Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dear Sir,

in the review of their engine, we found unexpected damages:

Injectors 600

Turbocharger 970

Injection pump 900mt

We can offer you two options:

1.

- partail repair of the engine, ca. 2000€

- turbocharger ca. 790€

- Injectors revise ca. 600€

- Exchange injection pump ca. 900€

- Costs of dismantling and assembly,

seals and oils etc. ca. 1500€

Total price 5790 + 19% VAT = ca. 6890,00 €

+ Inspection of the engine by external company

2.

- Purchase vehicle accident (ca.130.000km) ca.2900€

- Removal of the engine ca. 200€ (+19% VAT)

seals and oils, etc. ca. 1500€ (+19% VAT)

price ca. 4923 €

residual value of damaged car - 300 €

Total price ca. 4623 €

fikk endelig pris på overhaling / bytte av motor i tyskland ikveld, er vel ingen tvil om at det blir ny motor med 130 000 på telleren... :)

Burde kunne få dette utført til godt under halvparten av prisen svart.

Hvor mye vil frakt til Norge komme på? :P

Skrevet

Forresten, Performance-utgaven du ser på eller?

Litt usikker, skal i første omgang bare få prøvd en Tesla. Bestiller ikke i år uansett, vil vente å se hvordan en norsk vinter er mot bilen. Så lar andre ta den erfaringen før meg :)

Men Performance utgaven frister jo hehe..

Du får gi meg en feedback på om vanlig er rask nok da.. Det er oppgitt 6.2 sekunder fra 0-100 på minste, men kun 37mil rekkevidde. Vis jeg skal ha så er store pakken batteri et minimumskrav. Jeg får sitte meg ned å regne litt på dette og se om det ikke lar seg løse.. :)

Skrevet
Dear Sir,

in the review of their engine, we found unexpected damages:

Injectors 600

Turbocharger 970

Injection pump 900mt

We can offer you two options:

1.

- partail repair of the engine, ca. 2000€

- turbocharger ca. 790€

- Injectors revise ca. 600€

- Exchange injection pump ca. 900€

seals and oils etc. ca. 1500€

Total price 5790 + 19% VAT = ca. 6890,00 €

+ Inspection of the engine by external company

2.

- Purchase vehicle accident (ca.130.000km) ca.2900€

- Removal of the engine ca. 200€ (+19% VAT)

seals and oils, etc. ca. 1500€ (+19% VAT)

price ca. 4923 €

residual value of damaged car - 300 €

Total price ca. 4623 €

fikk endelig pris på overhaling / bytte av motor i tyskland ikveld, er vel ingen tvil om at det blir ny motor med 130 000 på telleren... :)

Burde kunne få dette utført til godt under halvparten av prisen svart.

Hvor mye vil frakt til Norge komme på? :P

Si det du, 5-10k? Kan fortsatt spare 10000 :wink:

Skrevet

Nok en nydelig dag på østlandet, og den skal jeg vie til IKEA, A-møbler og Strømmen Storsenter. Ja da, så nei da...

Skrevet
..

Tror nok vanlig holder lenge, prøvde Performance utgaven å den gikk veldig bra.

Artig bil, men bestilte ikke noe enda. Ønsker å se ann litt frem til neste sommer evt.

Må nesten ha F10en litt til :)

Skrevet
Nok en nydelig dag på østlandet, og den skal jeg vie til IKEA, A-møbler og Strømmen Storsenter. Ja da, så nei da...

Haha, på strømmen kommer du til å gå deg bort :D svært ass!

Skrevet
Tror nok vanlig holder lenge, prøvde Performance utgaven å den gikk veldig bra.

Artig bil, men bestilte ikke noe enda. Ønsker å se ann litt frem til neste sommer evt.

Må nesten ha F10en litt til :)

Det vil jeg tro den gjør.. 0-100km/t er oppgitt til 4,4 sekunder.. :)

Vis jeg skulle ende opp med en sånn så blir det nærmere sommeren for min del også. Veldig spent på holdbarhet og hvordan den fungerer her i kalde Norge. Det er vel en liten fordel å ha F10en litt lenger ja, men for min del med gammel E46 så er det nok et mye større hopp. Frister mest mtp at det jeg sparer i bensin og ikke minst bompenger går da til å finansiere lånet. Ikke noe minus at den er kjapp selv med minste pakken.. :) Litt småforelsket her nå.. :lol:

Skrevet

Noen andre her som har sett på Roadkill på youtube før? sett noen episoder tidligere, og så noen igjen idag.. fantastisk moro.. de ser ut til å virkelig ha de gøy på jobb! :)

Skrevet

Det er nok ikke lenge til det kommer bompenger og årsavgift på elbiler også, kjenner man Norge rett...

Skrevet
Det er nok ikke lenge til det kommer bompenger og årsavgift på elbiler også, kjenner man Norge rett...

Det er jo bare et tidsspørsmål, om det kommer så langt at det blir flere el-biler enn det som tåles ifb med inntekter av kjøretøyet. Pengene skal de ha inn uansett, så om vi betaler bom, årsavgift eller hva man nå kaller det kommer jo på det samme egentlig :P Ola Nordmann som må punge ut uansett!

Mye tyder vel på at det blir hard kamp mellom AP og Høyre til valget. Mange tror jeg er møkklei regjeringen som sitter i dag, så de taper nok litt ekstra på det også.

Har forresten prøvd noen "valgomater" da jeg er meget usikker på hva jeg skal stemme ved valget.

Resultat VG: Høyre

Resultat Dagbladet: SV (!!!!!!!!!) Høyre og Venstre..

Tidens Krav: KRF

Så jah, jeg har ikke funnet mye hjelp i disse, for å si det slik :lol:

Skrevet
Noen andre her som har sett på Roadkill på youtube før? sett noen episoder tidligere, og så noen igjen idag.. fantastisk moro.. de ser ut til å virkelig ha de gøy på jobb! :)

Jeg har kost meg i hjel med bl. a. Motortrend's Epic Drives, det er kvalitetsproduksjoner :) Men artig at du nevner Roadkill, da det er det jeg hadde fra før av vurdert å begynne på :) Lite som er mer moro enn skikkelig bruk av billige morobiler :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...