Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

316: 586100 takk!!

Og teslaen er finansiert..ikke cashet ut...

Jeg har hatt mye uflaks i det siste as...

Først ble bilen avskiltet grunnet manglende årsavgift for 2011...Jeg hadde ikke bilen da og ikke ble jeg informert om dette ved kjøp heller (i 2012) Det var da 2 eiere mellom selger og eier av bilen som ikke hadde betalt årsavgiften..Siden vedkommende enda ikke hadde blitt trukket i lønn av statens innkrevingssentral så ble bilen avskiltet...

Deretter ble airmatic-luftbelgen defekt på ene siden bak(12000kr)... noe som gjorde at bilen la seg ned på ene siden...

Så ble abs sensoren ødelagt (7500kr) noe som gjorde at abs abc bas asd esp servo og girkassa sluttet å virke..

Så kom det en lekkasje fra bensinpumpa (5400kr) som gjorde at bilen ikke er kjørbar...

Istad skulle jeg bytte over hjul og da så jeg at ene jekkfestet hadde rustet grovt og bøyd seg.. men originaljekk festet i kanalen var hel og fin..jaja da jekket man opp der...Men plutselig ga alt seg og jekkfestet knakk og bilen datt ned...er glad jeg hadde lagt ekstra hjul under kanalen..ellers hadde jeg hatt ett stort problem...

[ Bilde ]

De fleste fikk vel med seg dekk-problematikken min tidligere idag...Vel jeg kranglet en del med Dekk1 Ensjø rundt oppdraget...de fikk jo ikke montert dekkene... og bilen stod på bukken uten hjul..og de ville ha meg til å betale 1200kr for jobben... når de egentlig ikke utførte jobben...jeg nektet å betale, men sa jeg kunne betale 400kr om de byttet om på dekkene igjen og balanserte dem... jaja det gikk greit det...

Senere på kvelden skulle jeg kjøre en tur...kom meg 10min fra lillestrøm når dekktrykksensoren klikket i vinkel...joda.. ene bakhjulet hadde punktert..jaujau...jeg som nettop hadde tatt ut jekk og dekk fra bilen for å dra bort og støvsuge nedi der... Så da var det bare å vente på falck som skulle komme kjapt...

[ Bilde ]

Satt og ventet...så kom politiet....og påstod at bilen var begjært avregistrert siden det var manglende innbetaling på omreg...joda...her har du vognkortet med rett eier.... "nei det kanke stemme fordi systemet vårt sier noe annet".... så sa jeg "åssen kan jeg få utstedt ett vognkort om jeg ikke har alt i orden på bilen??" Nei det kunne hun ikke svare på... Så jeg sa de skulle sjekke i AutoSys og med tollvesen og biltilsynet og komme med en mer vettug løsning, for skiltene mine skal de ikke få... Jeg sendte sms til 2282 med regnr og der kom det opp at alt var ok etc...

De satte seg i bilen og kom tilbake etter 10min og sier "ja vi har fått ett annet hasteoppdrag så vi drar. hadet" og ga meg vognkortet tilbake... jaja jeg vant den :)

Så kom omsider falck bilen...og kjørte oss til Ila dekk... der kostaterte de at det nye dekket jeg kjøpte for 1mnd siden..jo den var det bare å kaste...den hadde fått skader i veggen så den var bulkete og jævlig... jaja.. kl var 2045...de stengte 2100...kjapt hjem fra brobekk til lillestrøm, hente nytt dekk så tilbake..montere og kjøre videre... Kjørte så tilbake til lillestrøm...og i rælingstunnellen punkterte jeg faen meg på andre bakhjulet....

Jeg ringte Dekk1 Ensjø og presenterte problematikken...hvordan kan 3 av 4 dekk løsne fra felgen? De hadde tatt av alle dekkene og montert dem på igjen, og etter en time så løsner alle.. og dekkene blir ødelagte... Og han sier "ja kanskje du ikke kan kjøre" jeg bare javel...?

Før jeg dro på Modball fikk jeg dem til å montere to nye dekk bak og balansere dem...Det funka ikkeno særlig..måtte stoppe på ett annet verksted 30km senere og balansere dem på nytt, og det fungerte hele veien til Milano! Dette kunne han heller ikke skjønne... de gjør ingenting feil!

Så sier han "225/30-20 dekk er ulovlige og umulige å montere på 8,5toms felg, det er derfor de løsna! De er bare passende på 7,5toms felg" Han sa også at "vi fyller luft til 3,5bar også ned til 3bar for å justere lufttrykket, eller nei jo vi fyller først til 4bar".. Sjokkluft var visst ikke bra for dekkene...

Men enden på visa ble at jeg fikk tilbake de 400kr jeg betalte dem for å balansere dekkene.. Men jeg tapte 500kr på Falck redning og ett stk nytt dekk til 1200kr...

"Ja hva vil du da?hvorfor ringer du?klager du på de 400kr?Er det de du vil ha tilbake?Bare kom og hent de 400kr du *huhh...*"

Også la dem på.....

Så ja...Dekk1 Ensjø.... næææh....

