Mantis Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Har merka noen dråper ute på plassen her hvor jeg parkerer bilen. I går tok jeg lommelykta og lyste under og så noen blå dråper som hang på undersiden av motoren. Skjønte straks at det var kjølevæske.. poppa panseret og lyste der hvor kjølesystemet er å se, men så ingenting. I dag trykksatte jeg systemet og hørte straks en veselyd helt i front på bilen. En bitteliten sprekk i plastikken på radiator. Dumme meg tenkte å koble fra kjøleslangen for å hive på noe gugg så det ikke utviklet seg, men koblinga satt såpass at jeg gjorde sprekka enda større. Så nå fosser kjølevannet ut der Må uansett ha ny radiator. http://www.ebay.de/itm/KUHLER-MOTORKUHL ... 1e7e66b58c Ville dere satset på en slik? Står ikke sånn superbra til økonomisk akkurat nå om dagen og jeg er avhengig av bilen. Noe orginalt opplegg fra GS til 4.700,- kr er bare å glemme. Kunne få fra radiatorservice til 1800,- + moms. Radissen på min e39 røyk i vinter og jeg kjøpte ny fra schmiedmann for 1800kr . Ser egentlig ikke noe minus med å kjøpe fra ebay så lenge man ikke velger den absolutt billigste . Kan jo spare noen kroner da, men så spørs det hvor lenge du kan leve med den sprekken som er der nå, er vell bare å få klint på no skikkelig lim så holder det vell til du får takni ny radiator. Faktisk er det å lime sprekt plastikk på radiatorer så og si umulig på grunn av trykket som oppstår. Det aller meste blir bare løftet opp og vann finner alltid enkleste vei. Prøvde det samme på E36`n når radiatoren sprakk på den.. var egentlig bare sløsing med tid og lim, for uansett hvor mye dritt man smurte på så fant vannet en vei å rømme ut. Ringer radiatorservice i morgen og bestiller en. Får litt rabatter gjennom jobb, så havner vel på en 1800,- inkl moms for en radiator, og det er ikke gale. Noe schmiedmann blir det ikke bestilt fra her i gården. Makan til surrekopper på leveringstid skal du lete lenge etter. Bilen er ikke kjørbar og står parkert. Den ville ikke blitt kjørbar før utpå nyåret om jeg bestilte fra schmiedmann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Jeg og en kompis bestemte oss for å ta sosialt selvmord i dag på vei hjem etter å ha hentet E61 Too much redbull? http://www.youtube.com/watch?v=_3khZiHAL9c Julian, du er faen meg ikke helt god! Haha xD Nei jeg hører de sier det Jeg og Joachim (Han som kjører) Har det bestandig sykt moro når vi er på tur, så var på tide at vi delte noe med omverdenen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Har merka noen dråper ute på plassen her hvor jeg parkerer bilen. I går tok jeg lommelykta og lyste under og så noen blå dråper som hang på undersiden av motoren. Skjønte straks at det var kjølevæske.. poppa panseret og lyste der hvor kjølesystemet er å se, men så ingenting. I dag trykksatte jeg systemet og hørte straks en veselyd helt i front på bilen. En bitteliten sprekk i plastikken på radiator. Dumme meg tenkte å koble fra kjøleslangen for å hive på noe gugg så det ikke utviklet seg, men koblinga satt såpass at jeg gjorde sprekka enda større. Så nå fosser kjølevannet ut der Må uansett ha ny radiator. http://www.ebay.de/itm/KUHLER-MOTORKUHL ... 1e7e66b58c Ville dere satset på en slik? Står ikke sånn superbra til økonomisk akkurat nå om dagen og jeg er avhengig av bilen. Noe orginalt opplegg fra GS til 4.700,- kr er bare å glemme. Kunne få fra radiatorservice til 1800,- + moms. Radissen på min e39 røyk i vinter og jeg kjøpte ny fra schmiedmann for 1800kr . Ser egentlig ikke noe minus med å kjøpe fra ebay så lenge man ikke velger den absolutt billigste . Kan jo spare noen kroner da, men så spørs det hvor lenge du kan leve med den sprekken som er der nå, er vell bare å få klint på no skikkelig lim så holder det vell til du får takni ny radiator. Faktisk er det å lime sprekt plastikk på radiatorer så og si umulig på grunn av trykket som oppstår. Det aller meste blir bare løftet opp og vann finner alltid enkleste vei. Prøvde det samme på E36`n når radiatoren sprakk på den.. var egentlig bare sløsing med tid og lim, for uansett hvor mye dritt man smurte på så fant vannet en vei å rømme ut. Ringer radiatorservice i morgen og bestiller en. Får litt rabatter gjennom jobb, så havner vel på en 1800,- inkl moms for en radiator, og det er ikke gale. Noe schmiedmann blir det ikke bestilt fra her i gården. Makan til surrekopper på leveringstid skal du lete lenge etter. Bilen er ikke kjørbar og står parkert. Den ville ikke blitt kjørbar før utpå nyåret om jeg bestilte fra schmiedmann. Koed har radiator til 1150kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 [ Bilde ] Definitivt min type bil. Det er høy klasse på denne oldtimeren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Men UPen var knall tøff, synes nesten de er litt små kule som originale også jeg Jeg er helt enig... Up!