Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

huff....du fredrik du fredrik... vil du aldri kunne forstå at verden IKKE styres etter dine meninger?

Jeg skal ikke kverulere krangle og mobbe deg...du har fått nok dritt fra meg så jeg skal skåne deg i solen denne lørdagen...men... Er du virkelig blåst!?

Jeg skal trekke frem EN sak fra utlandet som meget spesiell:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10073434

Larsgård saken... var du imot kristendommen da? Var du imot USA? Hater du usa? Vil du aldri reise dit og kjøre bil?

Ikke en jævla nordmann hatet usa etter denne saken, men med engang en "islamsk greie" dukker opp i media så skal alle skrike og skråle og være imot alle...

Sier ikke du selv at "innvandrere i Norge/Danmark SKAL tilrettelegge seg landets normer og regler!?"

Hvorfor kunne ikke Marte oppføre seg og følge landets regler? Måtte hun drikke seg dritings og ikke ha kontroll?Kunne hun ikke ha bedt en venninne og hennes mann følge henne hjem? Den voldtekten kunne lett ha skjedd i Norge og saken hadde likevel blitt henlagt..hadde du hatet Norge og statskirken?

Jeg har holdt meg for god til å reagere på dine innlegg og respondere på all dritten du sprer her på forumet...Men ett sted går grensen.

Om du ønsker å grine og rapportere innlegget mitt, be my guest. Men sannheten er nok den jeg skriver, og ikke dritten du driter ut her på forumet.

Huff....du Wicky du Wicky... du har et for stort temperament som gjør at du tolker det meste i aller værste mening (eller leser bibelen som fanden gjør det, men det kan man vel ikke si om deg siden du er muslim). Du vil åpenbart aldri kunne forstå at ikke alt er som du umiddelbart tror når du f.eks leser et innlegg her inne.

Jeg skal ikke kverulere, krangle eller mobbe deg... for JA... jeg har sannelig fått nok dritt fra deg, men hvor i mine innlegg om Dubai har jeg kritisert Islam? Det har jeg nemlig ikke gjort. Jeg har derimot kritisert en bestemt detalje i hvordan landet praktiserer sharialovgivningen (ugifte kvinners rettssiokkerhet ved en voldtekt) og det er noe helt annet.

Hvor Larsgårdsaken kommer inn i denne sammenhengen er uvisst, men det er nok en oppkonstruert greie i ditt hode. Apropos din påstand om "dritten" jeg iht. deg skriver her inne. Kan du (for å holde oss til saken) fortelle oss andre helt konkret hvor jeg evt. tar feil i forhold til Marte Dalev saken? Mon ikke det også er en oppkonstruert greie i ditt hode?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke reis dit?

Det er jo bare dumt :?

De syke reglene som burde vært fjernet for lenge siden er jo selvfølgelig der om jeg reiser dit eller ikke.

Om det er meg, Marte eller hvem som helst annen som blir berørt spiller jo ingen rolle så lenge det faktisk finnes folk som blir dømt for å bli voldtatt er jo faktisk problemet fremdeles aktuelt i høy grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Islam og Lovene og reglene (Sharia) som dem er kjent som så Skal DEN som voldtar straffes med 100piskeslag OM vedkommede er singel, er voldtekteren gift/skilt eller enkemann/enkekone så skal dem steines til døden. Så pga så ekstreme straffer så oppstår det nesten ALDRI voldtekter i islamske samfunn. Merk ordet NESTEN. og MYE mindre ENN i vesten.

NR 2 : Den som blir voldtatt har INGEN skyld, hører dere ifølge sharia; INGEN skyld!!

Fakta om sharia og islam blir bare skutt fra hofta uten noen kilder , mening og troverdighet blant folk og media.

5 minutters research er alt som skal til

Ikke tro media på alt de skriver

Mark twain: “If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne saken så skal hun ifølge Dubai ha blitt arrestert for sex utenfor ekteskap. I islam som i kristendommen og flere religioner så skal ikke sex skje før efter ekteskap. ferdig snakka

Hva DU synes om det er ikke relevant.

Så kan man diskutere dubai sin dobbelmoral som land der har du penger så kan du slippe unna, korrupsjon ++ men dere må forstå Hun ble IKKE arrestert FORDI hun ble voldtatt.. halo??? Når hun trakk anmeldelsen og sa jeg ble ikke voldtatt, eg hadde frivillig sex, først DA brøt hun loven, og kunne bli arrestert.

Som Tzunami linket til senere:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... fPwqG09WJs

Her er kilder om det jeg skrev fra kjære aftenposten.

I tillegg så ble hun anmeldt for falsk forklaring og drikking.

