Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vel ikke direkte sammenlignes, men herregud for en pris. Hva koster slitevarsler for bremser? 10 høvdinger? Hva er poenget ?

Tror faktisk det er lurt å holde seg unna eldre biler med mye mick-mack. Om 10år vil sikkert F10 / F30 ha en veldig lav prislapp, men med all elektronikken i bilene som blir produsert nå kan det fort bli veldig dyrt hvis noe ryker. Og ting ryker, det kan man banne på.

For meg holder det veldig lenge med elektriske ruter, speil, klimaanlegg og et par høytalere. Trenger man parkeringsensor? Nei, bare å lære seg å parkere ordentlig det. Trenger man elektriske seter? Hvor ofte justerer man setene i en bil uansett?

Neei, sikkert jeg som er gammeldags.

Skrevet

Er digg med el-stoler som har massasje og kjøling... tro meg... digg som faen :P

Men ja...meganedtur med denne bilen as.. Rett før jeg skulle overta den ifjor så røk servopumpa og dashen... og dashen må byttes...kosta nærmere 15k for å fikset de feilene (forhandlet dekket dette) så ja...skikkelig mandagsbil as...

Skrevet
Bilene som er lagd i dag skal jo vare i bare 10år...

Nei, du har kanskje rett der. Klarer ikke helt å se for meg F10 om 15år f.eks.

Skrevet

Det andre dritet med nye biler, er at all elektronikken henger sammen.

Man kan liksom ikke nappe ut enheter og moduler og annet ekstrautstyr for letting til banekjøring, eller for å få de litt mer basic i frykt for dyre repasjoner. Det som er så genialt med gamle biler. Mye rart kan være defekt, men du får alltid startet og kjørt :)

Det er jo også teit å kjøpe en bil med mye utstyr, for så å ta det ut igjen, men det er mest prinsippet jeg tenker på. Hehehe

Skrevet
Enig i den...altså.. abs sensoren har en kobling til nivåreguleringen på s-klassen..tenke seg den som kan....

Aldri mer bil uten garanti as...

Men det er vel ikke sensoren som koster 7500,-? Problemet med disse er jo at triggerhjulet som sitter på drivakslingen ryker pga rust, noe som gjør at de fleste skifter hele drivakslingen. Hvis du klarer å få tak i bare "triggerhjulet" så koster det deg ca 100,- og arbeidet med å ta av og på drivaksling ;)

Nekter å tro at du betalte 7500,- for noe du kan få for 350,- pluss frakt ;)

http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-S-Cl ... 88dd5#shId

Edit:

Her er et bilde av den ringen som pleier å ryke.

XADO100a.JPG

Skrevet

Wicky liker også å snakke om seg selv i 3. person :D Selg alt, motta Teslaen og ha en liten dieselpurke ved siden av. Ferdig arbeid

Skrevet

Har vel rekkevidde nok tenker jeg. Så lenge den klarer hjem - jobb - kebab - hjem på en lading så er det vel godt nok 99% av gangene. Skikkelig misunnelig.

Skrevet

hehe... ja er nok rekkevidde ja... Men etter mine beregninger så trenger jeg bare å lade hver 3dag...Med mindre jeg råner masse med den...noe jeg tror jeg kommer til å gjøre...

Skrevet
hehe... ja er nok rekkevidde ja... Men etter mine beregninger så trenger jeg bare å lade hver 3dag...Med mindre jeg råner masse med den...noe jeg tror jeg kommer til å gjøre...

Vil uansett lønne seg å lade den når du har mulighet, jo mer guffe som er på batteripakka jo mindre slitasje er det på batteriene vettu ;)

Skrevet
Det var da rimelig. Lite utstyr og diesel 118D? M-sport?

2010 118d. Greit utstyrt med bl.a. M-sport, men den hadde gått som skolebil, så den hadde gått et stykke.

Pen bil den :)

Går/gikk som skolebil her i området jeg bor.

Tror han som eier den er opptatt av å ta vare på bilene sine også! De har hatt noen M-Sport skolebiler før også. E46 Coupe blant annet..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...