Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Føkk. Ikke godkjent senk på vegvesen :\ Camber i front hadde vist for stort avvik. Gikk akkurat på høyda med 5mm :P

Har du noe bilde av hvor høy bilen er? Tenkte å godkjenne min, men er redd den er for lav...

Kan sammenligne den med min om du vil Håvard, min subba på midtplanken på løftebukken på BT, men fikk godkjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41706665

hvordan er denne med tanke på pris vs utstyr osv ?

Noe den mangler?

I forhold til hva man kunne få mangler den ganske mye, men av de mest vanlige tingene er det vel stor iDrive og skinnseter. I tillegg fikk ikke 520d "joystick"-gir før på 2008-modellene, noe de med større motor fikk.

Hva kan jeg gjøre med en stor iDrive som jeg ikke kan gjøre med denne? Jeg er ikke så inn i ny BMW at jeg vet det. Har aldri brukt en iDrive i mitt liv... Setene liker jeg for så vidt, og synes bilen har det meste jeg trenger. Jeg må bare selge Minien først. Ser at den ikke har slik joystick-spak ja, men jeg kan vel gire manuelt med denne også, eller? Hva er forskjellen, utenom utseende? Hva synes du om prisen og bilen forøvrig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føkk. Ikke godkjent senk på vegvesen :\ Camber i front hadde vist for stort avvik. Gikk akkurat på høyda med 5mm :P

Har du noe bilde av hvor høy bilen er? Tenkte å godkjenne min, men er redd den er for lav...

Kan sammenligne den med min om du vil Håvard, min subba på midtplanken på løftebukken på BT, men fikk godkjent :)

Min subber sjeldent nedi ting, men tar også hensyn til hvor jeg kjører :P Dekket forran går akkurat oppi buen med 225/40-18 dekk, vil tro det skal gå fint :)

Litt lavere enn på bildet her :

20130413_211020_zps46c18611.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som ikke kjører med senk av praktiske årsaker?

Meg også.. Fantastisk deilig å slippe å være redd for alle humper og hull.. :wink:

Også i tillegg faktisk ha noe som minner om Comfort.. Men for all del, det har sin skjarm og kjøre blodsenk også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre med en stor iDrive som jeg ikke kan gjøre med denne? Jeg er ikke så inn i ny BMW at jeg vet det. Har aldri brukt en iDrive i mitt liv... Setene liker jeg for så vidt, og synes bilen har det meste jeg trenger. Jeg må bare selge Minien først. Ser at den ikke har slik joystick-spak ja, men jeg kan vel gire manuelt med denne også, eller? Hva er forskjellen, utenom utseende? Hva synes du om prisen og bilen forøvrig da?

Det er ikke alle med liten iDrive som har navigasjon (skjerm er standard, men ikke navi-delen), men alle med stor skjerm har dette. Om man har liten skjerm med navigasjon er kartene begrenset, og man kan ikke bruke CD-spilleren til f.eks. musikk mens man bruker navien. På biler med stor skjerm er det en egen leser til navi-DVD-en. Når det gjelder girspaken er dette mest for syns skyld. Jeg har ikke noen erfaring med noen av disse, men jeg vil tro virkemåten stort sett er den samme. Prisen er sikkert grei uten st jeg har sjekket hva de stort sett ligger på nå, men jeg har sett tilsvarende biler med større motor til bedre pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre med en stor iDrive som jeg ikke kan gjøre med denne? Jeg er ikke så inn i ny BMW at jeg vet det. Har aldri brukt en iDrive i mitt liv... Setene liker jeg for så vidt, og synes bilen har det meste jeg trenger. Jeg må bare selge Minien først. Ser at den ikke har slik joystick-spak ja, men jeg kan vel gire manuelt med denne også, eller? Hva er forskjellen, utenom utseende? Hva synes du om prisen og bilen forøvrig da?