Deretter bytta jeg til dette felgsettet:

[ Bilde ]

Dagen etter løsna en bolt og bakhjulet løsnet.. Problemet var bare at Inaya var med og jeg ble litt stressa.. Så tok drosje hjem og lot bilen stå der til jeg hadde roet meg ned... Så tilbake og stramme hjul etc og kjøre hjem (alle andre hjulene satt godt fast!)

[ Bilde ]

Par dager senere skjedde dette med c-klassen:

[ Bilde ]

Tyvene fikk med seg en aux kabel, en defekt ipod gen1 og en defekt mobillader..

Deretter gikk alt ok i par dager før jeg henta meg en varebil (lånt fra jobb) mens en kompis kjørte E-klassen foran meg på vei hjem..og da sprengte ett bakhjul...Deretter var jeg bare dritt lei..så vi bare parkerte bilen i garasjen og glemte den..

Par dager siden kjøpte jeg meg nytt felgesett... Får håpe dette holder...

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Så i dag tidlig... C-klassen skulle brukes til jobben:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Se bort ifra mattene som ligger der. De blir brukt som sitteunderlag til hjulbytte...

Man kan jo ikke annet en å le! :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, godt argument... Men der igjen, hvilke punkter KAN en Apple-bruker rakke ned på Android på? Her må vi naturligvis sammenligne telefoner i samme prisklasse, dvs. de dyreste toppmodellene til Samsung, Sony og HTC....

Jeg kjenner ikke godt nok til Android-produkter til å kunne rakke ned på de, men jeg har sett at man ikke får oppdateringer på samme måte som med Apple. Noen telefoner får oppdateringer før andre, mens andre kanskje aldri får det. Videre så er det mindre standardisering av appene slik jeg har skjønt det, noe som i noen tilfeller kan gå utover grafikk og skjermtilpasning. Jeg har også inntrykk av at Apple sine produkter er satt bedre sammen (dette betyr ikke at de tåler mer). Personlig synes jeg Android-dingser er mer tungvindt å bruke, men det er mer en vanesak. Jeg tror også at personer som aldri har hatt noen av delene, og har liten teknisk innsikt vil lettere forstå et Apple-produkt.

Det som går igjen andre veien er stort sett iTunes, og at systemet er låst. Jeg synes ikke dette er noe å rakke ned på, da jeg faktisk liker det slik det er. Så det blir liksom like teit begge veier.

Og så føles de andre enhetene mye tregere i bruk tross høyere ytelse..

Er man vant til en Ipad og prøver en galaxy, asus eller annen tab så er det mye dårligere/tregere og scrolle opp og ned i en nettleser, eller bare og bla mellom appene i menyen.

Men jeg ser at de som ikke bruker apple, ikke legger merke til det andre veien så det er sikkert en vanesak igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippa c-klassen vår også...Sykt med forandring! 400nm - 490nm har en del å si as...

Jepp, gikk fra 177hk til 232, og fra 400nm til 507. Synn meste parten av effekten kommer seint i registeret :P men merket det sykt godt!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, godt argument... Men der igjen, hvilke punkter KAN en Apple-bruker rakke ned på Android på? Her må vi naturligvis sammenligne telefoner i samme prisklasse, dvs. de dyreste toppmodellene til Samsung, Sony og HTC....

Jeg kjenner ikke godt nok til Android-produkter til å kunne rakke ned på de, men jeg har sett at man ikke får oppdateringer på samme måte som med Apple. Noen telefoner får oppdateringer før andre, mens andre kanskje aldri får det. Videre så er det mindre standardisering av appene slik jeg har skjønt det, noe som i noen tilfeller kan gå utover grafikk og skjermtilpasning. Jeg har også inntrykk av at Apple sine produkter er satt bedre sammen (dette betyr ikke at de tåler mer). Personlig synes jeg Android-dingser er mer tungvindt å bruke, men det er mer en vanesak. Jeg tror også at personer som aldri har hatt noen av delene, og har liten teknisk innsikt vil lettere forstå et Apple-produkt.

Det som går igjen andre veien er stort sett iTunes, og at systemet er låst. Jeg synes ikke dette er noe å rakke ned på, da jeg faktisk liker det slik det er. Så det blir liksom like teit begge veier.

Og så føles de andre enhetene mye tregere i bruk tross høyere ytelse..

Er man vant til en Ipad og prøver en galaxy, asus eller annen tab så er det mye dårligere/tregere og scrolle opp og ned i en nettleser, eller bare og bla mellom appene i menyen.

Men jeg ser at de som ikke bruker apple, ikke legger merke til det andre veien så det er sikkert en vanesak igjen.

Ikke ond ment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippa c-klassen vår også...Sykt med forandring! 400nm - 490nm har en del å si as...

Jepp, gikk fra 177hk til 232, og fra 400nm til 507. Synn meste parten av effekten kommer seint i registeret :P men merket det sykt godt!

Tror vi gikk fra 170hk til 204hk... Bilen drar fra ca 2500omdreininger... Morro med sånne småupdates på bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi gikk fra 170hk til 204hk... Bilen drar fra ca 2500omdreininger... Morro med sånne småupdates på bilen :P

Hvordan har du råd tilmange biler? :puppydogeyes::santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...