Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror den ISen må være en slik elsk/hat bil. Ikke helt min bolle med grøt.

Mulig det. Jeg har vært stor fan av LFA f. eks., men vet at mange syns den er stygg også. Liker skarpe, kantete og utradisjonelle designlinjer.

Edit: Men har hatt veldig sansen for Lexus siden jeg så norske filmen Hodejegerne...! Virker som knallbra biler hvis man bare vil ha kvalitet som virker. Gleder meg til å lese sammenligningstestene vs. F30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den ISen må være en slik elsk/hat bil. Ikke helt min bolle med grøt.

Mulig det. Jeg har vært stor fan av LFA f. eks., men vet at mange syns den er stygg også. Liker skarpe, kantete og utradisjonelle designlinjer.

Edit: Men har hatt veldig sansen for Lexus siden jeg så norske filmen Hodejegerne...! Virker som knallbra biler hvis man bare vil ha kvalitet som virker. Gleder meg til å lese sammenligningstestene vs. F30 :)

Jeg liker også LFA, samt elsker designet på gamle IS. Den nye er også fin hvis man sitter inne i bilen, men hva designerne tenkte med den fronten der vet ikke jeg. Designmessig: gammel IS > E90, nye IS < F30 uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designmessig: gammel IS > E90, nye IS < F30 uten tvil.

Når Toyota utviklet første ISen på 90 tallet så var det nettopp 3 serien de hadde som hovedmål. De tok for seg E36 og plukket den bokstavelig talt fra hverandre og prøvde å gjøre alt mye bedre på dems egen modell. Om de lykkes med det kan diskuteres men de lyktes med å lage en kjørevillig sedan med en fot innafor premiumsegmentet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Toyota utviklet første ISen på 90 tallet så var det nettopp 3 serien de hadde som hovedmål. De tok for seg E36 og plukket den bokstavelig talt fra hverandre og prøvde å gjøre alt mye bedre på dems egen modell. Om de lykkes med det kan diskuteres men de lyktes med å lage en kjørevillig sedan med en fot innafor premiumsegmentet :)

Jepp... og Toyota gikk temmelig langt i å kopiere E36. Den første IS´en har også en rekkesekser på enten to eller tre liter der de senere utgavene har V6 motorer. Jeg husker at seriøse biljournalister mente at den første IS´en var verdens beste E36 da den kom på markedet, men da hadde BMW allerede presentert E46 og flyttet listen betydelig høyere... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...