Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner 4 tjukkaser som var rundt 150-160kg på mellom 1.73-2m høyde. Alle 4 klarte å grine seg til gratis slankeoperasjon. Hehehe

Gastrisk bypass. 3 kvinnene mistet "halve" kroppen, men er fortsatt litt større enn normalen, og 2 har begynt å gå opp igjen. 1 går litt opp og ned, men holder seg noenlunde stabil. Den 4. tjukkasen er mann. Han er spinkel nå. Men det irriterende er at ingen av dem har lagt om til et sunnere kosthold, så det er bare spørsmål om tid før smellen kommer. Mannen trener faktisk litt mosjon, men de eter som sagt bare drit. Haha.

Mannen er også den som har kortest tid siden operasjonen. Litt fascinerende at de lurer seg selv til å tro at det er en quick fix, og at de kan spise det de vil resten av livet, når det egentlig bare er et midlertidig hjelpemiddel for å endre livsstil og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nesten som det kunne vert lurt å stille krav til en sånn operasjon.. Den er gratis, men om ikke kostholdet og livsstilen endres etter operasjonen for å holde vekta innenfor rimelighetens grenser, så kunne de fått betalt selv. 150-160 virka jo litt lite for slik operasjon, tenkte det var rundt 200 det blei aktuelt med slikt.. 150 kg kan man jo fint begynne rolig å jobbe seg ned igjen på egen hånd tenker eg. Verre når man er 300, skal ikke flytte mye på seg før knærna gir etter og alt går til helvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var derfor jeg sa "grinet seg til"! For minst 2 av dem kvalifiserte ikke, og 3 av dem (kvinnene) Fikk nei flere ganger over et par år.

Men det er mystisk hva du får til om du presser frem noen krokodilletårer for alle sykehusene på vestlandet, sammen med fastlege og psykolog-roulette for å skaffe alt mulig av tull og tøys av papirer som kan hjelpe dem på veien. Hehehe. Helt fungerende mennesker, som enkelt kunne gått ned i vekt selv, men som er så lat at andre mer trengende mister operasjonen sin, eller må vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke vondt av å være sulten til tider ;)

Er jaggu vondt å være mett også! :mrgreen:

Har et par tre kjenninger som også har tatt slik operasjon.. Tipper minst to av de var unødvendige, da de ikke akkurat var suuuperovervektige.. Men heller hadde trengt fast veiledning til livstilsbytte og mat/trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gården jeg styrer med å kjøpe

:applause::applause:

I like frogs

I am very happy to hear that. But why use a derogatory term like that about someone you claim to like? Remember, French people have feelings, too. :)

Her hadde jeg skrevet ett relativt langt innlegg som tok for seg franskmenns potensielle følelsesliv, jeg dro paralleller mellom franske biler, hvitløk og apokalyptiske korallsoppskyer.

Men neida, overmakten ville det ænsles. Google lukka fanen idet jeg prøvde å finne ett beskrivende bilde som omhandlet emnet.

Så da sitter jeg her da, og funderer på om det i det hele tatt er noe vits i å prøve å forfatte noe annet, eller om jeg allerede har posisjonert meg som en litt rufsete wannabetenker.

Mitt sinn er litt som shuffle-funksjonen på en Denver-spiller kjøpt på Europris. Mye svada pakket inn i en litt ullen atmosfære av kostnadsbesparinger akkompagnert av låta du bare hører på når behovet for selvplaging er tilstede.

2252_denver_portable_hifi_CD_player.jpg

Nå maser katten, jeg får slippe'n ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pris var det i annonsen? 112.000 for en facelift er knallbra! Og hvordan opplever du 116i-motoren? Var den oppgradert i faceliften?

Jeg mener på at den stod til 130K på finn.no. Selgeren prutet seg så ned til 112K. :)

Jeg synes 116i fungerer helt greit i det daglige. Det hadde naturligvis vært morsommere med større motor, men den virker relativt kvikk ut. Motoren ble oppgradert ved facelift ja, samt på 2010-modellene da den ble 2.0.

noekult: Sjekkes hos bl.a http://www.bmwvin.com :)

http://www.rubmw.ru/vincode/eng/ er greiere, der slipper man registrering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sendte nettopp samboeren på jobb med min bil. Får alltid litt noia når hun kjører, da hun kjører mer aggressivt enn meg. Ikke fortere, men mer oppi bilen foran osv.

Har også en tendens til å komme opp i situasjoner med gutter i andre biler. Virker som en 21 år gammel jente i en småfett nyere 3-serie med store felger tiltrekker seg en god del oppmerksomhet. Andre folk prøver alltid å få hun til å gasse på, og det skjer så og si aldri når jeg kjører. Hun er ikke alltid vond å be heller. Rart med det ;)

Men når hun kjører nesten 4 mil til jobb hver dag så er det greit å unne hun den luksusen på tunge dager. Litt forandring fra en 55hk Nissan Micra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung jente i feit bil tiltrekker seg definitivt mer oppmerkssomhet enn hva en gutt gjør! Men tror også at det er lenger mellom jentene som lar seg terge opp av andre i trafikken som ypper til å kjøre fort. ;)

Er ei nyoppkjørt jente som har fått kjøre en god del til meg i det siste, og hun er veldig forsiktig vertfall. Har ingen problem med å slippe hun på tur alene i bilen. Godt å slippe den bekymringen vertfall. Spørs dog om det blir en "leksjon" før hun slipper løs i blodsenka bmw alene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja... Sett det her da? http://www.arngren.net/porsche.html Lurer på hvor brukbare de bilene er, om man bare hiver i masse batterier uten å tungt modifisere understell som takler nye vekta kan bilen være ganske ubrukelig? Aner ikke hvordan det er med godkjenning og sånt... Eller om du får el-skilter i det hele tatt? :)

Er visst bare lureri...

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3491.0.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...