Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

skal oppgradere anlegget i min også, da jeg nesten ikke hører noe sånn som det er nå. da blir det lydisolering også. kanskje en 8- 10" i rommet på høyre side bak. har en kompis som skal gjøre dette for meg/hjelpe meg, men ting tar tid! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det!

Fikk et brev fra gjensidige forsikring der det stod jeg skulle for drøye 4500 kr tilbake utbetalt til konto, siden jeg har kjørt skadefritt i 5 år (ungdomstidperioden)

Fikk også registrert alle førere på bila mine på 23 eller over og vips 20% reduksjon i årspris :D

Ikke ofte man får så fine brev fra et forsikringsselskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var ikke utbytte (den får jeg også hvert år) men dette var for skadefrikjøring i ungdomsperioden, en "oppspart" saldo. Men ja, de sier de betaler utbytte, men man kan argumentere at de tar betalt for den gjennom årspremien, så reell årspremie er årspremie - den årlige utbytten. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bytte selskap etter 180-ish dager kan man øke bonusen 10%, så man vil kunne få lavere årspremie, men man vil også bli svartelistet etterhvert for å bytte hyppig... Nå har jeg forsikret BRZ'n gjennom gjensidige for de var de billigste jeg klarte, med 15621,- på fullkasko + , sikret for 3 år, en såkalt Subaru Nybilavtale med gjensidige, vanlig kasko hadde kostet meg 21000,- med mine 50% bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IF jeg så er vel ikke noe å hente der :roll: Har også kjørt skadefritt i 5 år men...

Må vente til jeg er 24 år også før jeg får noen prisreduksjon :( Men de har alltid hatt den billigste forsikringen så jeg skal kanskje ikke klage, etter at jeg ble nabo med ei som jobber der så blei det enda billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bytte selskap etter 180-ish dager kan man øke bonusen 10%, så man vil kunne få lavere årspremie, men man vil også bli svartelistet etterhvert for å bytte hyppig... Nå har jeg forsikret BRZ'n gjennom gjensidige for de var de billigste jeg klarte, med 15621,- på fullkasko + , sikret for 3 år, en såkalt Subaru Nybilavtale med gjensidige, vanlig kasko hadde kostet meg 21000,- med mine 50% bonus.

Svartlistet ja, det visste jeg ikke. har skifte mellom gjensidige og tryg en gang, men er fornøyd hos gjensidige. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige er det eneste forsikringsselskapet meg bekjent med kundeutbytte. om det er det eneste med utbetaling for 5 års skadefri kjøring (ungdomsårene) vet jeg ikke, men kjenner heller ikke her til noen andre med samme ordningen.

Svartelisting skjer kun hvis man hyppig bytter for å "lure" seg til høyere bonus enn man har "rett" til, og skjer ikke altfor ofte, men er faktisk noen som ringer rundt og jager priser til telefonregningen er større enn fortjenesten på prispressingen, og da blir man fort svartelistet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige er det eneste forsikringsselskapet meg bekjent med kundeutbytte. om det er det eneste med utbetaling for 5 års skadefri kjøring (ungdomsårene) vet jeg ikke, men kjenner heller ikke her til noen andre med samme ordningen.

Svartelisting skjer kun hvis man hyppig bytter for å "lure" seg til høyere bonus enn man har "rett" til, og skjer ikke altfor ofte, men er faktisk noen som ringer rundt og jager priser til telefonregningen er større enn fortjenesten på prispressingen, og da blir man fort svartelistet..

Hvis Gjensidige er det selskapet man får lavest pris fra og da i tillegg får kundeutbytte så er det en dobbeltbonus. Tror det er tilfellet hos de fleste som er hos gjensidige også, ellers har man ikke gjort jobben sin for å få en optimalisert årspremie. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Gjensidige er det selskapet man får lavest pris fra og da i tillegg får kundeutbytte så er det en dobbeltbonus. Tror det er tilfellet hos de fleste som er hos gjensidige også, ellers har man ikke gjort jobben sin for å få en optimalisert årspremie. =)

Jeg har hittil ikke møtt noen som klarer å matche forsikringsprisene jeg har fått hos Eika ( tidligere Terra ). Sparte blant annet 4000kr(!) i året på å flytte gamlebilen fra Gjensidige til Terra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen forsikringsselskap tar seg godt betalt!

Men en ting er prisen, en annen ting er hvordan selskapet opererer ved hendelser.

Målet er å være hos det beste selskapet ved hendelser, til lavest pris.

Så er viktig å huske at prisen er ikke alt, ofte man hadde ønsket man betalte 2000 mer det året man ble kræsjet i men ikke fikk den hjelpen man hadde fått/skulle ha fått osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...