Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortsatt ikke fått skattepenger her... ekstremt irriterende.

Er det ikke litt rart når jeg ikke er selvstendig næringsdrivende, ikke ettersendt noe som helst osv

Får ringe å mase i morgen som sikkert mange andre og kommer til å gjøre :P om jeg har fucka noe elns.

Skrevet
Hvor fort det går er ikke så viktig Fredrik, men tenker på svingete veier med greit dekke.. Så liksom for meg at siden DK er så flatt så lagde de bare strake veier. Hva er fartsgrensene på typiske landeveier, og hva er akseptabelt fartsnivå (mot f.eks Norge der fartsgrensa stort sett er 80, men akseptabel fart er vel knapt 85-90 før man risikerer bot og enda verre, prikker).

Det er plenty med fantastisk fine svingete landeveier i Danmark, men de er typisk litt utenfor allfarvei. Mellom de store byene er det hovedveier som tilsvarer våre riksveier og de er ganske rette og kjedelige. Mellom landsdelene er det motorveier og de er enda mer rette og kjedelige. Kunsten er derfor å finne de små landeveiene, men har man et kart er det ikke så vanskelig å finne disse. Margueritruten (ca. 3500 Km på kryss og tvers i Danmark) går typisk på landeveiene og er en god rettesnor i denne sammenhengen... :)

Skrevet
Jeg går aldri i HIfi-sjapper lenger. Jeg glaner rundt på Hifisentralen og AV-Forum og leser meg opp på hva som er hot for tiden. Deretter går man på Finn og setter seg på gjerdet og venter på det riktige øyeblikket på å slå til på det aktuelle produktet!

Det er den riktige måten å gjøre det på. HiFi-produkter koster MYE og skal man selge så kan man raskt sitte igjen med et stort tap. Maaasse kvalitetsprodukter til 30-40% av nyprisen som ligger på bruktmarkedet... pga. mange entusiaster som "lider" av å bytte ut produkter og teste nye ting hele tiden... Spesielt i high-end sjiktet kan man gjøre mye kupp (som alltid er det lett å tjene/spare penger når man har mye penger fra før...).

Surroundrecievere er ville saker... Det føles som at de har en levetid på 2, max 3, år før de blir utdaterte og nærmest uselgelige. Klarer man å leve med bittelitt utdatert teknologi så koster alt fort halvparten, og man får som regel med resterende garanti også!

Skrevet

Det spørs vel litt hva man definerer som hi-end. Er nyprisen komponentene dyre nok er brukt markedet så pass dårlig at man taper uansett, men hi-end for mannen i gata som for eksempel b&w 800 Diamond, så ja- man kan få ekstremt god lyd for lite penger.

Det kjekke med hifi- er at omtrent "uansett" prisklasse, så kan man gjøre relativt billige innkjøp som gjør merkbare forandringer.. Det kan være alt fra kabler til gode kjøp på elementer/forsterker. Alltid noen som har tatt seg litt for god råd, eller "må" oppgradere.

Største "wow" følelsen jeg fikk var når jeg lånte noe så enkelt som en DAC til 2000kr. Ganske "morsomt" når man trodde neste steg var å doble budsjettet..

Skrevet

Ser ut som jeg fikk litt til overs, så jeg kan legge ca 10 i hjemmekino i stedet for 5... Da åpner det seg vel flere muligheter?

Skrevet

Det kjekke med hifi- er at omtrent "uansett" prisklasse, så kan man gjøre relativt billige innkjøp som gjør merkbare forandringer.. Det kan være alt fra kabler til gode kjøp på elementer/forsterker. Alltid noen som har tatt seg litt for god råd, eller "må" oppgradere.

Flott du nevnte dette. Har blitt sjokket når jeg ser priser på enkelte kabler. Dette er det verste lureriet denne bransjen har å vise til. Det er veldig begrenset hvor stor forskjell det kan være på to kabler. I all hovedsak så er det hvor godt støyisolert de er, og selv her er det begrenset hvor stor forskjell det er mellom de billigeste og dyreste. Likevel blir folk lurt gang på gang og påstår at det er forskjell. Med mindre du har dårlig isolerte kabler som er underdimensjonerte og generelt crap og går opp til det dyreste så vil du nok høre forskjell, men stort sett vil det nok bare vere placebo-effekten.

Og selv om det kanskje på papiret er små forskjeller så er det også menneskets hørsel SVÆRT begrenset i alle aspekter. Jeg har sett blindtester der resultatene er helt på jorde :lol:

Skrevet

I min erfaring, på mitt anlegg, har jeg hørt forskjell på høytalerkabler. Nordost til 10k tok faktisk bort bittelitt dypbass. Kanke forstå at folk blåser tusenvis av kroner på kabler når inntakskabelen til sikringsskapet deres høres like bra ut. Og ja, jeg har prøvd det også.. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...