Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, er mer eller mindre ferdig med gamle bruksbiler har jeg bestemt meg for. Fra nå av er det "nyere" biler. Selv om en 2003 E46 er 10 år gammel, er det fortsatt et stort stepup for meg som kjørte 21år gammel E36 med NADA utstyr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det private næringslivet som er skylden for ting som går galt, det er det politikerne som legger primissene som har.

Hvorfor skal privat næringsliv/næringslivsledere/eiere alltid være løsningen til samfunnsproblemer som oppstår som følge av vannskøtsel i det offentlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der summerte du mine tanker rimelig perfekt. Gikk fra 92 e34 til 06 e90. Lei av å kjøre gammel bil når jeg kjørte 2012 E-klasse i jobben.

Syns også 320d går greit (163hk), men man blir jo fort lei da. Holde seg så lenge man klarer før man chipper, for man blir lei den effekten også :)

Jeg er ikke enig der altså :? Jeg bytter på å kjøre 1994 modell og 2008 modell hver dag og jeg synes heller disse utfyller hverandre bra jeg. Nå hjelper det kanskje at min snart 20 år gamle E34 fortsatt kjører på originalt understell og hjul, man flyter komfortabelt av avgårde, bilen er stillegående og jeg sitter bedre i denne enn i E90en. Bilen er rett og slett veldig god å kjøre :) E90en derimot er mer lettbeint og absolutt å foretrekke på svingete veier, 19" og M sportsunderstell gjør den veldig ukomfortabel i by og småkjøring. Men den er fortsatt meget god å kjøre ellers, mye skapere styring og bilen sitter bedre på veien i hvor E34en er litt for mye "Cadillac" :P For ikke å glemme at det er greit med en sprek bil som bruker 0,6 på mila fremfor en dau bil som bruker 1,2 på mila hvis vi snakker blandet kjøring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ikke skjønner de som stemte blått, når de allerede snakker om å ta fra oss rettigheter vi har i arbeidslivet..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Hvis det er det som trengs for at Norge skal bli mer konkurransedyktige på verdensbasis er det på langsiktig plan en svært god ide å miste noen av de utallige rettighetene vi har. LO kan ta seg en bolle. Vi får så mange rettigheter etter hvert at det blir umulig å drive effektivt næringsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ikke skjønner de som stemte blått, når de allerede snakker om å ta fra oss rettigheter vi har i arbeidslivet..

Hvis det er det som trengs for at Norge skal bli mer konkurransedyktige på verdensbasis er det på langsiktig plan en svært god ide å miste noen av de utallige rettighetene vi har. LO kan ta seg en bolle. Vi får så mange rettigheter etter hvert at det blir umulig å drive effektivt næringsliv.

Lo som har AP i sin egen lille lomme kommer til å slite fremover. Nye leder for LO har ikke engang giddet å ta kontakt med Erna, mens alle andre fagforbund har. Skremmende....

Angående LO så har jeg ikke noen gode tanker om hva de driver med.

Se bare hva tilsvarende forening klarer å få til i Danmark

En kompis av meg begynte i Oslo brannvesen, der ble han "truet" til å melde seg inn i LO, og han kommer fra byggebransjen og har stått i mot kreftende der for å organisere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spot on.

Spare seg til fant er aldri lurt - spesielt ikke når man skal redde verden samtidig.

Så nå håper jeg de får røska opp litt i latskapen her til lands og slutter å redde verden før man har ryddet eget hus - for det er endel rot og faenskap her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste her poengterer.. Nå må folk (les LO / AP sympatisører) brette opp ermene og begynne å forstå hva som er bærekraftig politikk.. Feks 1/3 av korttidsfraværet i Norge, skyldes fyllesyke eller andre forhold som kun har med holdningen til arbeidstaker og gjøre. At vi ikke har karensdag hos oss tilsvarer skulkingen ca 1% av timene våre. Eller 1200timer i 2012.

Bakdelene med Ap sitt styre overgikk de positive omtrent da Gro Harlem Bruntland sluttet. Pensjonen vår (oss som har 40-50år igjen i arbeidslivet) betaler seg ikke av oljepenger eller fremtidig skatt. Den betaler seg på effektivisering av offentlige organ. Bare så det er sagt, det gjelder ikke barnehager, sykehus, sykehjem, men selve forvaltningen. Enten det er NAV, kommunesammenslåing etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...