Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Computeren på min E46 320D påstår at jeg bruker 0,37 på langkjøring uten store fjellpasseringer osv. Optimistisk sikkert, men speedoen viser også 7 km/t for lite og det måle vel tale til computerens fordel?

Jevnt over på kun bykjøring viser den ca 0,42.

Den skal iht. BMW bruke 0,46 liter/mil ved ren landeviskjøring (konstant 90 Km/t). Ved blandet kjøring (1/3 bykjøring, 1/3 landeveiskjøring og 1/3 motorveiskjøring (120 Km/t)) skal E46 320d med 150 HK iht. BMW bruke 0,55 liter/mil. Ved ren bykjøring er drivstofforbruket iht. BMW hele 0,79 liter/mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det går fint å oppbevare en cocktail i kjøleskapet et døgn? Tenkte å lage en ganske god porsjon som holder til en del glass, også tror jeg ikke jeg rekker det samme dag. Gjør vel ikke noe å sette i kjøleskapet også riste igjen før jeg fyller i glass? Er white lady det er snakk om forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ganske vanlig å lage kåkktæil et par dager på forhånd. Men man må jo passe seg for hva man har i den da, så det holder seg best mulig. Jeg laget en god en fra to år siden til bestemoren min, og den er faktisk drikkende ennå. Lagret på flaske.

Om du bruker bolle, husk dekk til med folie.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Tritium

Min nye russiske (ish) klokke er radioaktiv. I like!

Små tuber inneholdende tritium som gløder 24/7. Tøft :)

453182.jpg

Vostok-Europe Ekranoplan Caspian Sea Monster heter klokka, drømt om den i årevis men tenkt at det var ufornuftig å putte så "mye" penger i ei klokke. Så fikk Ladaen seg ett nytt hjem og jeg trengte noe å minnes den med. :)

Min gamle Citizen Eco-Drive til venstre er en rimelig stor klokke, men den ser jo liten ut i forhold til nyervervelsen!

Ekranoplan, en herlig sprø farkost fra det gamle Sovjet! Drømmen er å en dag oppleve ett av de få eksemplarene som er igjen på nært hold.

Fikk en gave på kjøpet, verdens kuleste musematte i mine øyne;

102029.jpg

Hvis noen tilfeldigvis har lyst på en Vostok-klokke vurderer jeg å selge en av mine to. Ble litt ivrig og klarte å kjøpe en noe billigere Expedition North Pole 1 i tillegg til denne #-o

94_890000196.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Tritium

Min nye russiske (ish) klokke er radioaktiv. I like!

Små tuber inneholdende tritium som gløder 24/7. Tøft :)

[ Bilde ]

Vostok-Europe Ekranoplan Caspian Sea Monster heter klokka, drømt om den i årevis men tenkt at det var ufornuftig å putte så "mye" penger i ei klokke. Så fikk Ladaen seg ett nytt hjem og jeg trengte noe å minnes den med. :)

Min gamle Citizen Eco-Drive til venstre er en rimelig stor klokke, men den ser jo liten ut i forhold til nyervervelsen!

Ekranoplan, en herlig sprø farkost fra det gamle Sovjet! Drømmen er å en dag oppleve ett av de få eksemplarene som er igjen på nært hold.

Fikk en gave på kjøpet, verdens kuleste musematte i mine øyne;

[ Bilde ]

Hvis noen tilfeldigvis har lyst på en Vostok-klokke vurderer jeg å selge en av mine to. Ble litt ivrig og klarte å kjøpe en noe billigere Expedition North Pole 1 i tillegg til denne #-o

[ Bilde ]

Sett hva broren min har gjort i dag? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russerne... eller mer korrekt sovjettene... utviklet mye rart og spennende. Noe av det særeste og mest imponerende var det såkalte ekranoplan eller GEV´er på engelsk (Ground Effekt Vehicle). Et fremkomstmiddel som flyter på en slags luftpute som oppstår et par-tre meter mellom en vinge og bakken/havet. Det største av disse ekranoplanene ble kalt for det kaspiske monsteret og hadde en topphastighet på hele 560 Km/t (ca. 750 Km/t under forsøk). Tenk deg en slik mellom Norge og Danmark istedenfor dagens ferger... :P

"

Her er en heller sær hybrid mellom et fly, båt og ekranoplan... :?

"

Bumper denne i forhold til Nytern´s innlegg. Ekranoplan er et kult konsept. De gamle sovjettene var jo ikke helt på bærtur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjære Saab 900S 2.0'n jeg farter rundt i endte med et forbruk på 0.58 Nesodden-Ålesund, da med ganske inspirert kjøring og forbruk langt ute av tankene :P Turist som jeg liker å leke ble det tur over FV63 (Trollstigen) og videre til Valldal også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Tritium

Min nye russiske (ish) klokke er radioaktiv. I like!

Små tuber inneholdende tritium som gløder 24/7. Tøft :)

[ Bilde ]

Vostok-Europe Ekranoplan Caspian Sea Monster heter klokka, drømt om den i årevis men tenkt at det var ufornuftig å putte så "mye" penger i ei klokke. Så fikk Ladaen seg ett nytt hjem og jeg trengte noe å minnes den med. :)

Min gamle Citizen Eco-Drive til venstre er en rimelig stor klokke, men den ser jo liten ut i forhold til nyervervelsen!

Ekranoplan, en herlig sprø farkost fra det gamle Sovjet! Drømmen er å en dag oppleve ett av de få eksemplarene som er igjen på nært hold.

Fikk en gave på kjøpet, verdens kuleste musematte i mine øyne;

[ Bilde ]

Hvis noen tilfeldigvis har lyst på en Vostok-klokke vurderer jeg å selge en av mine to. Ble litt ivrig og klarte å kjøpe en noe billigere Expedition North Pole 1 i tillegg til denne #-o

[ Bilde ]

Sett hva broren min har gjort i dag? :mrgreen:

Neei? Få sjå!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen.. bilen min spiser bakdekk :(

Må jeg ut med mer spenn for 275/40-18. Ikke akkurat det jeg hadde sett for meg å måtte legge ut for nå rett etter å ha bestilt tur til Gdansk med luksushotell og hele sulamitten i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...