Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nå må du ikke ta dette personlig - men du omtaler oslo øst. Det er ingen som vil bo der utenom folk med tilknytning derfra fra barnsben av - eller utlendinger. 

Alt under 2.5 millioner på Majorstua,frogner, grunerløkka og solli plass ser helt jævlig ut. 

Østkanten får du boliger kasta etter deg - fordi en såpass stor demografisk del av Oslos befolkning ikke orker å bo der.

Bygningene der er med få unntak også dritstygge og falleferdige - i motsetning til ærverdige store flotte bygårder fra 1800-tallet i bygdøy alle. Greit nok at de også i enkelte tilfeller er slitne, men da snakker man om patina ;)

Den leiligheten på st.hanshaugen ser jo grei ut. Ikke det koseligste strøket og kjøkkenet må bare rives - så det går noen hundre tusen bare der....

Men leilighet i oslo er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært mye på østkanten av byn? Er nok slettes ikke så ille som du beskriver. Groruddalen er vel kanskje det stedet jeg hører noe negativt om i det hele tatt. Det finnes mange perler i Oslo, også på Oslo øst, ikke nødvendigvis Bølers høyblokker eller på Tveita, men det finnes plasser som attraktive også på disse stedene. Ta feks. Tveteråsen eller på toppen av Haugerud

Det å bo på Oppsal eller Lambertseter/Bergkrystallen/Karlsrud/Brattlikollen er jo rett og slett populært.

Så er det mye hyggelig folk på østkanten av byen, tross alt. Det gjelder selvsagt ikke hver eneste en, men så mye dritt jeg har fått slengt i ansiktet hver dag på jobb på "feil" side av elva. De som bor på Oslo Øst opplever jeg som noe mer folkelige, mens de på vest skal bruke deg og skal få mest ut av hver eneste krone. Enkelte har rett og slett ikke magemål for hva en kan klage over, alt er jo alle andres skyld der borte :)

Når det gjelder prissetting av leiligheter så tar jeg gjerne en skikkelig leilighet på et fint sted på Østkanten enn en rønne på Solliplass med altfor stor takhøyde med radiator-rør du kan sitte og lytte på og få med deg hva naboen til enhver tid foretar seg.

Jeg har jobbet mye i Bygdøy Allé rundt i gårdene rundt Frogner kirke, det er fine gårder og mange fine leiligheter, men høyt oppunder taket, dårlig standard veldig mange steder(i sameiene generelt), lytt og sjeldent lunt og godt. Menneskene som bor der opplever jeg ikke som så hyggelige heller, de skal bry seg med alt du gjør og foretar deg. Det finnes til og med gamle rødvinsmarinerte tanter som skulle lære meg et og annet, bla. hvordan man åpnet en oppgangsdør.. :P

Her feks. En bygård jeg har vært mye i, for denne prisen får du en villa rett utenfor bygrensa sør for Oslo på minst 250 kvadrat med god standard!

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=40689138

Jeg liker meg godt på visse plasser på vestkanten også, grensa går ved Nydalen/Grefsen/Ullevål, kommer man til Vindern er forskjellen stor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært mye på østkanten av byn? Er nok slettes ikke så ille som du beskriver. Groruddalen er vel kanskje det stedet jeg hører noe negativt om i det hele tatt. Det finnes mange perler i Oslo, også på Oslo øst, ikke nødvendigvis Bølers høyblokker eller på Tveita, men det finnes plasser som attraktive også på disse stedene. Ta feks. Tveteråsen eller på toppen av Haugerud

Det å bo på Oppsal eller Lambertseter/Bergkrystallen/Karlsrud/Brattlikollen er jo rett og slett populært.

Så er det mye hyggelig folk på østkanten av byen, tross alt. Det gjelder selvsagt ikke hver eneste en, men så mye dritt jeg har fått slengt i ansiktet hver dag på jobb på "feil" side av elva. De som bor på Oslo Øst opplever jeg som noe mer folkelige, mens de på vest skal bruke deg og skal få mest ut av hver eneste krone. Enkelte har rett og slett ikke magemål for hva en kan klage over, alt er jo alle andres skyld der borte :)

Når det gjelder prissetting av leiligheter så tar jeg gjerne en skikkelig leilighet på et fint sted på Østkanten enn en rønne på Solliplass med altfor stor takhøyde med radiator-rør du kan sitte og lytte på og få med deg hva naboen til enhver tid foretar seg.

Jeg har jobbet mye i Bygdøy Allé rundt i gårdene rundt Frogner kirke, det er fine gårder og mange fine leiligheter, men høyt oppunder taket, dårlig standard veldig mange steder(i sameiene generelt), lytt og sjeldent lunt og godt. Menneskene som bor der opplever jeg ikke som så hyggelige heller, de skal bry seg med alt du gjør og foretar deg. Det finnes til og med gamle rødvinsmarinerte tanter som skulle lære meg et og annet, bla. hvordan man åpnet en oppgangsdør.. :P

Her feks. En bygård jeg har vært mye i, for denne prisen får du en villa rett utenfor bygrensa sør for Oslo på minst 250 kvadrat med god standard!

