Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om denne saken?

http://www.dinside.no/919486/sms-gjelde ... nde-avtale

Jeg synes dette er høyst merkelig, og tror aldri jeg hadde godtatt å måtte betale mellomlegget her. Jeg synes ikke denne SMS-en er en bekreftelse på at det blir kjøp, og spesielt ikke med tanke på at bilen ikke er besiktet en gang.

Hadde teksten vært formulert som "Ok, vi har en avtale, jeg kjøper bilen." e.l. hadde det stilt seg annerledes.

Hva mener du med at du ikke hadde godtatt? Han ble dømt til å betale 35 000,- det er ikke valgfritt. Når noe taes i retten må du bare følge det som blir vedtatt. Man kan vel klage, men kommer ingen vei med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var riktignok ikke dette i retten, men jeg hadde ikke godtatt dette, og jeg er ikke enig i denne "dommen".

Jeg synes dette er altfor vagt. En bil er ikke kjøpt før nøkkelen er i hånden i mine øyne, og ihvertfall ikke før den er sjekket ut og prøvekjørt, selv om man sier man skal ha bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den hadde brent for mange år siden ettersom jeg forstod, så bakparten av karosseriet er ikke fra originalen, men helt likt( ta det med en klype salt, ettersom jeg ble helt zombieamøbe av å stå å se på den)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om denne saken?

http://www.dinside.no/919486/sms-gjelde ... nde-avtale

Jeg synes dette er høyst merkelig, og tror aldri jeg hadde godtatt å måtte betale mellomlegget her. Jeg synes ikke denne SMS-en er en bekreftelse på at det blir kjøp, og spesielt ikke med tanke på at bilen ikke er besiktet en gang.

Hadde teksten vært formulert som "Ok, vi har en avtale, jeg kjøper bilen." e.l. hadde det stilt seg annerledes.

Og der har man ennå en av grunnene til at jeg hater bilsalg/kjøp.

Hele saken i seg selv er jo helt idiotisk. Men det verste er jo at han fikk dekket beløpet mellom egentlig avtale og hva han fikk av en bilbutikk. ALLE vet jo at man blir robbet hvis man bare leverer inn bilen til en butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BjørnBorg / CK <3

Problemet med BjørnBorg / CK, de er ikke tilpasset velutrustede menn (e førr litnj plass tel rognposen)...

Dressmann sine er bra. Har gylf også disse, slik at understellet ikke blir klyst inntil kroppen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om denne saken?

http://www.dinside.no/919486/sms-gjelde ... nde-avtale

Jeg synes dette er høyst merkelig, og tror aldri jeg hadde godtatt å måtte betale mellomlegget her. Jeg synes ikke denne SMS-en er en bekreftelse på at det blir kjøp, og spesielt ikke med tanke på at bilen ikke er besiktet en gang.

Hadde teksten vært formulert som "Ok, vi har en avtale, jeg kjøper bilen." e.l. hadde det stilt seg annerledes.

Jeg synes tekstmeldingen formulerer seg slik at jeg er av den klare oppfattelse at interessant skal kjøpe bilen. Bakgrunnen for bekreftelsen må være at han allerede har bestilt en flybillett og spør videre hvordan selger ønsker finansiering av bilen.

Jeg er enig med retten i denne saken og kanskje dette kan være en vekker for flere useriøse kjøpere. Mange nøler og gnuere der ute som nærmest trekker seg i oppkjørselen og det er frustrerende for folk som ønsker salg av en bil - spesielt etter at man har klart å makket seg ned i pris.

Hva mener dere om denne saken?

http://www.dinside.no/919486/sms-gjelde ... nde-avtale

Jeg synes dette er høyst merkelig, og tror aldri jeg hadde godtatt å måtte betale mellomlegget her. Jeg synes ikke denne SMS-en er en bekreftelse på at det blir kjøp, og spesielt ikke med tanke på at bilen ikke er besiktet en gang.

Hadde teksten vært formulert som "Ok, vi har en avtale, jeg kjøper bilen." e.l. hadde det stilt seg annerledes.

Og der har man ennå en av grunnene til at jeg hater bilsalg/kjøp.

Hele saken i seg selv er jo helt idiotisk. Men det verste er jo at han fikk dekket beløpet mellom egentlig avtale og hva han fikk av en bilbutikk. ALLE vet jo at man blir robbet hvis man bare leverer inn bilen til en butikk.

I din verden burde vel vi bilforhandlere ikke ha mulighet til å tjene stort på bilsalg? For leie av lokaler, klargjøring, profiliering osv osv koster ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...