Men ingen vil lese denne nyheten nei.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere skjønt hva saken egentlig gikk ut på? Hun ble overhode ikke arrestert pga voldtekten, hun trakl anmeldelsen pga anbefaling fra jobben, og da ble saken helt annerledes. Hun sa da direkte at hun hadde nytt alkohol og sex utenfor ekteskap, som ikke er lov i dubai som kvinne! Greit nok at man ikke har noen lover for slikt i norge, men da er man over på drt å tilpasse seg et annet lands lover, regler og kultur. Her har media over hele verden lest halve saken og blåst det opp, da skjønner man hvor mye innvirkningskraft media har i dag!

Edit: glemte jo falsk forklaring også, her er link

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 61851.html

Det du sier der er faktisk det samtlige lokale jeg har snakket med også påpeker...

Jeg ser hundrevis av europeeiske berter som sprader rundt med knalltrange kjoler, rompeballer som nesten henger ut og så tynne klær at du ser stringtrusa og mønsteret på BHens blonder. Sånn apropos Ramadan og at de er i et muslimsk land. Noen er flinke og kler seg tilstrekkelig nok men en god del av jentene tror de er i syden.

Men har dere skjønt hva saken egentlig gikk ut på? Hun ble overhode ikke arrestert pga voldtekten, hun trakl anmeldelsen pga anbefaling fra jobben, og da ble saken helt annerledes. Hun sa da direkte at hun hadde nytt alkohol og sex utenfor ekteskap, som ikke er lov i dubai som kvinne! Greit nok at man ikke har noen lover for slikt i norge, men da er man over på drt å tilpasse seg et annet lands lover, regler og kultur. Her har media over hele verden lest halve saken og blåst det opp, da skjønner man hvor mye innvirkningskraft media har i dag!

Denne fremstillingen er ikke korrekt. Dubai praktiserer muslimsk sharialovgivning i deres rettsapparat (som er en konservativ religiøs lovfortolkning innen islam). Dette betyr at de har enkelte temmelige gammeldagse og ortodokse lover som ikke minst rammer kvinner alvorlig hvis de blir voldtatt. Marte Dalev var klar over at hun var for beruset til å vise seg uten mannlig følge offentlig (det er fair nok at Dubai ikke ønsker fulle mennesker på byen). Hun ber derfor om at en mannlig kollega følger henne hjem til hotellet (de bor begge egentlig i Qatar). Denne kollegaen voldtar henne på hotellet og dette forholdet anmelder Marte naturligvis til politiet i Dubai. Lite visste Marte at sharialovgivningen genuent er utformet for å beskytte mennenes rettsvern i slike situasjoner. Marte blir derfor promte siktet for å ha sex utenfor ekteskapet (hun er ikke gift) og voldtektsforbryteren går fri. Det er med andre ord ikke meningen at voldtekter av ugifte kvinner skal anmeldes i Dubai... rettssystemet kjenner ikke problemet. Den primære hensikten med et slikt religiøst rettssystem er selvfølgelig å binde unge kvinner til hjemmet og kjøkkenbenken.

At siktelsen mot Marte senere ble frafalt skyldes utelukkende internasjonal oppmerksomhet (businessen i Dubai skulle nødig lide pga. en fillesak vedr. voldtekt av en ung vestlig kvinne) inkl. den pågående internasjoneale oppmerksomheten rundt voldtekten og drapet på Martine Vik Magnussen som iht. britisk rett ble utført av Farouk Abdulhak fra det nærliggende landet Jemen.

"Selvfølgelig."

Godt å se at vi har en Sharia-ekspert her inne.

Dubai er ett drømmereisemål :P

For å få opplevelsen av hvordan det er å være annenrangsborger da eller? I Dubai er du kun interessant hvis du har mye penger og/eller kan bidra til at kongefamilien kan tjene enda mer penger. Jeg tror ikke at folk flest helt forstår hva slags samfunn Dubai egentlig er. Den beste definisjonen er at landet er et slags religiøst og delvis opplyst enevelde (les: staten det er kongefamilien). Det er 199 år siden vi hadde et nogenlunde tilsvarende samfunn i Norge. Den triste saken med Marte Dalelv viser med all tydelighet hvor galt det kan gå i slike samfunn. Jeg er ikke imponert.

Nå får du faen meg gi deg Fredrik. Har du vært her og sett på hvordan det er? Nei? Noen av antagelsene dine om hvordan ting og verden er, er for meg helt vanvittige.

