Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på dugnad via bowlinglaget til jobben. Jeg sto derfor parkeringsvakt ute i bymarka her i trondheim, med oppgave om å dirigere biler som skulle parkere. Etter en stund begynte jeg å gruble litt på en ting som kanskje er litt overraskende. Mennesker som står opp tidlig på en søndag for å gå tur i skogen regner jeg med er miljøbevisste. De er opptatt av å nyte naturen å ta vare på den videre. Jeg observerte allikevel kun 2 Nissan Leaf, en bil som har solgt like mye som golf den siste tiden. Jeg har derfor konkludert med det at de som kjøper nissan leaf er opptatt av å spare penger, ikke miljøet. Det er derfor gjerrige folk og ikke miljøbevisste mennesker som mange kanskje skulle tro. Jeg er dog egentlig ikke overrasket :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på dugnad via bowlinglaget til jobben. Jeg sto derfor parkeringsvakt ute i bymarka her i trondheim, med oppgave om å dirigere biler som skulle parkere. Etter en stund begynte jeg å gruble litt på en ting som kanskje er litt overraskende. Mennesker som står opp tidlig på en søndag for å gå tur i skogen regner jeg med er miljøbevisste. De er opptatt av å nyte naturen å ta vare på den videre. Jeg observerte allikevel kun 2 Nissan Leaf, en bil som har solgt like mye som golf den siste tiden. Jeg har derfor konkludert med det at de som kjøper nissan leaf er opptatt av å spare penger, ikke miljøet. Det er derfor gjerrige folk og ikke miljøbevisste mennesker som mange kanskje skulle tro. Jeg er dog egentlig ikke overrasket :roll:

:lol::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan samtidig legge til at jeg følte meg litt som Kjellen Bigset til tider :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tøffe sko faktisk, hadde selfølgelig ikke størrelsen min :P

[ Bilde ]

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Jeg har slike, går med de hver dag :) Svært gode og gå i! :)

Litt harry, men er jo fine sko!

Kjøper kun Puma, kun på SportShopen på grensa. Dette fordi de alltid har Puma i størrelse 48 som de ikke får solgt til full pris. Derfor gjør jeg gode skokjøp der. Å få kjøpt Puma i Oslo kan jeg kun såvidt jeg vet få kjøpt på en butikk kalt "Store Sko" på Grünerløkka, da til full pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan samtidig legge til at jeg følte meg litt som Kjellen Bigset til tider :P

:lol::lol: genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tøffe sko faktisk, hadde selfølgelig ikke størrelsen min :P

[ Bilde ]

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Jeg har slike, går med de hver dag :) Svært gode og gå i! :)

Litt harry, men er jo fine sko!

Kjøper kun Puma, kun på SportShopen på grensa. Dette fordi de alltid har Puma i størrelse 48 som de ikke får solgt til full pris. Derfor gjør jeg gode skokjøp der. Å få kjøpt Puma i Oslo kan jeg kun såvidt jeg vet få kjøpt på en butikk kalt "Store Sko" på Grünerløkka, da til full pris.

Jeg har også de skoene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det få vet er at Puma og Adidas ble grunnlagt av de tyske brødrene Rudolf og Adolf "Adi" Dassler. Brødrene etablerte skofabrikken "Gebrüder Dassler Schuhfabrik" allerede i 1924. Begge ble medlemmer av Hitlers Naziparti med Adolf som den mest prominente med store leveranser av militærstøvler til Wehrmacht (det tyske miltæret under Adolf Hitler). Rudolf endret under krigen holdning til nazismen og brødrene ble uvenner (selv om også Adolf tilslutt før krigens slutt tok avstand fra nazismen). Etter krigen etablerte Rudolf skofirmaet "Ruda" (les: Rudolf Dassler), men dette ble hurtig endret til Puma (fjelløve på norsk). Broren Adolf etablerte "Adidas" (les: Adolf "Adi" Dassler). Begge skofabrikkene hadde og har idag hovedkvarter i byen Herzogenaurach i Bayern, Tyskland... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...