Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Boligprisen er ganske forskjellig såvidt jeg har fått med meg jo.

Frøkna sin søster har nett kjøpt et helt nytt hus, 3 etasjer med rundt 300kvm + stort uteområde og dobbel garasje.

Kanonutsikt utover fjorden, med båtplass knappe 6-700 meter nedenfor.

Pris? rett over 3mill.... Lykke til med å finne det i Oslo :P Eller Bergen..

Stedet er forøvrig Tvedestrand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv skal jeg bo i oslo, innenfor bomringen, og der må jeg nok opp i 2 mill for en grei leilighet, så blir hardt å beholde m5'n sammen med brz'n.

Har tenkt mye på det, blir hardt å selge den, men er ikke så enkel bil å selge heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at boligpris er så stor forskjell fra Oslo området i forhold til Sørlandet. Har du noen konkrete eksempler på dette Fredrik 90? :)

Konkrete eksempler? Selvsagt er boligprisene høyere i storbyene, ser jo bare på Kristiansand vs Arendal. Du får ikke halvparten en gang i Oslo av de du betaler her, ellers så illustrere Julian mitt eksempel godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er prisene høyere i byen. Det er jo også forskjellig pris på hvor i Oslo også, på vestkanten er pris skyhøy i forhold til andre steder med samme størrelse, men må man bo i byen. Jeg bor 15 min unna Oslo og Gardermoen og her får du et hus på 350-400 kvm med tre garasje med stor tomt for et sted mellom 6-7 mil. Synes ikke det er så ille pris med tanke på at det er et fint sted for barn å vokse opp, ikke langt til Oslo og Gardermoen. :)

Akkurat det jeg mener Milfhuntern :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med hovedstaden. Oslo Sentrum så koster 45 kvadrat 3 millioner med rett adresse. Drar du utenfor byen så er det i større grad sørlandspriser ja... litt høyere er det jo.

Med Oslo så mener jeg Oslo Kommune, mye mulig det er bedre priser så fort man kommer litt ut av byen. Noe annet skulle bare mangle også..

Velkommen til forumet forøvrig, så nå at du helt ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med  "Noe annet skulle bare mangle også.."? :)

Jeg tenker da litt på at man ligger mer usentralt til i forhold til byen, lengere reisetid til jobb om man jobber der. Alt nok sine fordeler og u lemper, mer rolig å bo utenfor byen men så har man 2 timer med kø om man skal inn til byen med bil i rushtidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Oslo så mener jeg Oslo Kommune, mye mulig det er bedre priser så fort man kommer litt ut av byen. Noe annet skulle bare mangle også..

Velkommen til forumet forøvrig, så nå at du helt ny :)

Bare for å ha sagt det - du finner dritbillige leiligheter i Oslo Kommune også. Bare å finne seg en kåk i verste ghettoen det. Vi har andre problemer her enn på ...sørlandet var det der du kom fra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det - du finner dritbillige leiligheter i Oslo Kommune også. Bare å finne seg en kåk i verste ghettoen det. Vi har andre problemer her enn på ...sørlandet var det der du kom fra? :)

Ja det er jeg fullt klar over, har heller ikke benektet for det. Arendal ligger som kjent på Sørlandet ja....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker da litt på at man ligger mer usentralt til i forhold til byen, lengere reisetid til jobb om man jobber der. Alt nok sine fordeler og u lemper, mer rolig å bo utenfor byen men så har man 2 timer med kø om man skal inn til byen med bil i rushtidene.

Slikt å forstå. Det er ikke så ille med rush her da, alt fra 30-90 min  :lol: Men det rare med det er at det er "lommer" i trafikken hvor det kan være veldig lite biler på morgenen inn til Oslo. Eller så har man til ferier, høytider osv. 16 mai i fjor brukte jeg 2 timer fra Oslo sentrum til Lørenskog. Og jeg var dum nok å kjørte inn  :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg trives med å bo et steinkast utenfor bygrensa, 20 minutter med tog, 12-15 minutter til Oslo Sentrum med bil, i rushen ca. 30 minutter.

Skal sies at jeg som ungdom og student ser nytte av å bo midt i suppa, særlig om man er veldig sosial av seg!

Så lenge man bosetter seg på riktig side av byn(Øst selvfølgelig) er Oslo ok, er avdanka Bøler-gutt selv.

Når det gjelder boligprisene utenfor Oslo har jeg sett at det gjerne ligger noe høyere i pris syd for Oslo enn det gjør nordover.

Kolbotn er jo stadig like populært, rett ved offentlig transport, kjøpesenter, kino, konserthus etc.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=44261845

Nesodden i Akershus er jo også idyllisk på riktig side, og omtales gjerne som ganske eksotisk hos de som bor i Oslo. De opplever gjerne stedet som landlig og det er faktisk ganske mange som kjøper seg hytte på denne halvøya.

En liten sjøutsikt kan også skimtes her, skal legges til at aktuell bolig faktisk ligger på solsiden av halvøya og har mer eller mindre sol hele dagen.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=42029235

Så feks. Strømmen lenger nord-øst i Akershus:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=44240242

Så legger jeg tilslutt ut en leilighet fra der jeg vokste opp til sammenligning, Bøler, en drabantby på Oslos beste østkant :)

Det viser egentlig at boligprisene i en typisk drabantby i Oslo ikke er så verst, Skullerud, et steinkast unna.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=44034731

Oslo Sentrum, igrunn ganske ålreit sted, har jobbet MASSE i denne bygården i forbindelse med fiberutbygging og bredbåndsleveranse i denne bygården og de rundt. Standarden er gjennomgående ok, men det er gammelt, det merkes. Boligprisene i Sentrum har også blitt litt billigere siste året. Dette er heller ikke et dårlig strøk, sees på som langt bedre enn Tøyen og Grønland.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=44255921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...