Det er ikke alle med liten iDrive som har navigasjon (skjerm er standard, men ikke navi-delen), men alle med stor skjerm har dette. Om man har liten skjerm med navigasjon er kartene begrenset, og man kan ikke bruke CD-spilleren til f.eks. musikk mens man bruker navien. På biler med stor skjerm er det en egen leser til navi-DVD-en. Når det gjelder girspaken er dette mest for syns skyld. Jeg har ikke noen erfaring med noen av disse, men jeg vil tro virkemåten stort sett er den samme. Prisen er sikkert grei uten st jeg har sjekket hva de stort sett ligger på nå, men jeg har sett tilsvarende biler med større motor til bedre pris.

Okei! Må jo heller ikke glemme at denne har fin historie og bra kilometerstand! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som ikke kjører med senk av praktiske årsaker?

Meg også.. Fantastisk deilig å slippe å være redd for alle humper og hull.. :wink:

Også i tillegg faktisk ha noe som minner om Comfort.. Men for all del, det har sin skjarm og kjøre blodsenk også..

Godt å kjøre fort over fartsdumper o. l. i byen med BMWen (original høyde og ballongdekk). I Hondaen (veldig lav) vet jeg at jeg kjører senka og ukomfortabel bil fra jeg setter meg i bilen og kjøringa blir tilpasset etter det. Faktisk ikke vært et problem med høyden enda, før jeg fikk bilen trodde jeg den kom til å bli ubrukelig her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg subba hele veien opp på bukken. Så sier han at da er den alt for lav. Men målte og utifra tuv papir så fikk jeg godkjent på høyden. Kun feil på camber i front. Så nå må jeg kjøpe camber justering forran og ta ny firehjulskontroll.

Vurderer å heve bilen litt til da jeg knuser colabokser om jeg kjører på dem...

og til dere som sier at lav bil er upraktisk så har dere nok rett. Men jeg syntes det går fint å kjøre med, tilpasser kjørestilen ganske kjapt til lav bil.

Har ikke noe behov for å kjøre fortere enn fartsgrensen i byen kun for å fly over fartsdumpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som ikke kjører med senk av praktiske årsaker?

Me2. :)

Problemet er spesielt vinter/vår, når veiene er veldig ugjevne her oppe! Men, bilen jeg har nå skal ikke senkes før jeg kvitter meg med den [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du senke den etter at du kvitter deg med den da? :P

Jeg føler jeg har vokst litt mtp senk, så neste bil blir nok kun med senkefjærer for å få den noe lavere, men orker ikke full coiloverforvandling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre med en stor iDrive som jeg ikke kan gjøre med denne? Jeg er ikke så inn i ny BMW at jeg vet det. Har aldri brukt en iDrive i mitt liv... Setene liker jeg for så vidt, og synes bilen har det meste jeg trenger. Jeg må bare selge Minien først. Ser at den ikke har slik joystick-spak ja, men jeg kan vel gire manuelt med denne også, eller? Hva er forskjellen, utenom utseende? Hva synes du om prisen og bilen forøvrig da?

Det er ikke alle med liten iDrive som har navigasjon (skjerm er standard, men ikke navi-delen), men alle med stor skjerm har dette. Om man har liten skjerm med navigasjon er kartene begrenset, og man kan ikke bruke CD-spilleren til f.eks. musikk mens man bruker navien. På biler med stor skjerm er det en egen leser til navi-DVD-en. Når det gjelder girspaken er dette mest for syns skyld. Jeg har ikke noen erfaring med noen av disse, men jeg vil tro virkemåten stort sett er den samme. Prisen er sikkert grei uten st jeg har sjekket hva de stort sett ligger på nå, men jeg har sett tilsvarende biler med større motor til bedre pris.

Navigasjonen på min idrive er meget dårlig, jeg har den lille. Er bare piler som peker så det er ingen kart, men jeg kan hørre på musikk samtidig, har jo cd veksler. Er det ekstrautstyr det da kanskje? Har egen spiller til navien men den er det noe gale med for jeg får ikke ut den cd'n :P

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...