielt sånn kombo bilvask og dekksjapper! De skruker den max hardt på og når du kommer igjen etter sesongen klager de på at boltene satt fast!

Faren min satt inn bilen sin inn i en sånn sjappe pga jeg hadde ikke tid til og bytte dekk for han og da hadde de skrudd de skikkelig fast også hadde de ødelagt boltene! Du kan jo tro jeg slet med og bytte de! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor jeg ikke gidder lenger hvis jeg har tid til å ta det selv... Og nå har jeg bare billigbiler så det går ann i nød, både dekkskift og vaks - men får jeg meg dyrere bil er det bare å glemme sånt. Da skal det vaskes selv og alltid skiftes dekk selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...