´en er en oldschool hatchback så det holder på den gode måten. Man er i kontakt med veien, får god feedback i rattet, sitter lavt og føler at man faktisk kjører bilen. Helt uten å ville det har Volkswagen truffet en viktig nerve hos mange og bilen selger som hakka møkk tiltross for en effekt på kun 60-75 HK... dog veier den ikke mer enn 925 Kg... Ser ut som det er 88 hester i den jeg la ut bilde av, så den fløtter seg nok! ¨ 88 hk på 925 kg er fortsatt søppeltreigt. Bare så det er sagt. 116 hk i en MX5 NA, og den veier 940 kg. Det er ikke no ræsarbil for å si det mildt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Er MG-F no grei bil? Midtlivskrise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 bare jeg som våkna 0615 idag? Nope, det gjorde småen også - ergo var vi minst 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Er MG-F no grei bil? Midtlivskrise Hører mye negativt om kvalitet og sånt. Skal du ha driftssikre biler, så er nok ikke England veien å snu seg. Skal du ha en roadster i den prisklassen, så kan jeg anbefale Mazda MX5 - driftssikker, morsom og billig å trimme. Kliner du på et turbokit, så har du 200 driftssikre gamp uten å bytte innmat på en 1.6. Og det er sykt mange av dem, så både tilgjengelighet på bil når du skal kjøpe - og deler, er vanvittig. Og den ser veldig mye penere ut enn MG/Z3/etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 88 hk på 925 kg er fortsatt søppeltreigt. Bare så det er sagt.116 hk i en MX5 NA, og den veier 940 kg. Det er ikke no ræsarbil for å si det mildt Du misforstår poenget. Up!´en har aldri utgitt seg for å være en hurtig bil og langt mindre en sportsbil. Det handler om er en slags back to basic bil når det gjelder opplevd kjøreopplevelse og komfort... type Peugeot 205. Det var de færreste som kjøpte 205 GTi utgaven (som er helt genial mhp. nettopp kjøreopplevelse)... de fleste kjøpte standardutgaven med f.eks PSA´s 1,4 liter motor på 85 HK eller ditto 1,3 liter på 60 HK. Det er disse modellene som la grunnlaget for legenden om 205´ens fabelaktige kjøreegenskaper (altså i relasjon til å være en normal hatchback). Der Golf II var traust, solid og litt kjedelig var 205´en morsom, underholdene og spennende. Up! er ikke like bra, men sannelig et stort skritt i riktig retning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 enig! Heller MX 5 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Noen flere som har problemer med bildeopplasteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Mazda MX-5 vs. MG F er et vanskelig valg iom. at briten har midtmotor (som alltid er å foretrekke). Dette er mest et spørsmål om smak og behag. Jeg valgte å kjøpe en MX-5 da den kom på markedet i 1990... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 88 hk på 925 kg er fortsatt søppeltreigt. Bare så det er sagt.116 hk i en MX5 NA, og den veier 940 kg. Det er ikke no ræsarbil for å si det mildt Du misforstår poenget. Up!´en har aldri utgitt seg for å være en hurtig bil og langt mindre en sportsbil. Det handler om er en slags back to basic bil når det gjelder opplevd kjøreopplevelse og komfort... type Peugeot 205. Det var de færreste som kjøpte 205 GTi utgaven (som er helt genial mhp. nettopp kjøreopplevelse)... de fleste kjøpte standardutgaven med f.eks PSA´s 1,4 liter motor på 85 HK eller ditto 1,3 liter på 60 HK. Det er disse modellene som la grunnlaget for legenden om 205´ens fabelaktige kjøreegenskaper (altså i relasjon til å være en normal hatchback). Der Golf II var traust, solid og litt kjedelig var 205´en morsom, underholdene og spennende. Up! er ikke like bra, men sannelig et stort skritt i riktig retning... Jeg svarte 316, ikke deg. Dine argumenter har jeg ingenting å si på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Mazda MX-5 vs. MG F er et vanskelig valg iom. at briten har midtmotor (som alltid er å foretrekke). Dette er mest et spørsmål om smak og behag. Jeg valgte å kjøpe en MX-5 da den kom på markedet i 1990... Hvorfor er midtmotor å foretrekke..? Trangere å skru på, verre å få deler, jeg gjetter på at delene er mye dyrere, og vektfordelingen er ikke bedre enn på en MX. Utdyp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Mazda MX-5 vs. MG F er et vanskelig valg iom. at briten har midtmotor (som alltid er å foretrekke). Dette er mest et spørsmål om smak og behag. Jeg valgte å kjøpe en MX-5 da den kom på markedet i 1990... Hvorfor er midtmotor å foretrekke..? Trangere å skru på, verre å få deler, jeg gjetter på at delene er mye dyrere, og vektfordelingen er ikke bedre enn på en MX. Utdyp! Enig, men midtmotor er definitivt mer sportsbil. MG F´en var faktisk ganske OK når alt virket og den gikk som den skulle... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg