Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
http://www.fasttech.com/products/0/10001842/1217800-nitecore-ea4w-cree-xm-l-u2-ha-iii-8-mode-860-lumen

Også har vi denne kopilykta som nytern fant.. tror han kjøpte den, men får ikke tak i han nu til å spørre om den er like bra :P

http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... -860-lumen

EA4W er genial! Kopilykta likeså, kvaliteten på fabrikkering er ikke heelt den samme men mengden lys er lik. Tenk deg en Kia med ALT av teknikk fra BMW. Ytelsene er på høyde med originalen, men man får den litt kjipe hermetikklyden når man lukker døra :wink:

Hadde nok handla kopilykta igjen, kan kalles ett aldri så lite kupp :)

Handla forøvrig 3 kopilykter og rivalen, 4xAA lykta Sunwayman D40A (980 lumen).

Sunwayman-lykta kan jeg også anbefale, men er man bare ute etter en enkel lykt som lyser godt hadde jeg nok gått for kopien eller Nitecore. De er billigere og den praktiske betydningen av 120lumen ekstra er ca 0.

Dette er geniale bil-lykter. Kjøp AA-batterier med lav selvutladning og hiv lykta i hanskerommet/dørsida. Der kan den ligge i allslags vær og enda ha lyskasterlys den dagen du virkelig trenger det. Som når jeg kjørte på elg nylig, trailersjaffisene og feriebilistene tok absolutt 0 hensyn, da var det veldig praktisk å legge lykta på biltaket med strobefunksjonen aktivert. Var som natt og dag (no pun intended).

Her ett bilde av EA4W og D40A:

SunwaymanD40Areview15.jpg

Det må nevnes, lykter som benytter batterier med lithium-teknologien kan være en fin greie, men det finnes altfor mange useriøse aktører der ute til at jeg tør å stole på sånt til eget bruk. Jeg har noen cr123-lykter (fotobatteri) da hovedsaklig enkeltcelle lykter. Det er veldig skremmende hva resultatet av ett defekt lithium-batteri kan gjøre i en multi-celle (batteri) lykt. Du kan helt seriøst miste fingre hvis du er riktig uheldig. Ikke bare det, alt i nærheten vil bli dekket av en mørk smørje du absolutt bør unngå.

I mobiltelefoner, nettbrett, pc'er, elbiler osv er dette en finfin greie. Her er foregår ladingen på en ordentlig måte og man har celler som harmonerer med hverandre. Man har også en skikkelig styringsenhet som kutter strømmen når batteriene nærmer seg tomme. I billige lykter fra ebay med billigste sort batterier og lader. Not so much. Unngå det hvis du kan er mitt råd.

Skrevet

Og så et lynraskt klokkespørsmål før jeg kjører til "Ur-butikken"

Fikk denne til bursdagen min med beskjed om at jeg måtte stikke innom selv først og se om jeg ville bytte den før jeg tok den i bruk.

ww_s200h_1b_1.jpg

Jeg har jo overhodet ikke peiling og mine tidligere kokker har bestått av excellent clas ohlsson kvalitet.

Hvis vi sier innenfor et budsjett av 1000kr, hva vil jeg ha?

Chrome/Svart?

Metall/Gummi armbånd?

Digital/Analog?

Batteri/Solcelle?

Stoor/Liten?

Hjelp meg!

Skrevet

Er det bare meg som hater amerikaniseringen av språket vårt??!

Hater ord som fitment, stance, looks, need more low og alt det mølet! Blir gal!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

One hundred prosent enig :P

Skrevet

Da er vi to!!

Samme med de som sitter og "chillern", eller som synes den bilen var så "smooth" :evil: Er bare gørr teit å høre på :roll:

Skrevet

Da er vi to!!

Samme med de som sitter og "chillern", eller som synes den bilen var så "smooth" :evil: Er bare gørr teit å høre på :roll:

Jeg har fått med meg "lol" og "tard" og forskjellig. Men hva betyr egentlig "swag"?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...