Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg husker at seriøse biljournalister mente at den første IS´en var verdens beste E36 da den kom på markedet, men da hadde BMW allerede presentert E46 og flyttet listen betydelig høyere... 8)

Ja det er nettopp det som ble det sørgelige for Toyota sin del, etter alle åra med utvikling så kom BMW med ny modell samme året IS ble sluppet på markedet. Om ISen var bedre enn E36 kan nok tenkes men den kom aldri på høyde med E46.

Bonusen er jo også Toyota-kvaliteten :-)

Den bonuser får man nok ikke i dag hvis man kjøper ny Toyota eller Lexus. De må som alle andre bilprodusenten tjene penger og da er det ikke alltid like lett å kombinere kvalitet og lav pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusen er jo også Toyota-kvaliteten :-)

Den bonuser får man nok ikke i dag hvis man kjøper ny Toyota eller Lexus. De må som alle andre bilprodusenten tjene penger og da er det ikke alltid like lett å kombinere kvalitet og lav pris.

Jeg forstår ikke den helt, Toyota har et billig og serviceinnstilt forhandlernettverk. Aldri noe tull, og er svært raske! De gangene jeg har hatt en Toyota til service ifm. jobb har jeg blitt tatt godt imot av en kundemottaker, verkstedet utfører service, mens jeg heller i meg mengder med god kaffe og får lese "alle" dagens aviser.

Det har kun vært Toyota som har gått så godt som feilfritt på jobben. Service og Eu-kontroller som har vært gjort.

Møller, Billia og Røhne & Selmer har ikke kunnet stille opp med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jo også levere bilen til tores auto i bergen og få kaffi og dagens aviser, og god oppfølging på bilen uten ekstra tull. Ikke særegent for toyota i det hele tatt. Non er heldige med bilhold og andre ikke. Sånn er det og sånn blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke den helt, Toyota har et billig og serviceinnstilt forhandlernettverk. Aldri noe tull, og er svært raske! De gangene jeg har hatt en Toyota til service ifm. jobb har jeg blitt tatt godt imot av en kundemottaker, verkstedet utfører service, mens jeg heller i meg mengder med god kaffe og får lese "alle" dagens aviser.

Det har kun vært Toyota som har gått så godt som feilfritt på jobben. Service og Eu-kontroller som har vært gjort.

Møller, Billia og Røhne & Selmer har ikke kunnet stille opp med det samme.

Dette er ikke noe Toyota tilbyr spesielt, de fleste merkeverksteder tilbyr kaffe og ferske aviser mens man venter. Både hos Bavaria og Audiforhandleren her i byen har jeg blitt kjørt hjem når jeg har levert bilen og jeg har fått gratis leiebil hvis det tar lengere tid med bilen.

Når jeg jobbet på Bavaria så var det heller ikke uvanlig at vi hentet og bringte kundebiler enten hjem eller til kundens arbeidsplass. Jeg kjørte fra Arendal til Kragerø jeg for å hente en X6 som skulle på verksted :wink:

Men det jeg ville si av det at dette har med kundebehandling å gjøre, ikke bilens tekniske kvalitet eller driftsikkerhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ville si av det at dette har med kundebehandling å gjøre, ikke bilens tekniske kvalitet eller driftsikkerhet :)

Tro det eller ei, men det er helhetsinntrykket som teller. Han som eier LFA i Stavanger kjøpte den fordi Lexusene hans var det aldri noe tull med og at verkstedene og forhandlerne var langt mer ivrige for å yte bra service, etter misnøye med Audi og BMW.

Toyota har flest trygghetssøkende kunder som bare ønsker et trygt bilhold (noen i klassen på BI hadde de til baheloroppgaven). Og da verdsettes god og effektiv service veldig høyt.

Det er veldig naivt å tro at Toyota Norge selv ikke passer på at verkstedene går knirkefritt.

Porsche ble reddet ut av krisen ved å implentere Toyota sine strategier. En av dem var å ikke ha stort delelager, men å produsere delene etter behov (rett meg gjerne, dette er fra minnet og noe jeg nylig leste).

Jeg har snakket med endel på et annet forum angående hvordan Porsche får kundene til å komme tilbake. En av tingene de kommenterte var at Porsche helt rå på å skape en opplevelse fra A-Z. De jeg snakket med mente bestemt at prøveturene var lagt opp til omgivelser som best resonnerte motorlyden fra bilene. Så detaljert tenker de mest suksessfulle bilmerkene i verden.

Så det E24Bimmer628Csi opplever er ikke bare god kundebehandling, bare god kvalitet på bilen, bare god komfort, bare god kaffe osv., det hele er nøye planlagt til minste detalj for å holde på kundene.

[ Bilde ]

Synes i3 hekken ser ut som den burde hatt Audi emblem.

i2...

Har vel postet dette før, i en annen tråd..

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Og der ser du hvorfor jeg likern :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, nå kan du få ivrige BMW-førere til å svette litt ved å kjøre rett bak dem :D

Skal prøve det på E6'n til Oslo i mårra! :applause: Takk! Nydelig bil å kjøre, greier seg med 140 dieselhester for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...