Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen med erfaring med plentraktorer? Har i overkant av 1 mål plen og er luta lei av en sliten klipper med oppsamler og 2-4 timers jobb avhengig av hvor langt gresset har blitt. Lurer på en Husquarna eller Jonsered rider med leddstyring og frontagregat.

Kan ikke tenke meg til noe annet enn at det skulle bli veldig bra greier.

Har selv Partner 12.5hk plentrakor m. hydrostatkobling. I og med at denne er noe av det kjipeste på markedet (fattig sjømann) kan jeg egentlig ikke uttale meg mye om "premiummerkene" annet enn at hydrostat er et must. Ser og for meg at frontaggregat må være gull.

Har 1.3 mål med særdeles ujevn plen, og der sliter jeg med at den blir for lav, selv på høyeste innstilling. Har og ødelagt den én gang, men heldigvis ikke nok til at jeg klarte å reparere det selv. Det viste seg nemlig at det er én bolt, som holder hele strammeanordningen til reima som driver klipperaggregatet. Denne bolten er festet rett i tynnplaten som aggregatet er laget av, ergo 1.5 - 2 gjenger med feste, for hele sjiten.

Ellers er dette utvilsomt en av mine bedre innvisteringer, da det har blitt en fryd å klippe plen. Klipper litt ofte med "bioklipp" så man slipper å rake / dumpe.

Skrevet
Noen med erfaring med plentraktorer? Har i overkant av 1 mål plen og er luta lei av en sliten klipper med oppsamler og 2-4 timers jobb avhengig av hvor langt gresset har blitt. Lurer på en Husquarna eller Jonsered rider med leddstyring og frontagregat.

Styrer du unna Husquarna og Jonsered, så står du på trygg grunn. Jobbet på et gressklipperverksted i to sommere, og de nevnte merkene var det som sto mest på servicebenken.

Så hvis du er ute etter en maskin som går en sesong uten å skru en skrue, ja da handler du Honda eller Stiga, enkelt og greit.

Skrevet
Når jeg tar mclappen skal jeg ha kawa z1000! No questions asked! For en sykkel :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Jeg skal ha Honda CBX 1000 når jeg tar sykkellappen! Er helt forelsket i den sykkelen, og er ingenting annet som frister. :)

Blir man ikke klar om man skal på langtur med R-sykkel? Har kun prøvd korte strekninger jeg. Ser for meg sånn 3-4 dagers tur, da må man jo bli klar i ryggen av å ligge slik?

Skrevet
Har lyst på en sånn seng man kan heise opp ryggen (og beinstøtte) på, på hver halvdel :)

Akkurat nå har jeg kontinentalseng, der de to mellommadrassene mangler trekket som holder de sammen, så de sklir fra hverandre hver natt, og overmadrassen synker nedi gropen.

Veldig ubehagelig for rygg og nakke. Har tenkt på å kjøpe det trekket siden desember, men gjør aldri noe med det. Hehe.

Absolutt kjekt med slik seng som er regulerbar, har det selv. Innlegg oss god seng for å sikre best mulig søvn. En god investering!

Skrevet

Stiga er kvalitet? Jeg har alltid sett på det som et typisk billigmerke. Har variabel erfaring med klipperene. Honda er knall men har ingenting i segmentet jeg ser på. "Alle" merkene kjører samme B&S-motorer. Klipperen jeg sliter på nå er en gammel Husqvarna svigers kjøpte for en snau generasjon siden, like så den gamle motorsaga fra Partner. Slitesterke greier.. Husqvarna, Jonsered og Partner er veldig mye de samme produktene med litt visuelle forskjeller. Husqvarna har jeg alltid forbundet med kvalitet.

Skrevet

Jeg har og forbundet Husqvarna med kvalitet. Vi har vel 3 motorsager fra dem, og ei fra Stihl, og Sthilsaga ligger for det meste hjemme.

Husqvarna plenklippertraktor har vi og, å den er det heller ikke noe å si på. Aner ikke hvor lenge vi har hatt den, men 10 år er det vertfall, og eneste jeg kommer på som har vært galt er ei fjær på bremse/cluchpedalen som røyk.

Den har aggregatet midt under setet, noe som er litt upraktisk om man skal holde på rundt busker etc.

Skrevet

huff.. nei ikke egentlgi heller :P men javnt over! hehe :P neida, er vell ikke så ille.. men dekka var så og si nye kl 8... og nå ere straks blankt...e

Skrevet
Når jeg tar mclappen skal jeg ha kawa z1000! No questions asked! For en sykkel :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Jeg skal ha Honda CBX 1000 når jeg tar sykkellappen! Er helt forelsket i den sykkelen, og er ingenting annet som frister. :)

Blir man ikke klar om man skal på langtur med R-sykkel? Har kun prøvd korte strekninger jeg. Ser for meg sånn 3-4 dagers tur, da må man jo bli klar i ryggen av å ligge slik?

Hehe, jeg vil også joine "når jeg skal ta motorsykkellappen" :D

Eneste motorsykkelen jeg faktisk har brent ordentlig for er en Ducati 748. Men jeg er ingen R-sykkel fan og den sykkelen hadde vært max upraktisk (kjørestilling i byen, dyr forsikring, skummelt å parkere i fellesgarasje pga. frykt for tyveri osv.), så jeg drømmer (på en måte) om en Ducati Monster 696i... Skulle gjerne hadde eldre Monster, men de krever vedlikehold.

Café-racers er mer min greie enn R-sykler :)

Har hatt Monkey Bike 50cc før og jeg SAVNER (som F!) følelsen av å bare kjøre rundt i varmen med masse vind mot meg, og den digge frihetsfølelsen når man bare skifter retninger her og der uten stress (i motsetning til bil som bare ligger mellom linjene i kjørefeltet)...

For å være helt ærlig så hadde jeg kost meg i hjel med en Vespa 125cc eller 300cc også - lange turer på motorsykkel hadde det aldri blitt, tar heller bilen da.

Skrevet

Det kommer veldig ann på sykkelen og hvordan man er bygd. Jeg blir mer sliten av å kjøre normal sykkel enn R sykkel. Normal sykkel så er all vekta på rompa, og man blir veldig sliten / får vondt i rompa etter en stund. På R-sykler har man litt av vekta over skuldre / armer, så det blir ikke så ille.

Og, det er stor forskjell på 50-125ccm "R" sykler og 600ccm / 1000ccm sykler når det kommer til komfor. Kjørte en 2008 mod R1 for en stund tilbake siden, og den kunne jeg kjørt LANGT uten å bli sliten.

Selvfølgelig må man ta litt flere stopp / pauser på sykkel kontra bil. :)

Skrevet

Tank veske er helt nydelig å ligge på når man kjører langt ! Kjørte to timer i strekk på en Yamaha R1 uten problem. For avlasta armene helt.

Men skal sies den er veldig i veien ved aktiv kjøring.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet
Idag har jeg montert hanskerom i min C1. Første gang jeg ser på hanskerom som luksus :mrgreen:

Har du turteller da? De har en litt kul plassering i C1... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...