Jeg er hvertfall ikke imponert over ditt syn lenger. Det blir som at jeg skal sitte her og kommentere om forhold i Mali eller Sri Lanka eller Ghana eller whatever basert på ting jeg fanger opp på internett/media. Kom hit og se hvordan en så utrolig sammensatt befolkning med alt av raser, religioner, klasser og kulturer lever fredelig mellom seg her i Dubai! Jeg er hvertfall skikkelig imponert og mega-fascinert. Dubais mørke "slavearbeid"-side kjenner vi til, samme med det enorme prostitusjonsproblemet. Men her har regjeringen stort fokus nå og jobber med å løse problemet. På flyplassen så jeg masse reklame for bekjempelse av traficking og fattige arbeidere har fått mange nye krav i det siste mot sleipe arbeidsgivere.

Glem ikke at UAE er en ganske fersk nasjon omringet av diktaturer og forfallne land. Det var et folk som red rundt på kameler med total mangel på utdanning. 95% av befolkningen snakker nå flytende engelsk. Kanskje mer flytende enn samtlige Europeere klarer (utenom de med engelsk som morsmål selvsagt).

Det at herskeren i det hele tatt bruker mesteparten av pengene sine på å gi sin egen befolkning goder, prøver å lære av vesten, har skapt en hypermoderne storby og "hub" (engelsk) for hele Gulfen (alle store nyhetskanaler for Asia og Afrika har base i Dubai), åpner dører for at utlendinger også kan komme og tjene penger på en rettferdig måte (selv om staten skal ha en god del - men etter skatt blir det ca. samme som i Nord-Europa) og være superliberal for vestlige skikker i forhold til samtlige land i regionen, er IMPONERENDE.

Når det er sagt; Hvilke land utenfor Europa har du besøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det åpenbart ganske mye ensidig "muslims point of view" her inne. Bla, bla, bla, koranen sier og sharia meg her og der. Jeg tar ikke stilling til hva islam eller koranen sier. Alt jeg gjør... i likhet med de fleste andre... er å påpeke at ugifte kvinners rettssikkerhet i Dubai (samt enkelte andre muslimske land der sharialovgivningen praktiseres konkret) helt åpenbart er for dårlig.

Akkurat dette er det relativt bred enighet om de fleste andre steder enn her inne. Dette er også understreket fra både politisk og akademisk hold, men det påpekes samtidig at Dubai er blandt de mer reformvillige landene i denne sammenhengen. Altså Dubai er reformvillig i forhold til religiøse lover i deres juridiske system. Ergo er det hold i mine og andres påstander om at Marte Dalev helt klart ble håpløst urettferdig behandlet helt frem til hun trakk anmeldelsen om voldtekt. Mer er det egentlig ikke i dette før bl.a Dubai i likhet med Tyrkia blir en sekularisert stat... og skiller stat og religion. Jeg ser derfor frem til fortsettelsen av den arabiske våren/reformasjonen... :)

Jeg har for ordens skyld ikke vært i Dubai, men jeg har vært i Bahrain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det å basere lover på skikkelig gamle eventyrbøker blir for meg litt søkt.

Jeg mener, man blir sperra inne om man hører stemmer i hodet men man får sprade rundt i samfunnet som normalt om stemma tilhører en eller annen gudeskikkelse :wink:

*Disclaimer:

Min IQ er godt under snittet, jeg kjører rustne biler og jeg er generelt snål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det åpenbart ganske mye ensidig "muslims point of view" her inne. Bla, bla, bla, koranen sier og sharia meg her og der. Jeg tar ikke stilling til hva islam eller koranen sier. Alt jeg gjør... i likhet med de fleste andre... er å påpeke at ugifte kvinners rettssikkerhet i Dubai (samt enkelte andre muslimske land der sharialovgivningen praktiseres konkret) helt åpenbart er for dårlig.

Meget voksent besvart... :roll:

Hvordan kan du uttale deg om Islamske lover og regler når du ikke kan dem?

Så lenge man følger reglene i det landet man oppholder seg i, så¨skjer det ingenting!

Er Marte den første i vestlige ugifte som har besøkt Dubai?

Alle andre trodde først at hun ble arrestert fordi hun ble voldtatt og dermed hadde hatt sex utenfor ekteskap... Så alle andre har ikke alltid rett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det å basere lover på skikkelig gamle eventyrbøker blir for meg litt søkt.

Jeg mener, man blir sperra inne om man hører stemmer i hodet men man får sprade rundt i samfunnet som normalt om stemma tilhører en eller annen gudeskikkelse :wink:

*Disclaimer:

Min IQ er godt under snittet, jeg kjører rustne biler og jeg er generelt snål.

Greit nok med disclaimer men å kalle Koranen en eventyrbok beviser kun mangel på kunnskap om boken og er meget respektløst mot muslimer, skal ikke ta meg nær av det, men synes ikke det var pent skrevet av deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...