Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

De lager motorene selv, er jeg så og si sikker på. Er vel Nissan som eies av (eller samarbeider med?) Renault.

Mazda begynte å tape endel penger og har fått storinnskudd fra eierne (masse forskjellige japanske industrielle finansinstitusjoner) de siste årene for å kapre flere markedseiendeler. For min er Mazda den nye Honda, kjøreglade og innovative japanske biler. Liker også at de er de mest aggressive på vektreduksjon i mellomklassen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda er selveid og har ikke samarbeid med noen. De var under Ford for noen år siden, men nå går de alene. Spennende at de ikke har gått for turboteknologi som alle andre, men satser på bedre kompresjon. Litt Honda over hele greien.

De får også mye skryt for chassis og motorene, samt interiørkvaliteten er på vei opp. Skal jeg ha noe japansk familiebil noengang så blir det nok nye Mazda 6 :)

Og Mattae: Sjekk DNB. Jeg betaler rundt 11.000,- i året med full kasko på min e90. Er 21 år gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Samme her. Ny 6 med full garanti litt over 300.000 kr. frister mer enn en 5 år gammel 5-serie (E90 har vel ikke sammenlignbar komfort eller plass? Ting som spiller inn for en hverdagsbil...)

Angrer på at jeg ikke gjorde mer innsats på Mazda-intervjuet jeg var på for noen år siden - fikk inntrykk da om at ting var i ferd med å skje hos Mazda... Balle. Kunne i beste fall endt som markedssjef for merket, da de ikke hadde en for Norge :o (de var på den tiden under skandinavisk paraply, og ønsket å lage egen Norge-del...)

Zoom zoom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda er überkult. Myyyye mer behagelig å kjøre mazdaen enn m3'en. Var ute og glei litt i m3en nettopp, og to stk e36'er la seg ved sida av og gassa på under den lille halvtimen jeg kjørte. Slikt skjer aldri med mazdaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje anbefala ny Mazda viss du skru sjølv. Dei krev nesten at du tar bilen på verksted uansett ka.

Skal du ha Mazda og skru sjøl, så burde du ha Kunnskaper og ein mazda-manual.

Er F.eks ein stor prosedyre å kobla av/på batteriet på fleste nye mazda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda er überkult. Myyyye mer behagelig å kjøre mazdaen enn m3'en. Var ute og glei litt i m3en nettopp, og to stk e36'er la seg ved sida av og gassa på under den lille halvtimen jeg kjørte. Slikt skjer aldri med mazdaen!

Kjørte e30en her om dagen, fikk en e46 intill rumpa på bilen min og ville jeg skulle gasse.... noe som jeg kanskje gjorde :P haha

Man får kun sånnt med kule biler ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammenligner mazda og m3? 3-serie er generelt en veldig lite comfybil. Mye støy og stiv.

Ja.. Og så bråker m3'en mye mer, bruker mye mer drivstoff en mazdaen, dårligere plass.. The list goes on. Zoom zoom sier bare eg!

Edit: men eg meinte da jo som ein uting at folk skal kappe osv då! Sjølv om da egentlig berre e kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28'n fikk noe oppmerksomhet første tiden, men etterhvert så visste jo stort sett alle hvem det var og hvor lite futt det var i bilen :P Har dog "kjørt aktivt" sammen med f.eks. corvette som prøvde å dra fra når jeg kom bak.. Jeg hang på merkelig bra..

Kult med gamle biler, er bare synd at min gamle bil er treig som et vondt år.. E39'en er treigere, men siden den er så komfortabel så kan jeg leve med det. Senker man en e28 80mm i front og putter på lavprofil 17" så er vel komfort en ting som hører til fortiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...