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=40689138

Jeg liker meg godt på visse plasser på vestkanten også, grensa går ved Nydalen/Grefsen/Ullevål, kommer man til Vindern er forskjellen stor :P

Hehe nydalen er ikke vestkanten! ;)grefsen er helt på grensen, og Ullevål det er jo marka omtrent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke ta dette personlig - men du omtaler oslo øst. Det er ingen som vil bo der utenom folk med tilknytning derfra fra barnsben av - eller utlendinger.

Alt under 2.5 millioner på Majorstua,frogner, grunerløkka og solli plass ser helt jævlig ut.

Østkanten får du boliger kasta etter deg - fordi en såpass stor demografisk del av Oslos befolkning ikke orker å bo der.

Bygningene der er med få unntak også dritstygge og falleferdige - i motsetning til ærverdige store flotte bygårder fra 1800-tallet i bygdøy alle. Greit nok at de også i enkelte tilfeller er slitne, men da snakker man om patina ;)

Den leiligheten på st.hanshaugen ser jo grei ut. Ikke det koseligste strøket og kjøkkenet må bare rives - så det går noen hundre tusen bare der....

Da synes jeg du skal ta deg en tur rundt på "østkanten", selv er jeg født og oppvokst her, så blir "partisk" i ditt øye men.

Jeg har vært mye rundt på nordstrand, Ekeberg, bekkelaget, ljan, lambertseter osv, og det er stor del av oslos befolkning som vil bo her, nettopp fordi det er mye fine hus, fine tomter, tipptopp stand, og ikke minst mye moderne. Problemet for de fleste er da at prislappen er for høy, noe du enkelt kan se om du kikker på finn.

Nå vet jeg ikke hvor du er ifra, men er usikker på om du egentlig har vært noe på oslo øst? Det er også mye fine blokker, leiligheter og hus på mortensrud, bjørndal, skullerud, bøler og oppsal, og selv om det er større andel "ikke etnisk norske" her enn på nordstrand eller ekeberg, så er det fortsatt mye fine områder, og rolige strøk, som har det meste av butikker, kollektivt, parkeringsmuligheter osv, som jeg verdsetter mer enn at området er kjent som et dyrt område utad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du skal få en del flere innlegg her før du kommer slike negative innlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke bo på vestkanten om jeg får penger for det engang. Mye bedre på østkanten der folk er laidback og driter som regel i hva du har i lommeboka. Du lærer å ha det gøy med det du har.

Jeg har gått på skole i 8,5 år med vestkantfolk, så jeg er ganske klar over hvor forskjellene ligger. Den bobla en signifikant del av vestkantfolka lever i er noe eget vs. resten av Norge.

Alle vet også at østkanten = Furuset og billigblokker med istynne gipsvegger med en gang :P Det finnes utallige superflotte og koselige hus og leiligheter på Hasle, Kjelsås, Rodeløkka, Grefsen, Nydalen, Risløkka, Nordstrand, Prinsdal++ :)

Selv trives jeg enormt i Hasleområdet hvor jeg har leilighet på 74 kvm. i stille og barnevennlig område MED utsikt over Oslo-fjorden inkludert i den nette sum av 2.4 mill. som jeg betalte i 2012.

Lite slår leilighet med sol hele dagen, blendende fjord og båter i det fjerne, et lite snitt av utsikt mot byens høye bygg og med plantede trær på en normal armlengde ut fra en og samme balkong  \:D/ Stakkars meg som må bo under slike forhold her på østkanten og det til en lav pris.

PS. Skjønner heller ikke på meg folk som skryter av at de bor på Majorstua og Frogner. Jeg går og sjekker ut nykjøpte/leide leiligheter til bekjente også er det alltid en eldgammal bygg med rund trapp som har blitt malt for 17. gang og som leder knirkete frem til en skoeske av en knøtt leilighet...

Når det er sagt, noen av de virkelig dyre leilighetene på Røa og Ullern er fette nais...!! Men det bør de faen meg være når de koster 2-3x mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du skal få en del flere innlegg her før du kommer slike negative innlegg..

Antall innlegg er ingen garanti for at man skriver bra eller sympatiske innlegg. Jeg synes at fordommene i Oslo går like mye begge veier. Alt er ikke elendig på østkanten, men alle som bor på vestkanten er sannelig ikke noen uhelbredelige snobber heller. Vestkanten er kun dyrt fordi mange vil betale mye for å bo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert hver gang jeg ser en slik en i trafikken (og det er ofte):

2013-Ford-Fusion-front-end.jpg

Aston Martin rip off. Hehe

I utlandet da håper jeg?

For meg kjent, så har ikke den nye Mondeoen kommet hit enda..

Kun Fiesta med den nye fronten. Og jeg håper du ser forskjell på en Fiesta og Aston Martin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nydalen er ikke vestkanten! ;)grefsen er helt på grensen, og Ullevål det er jo marka omtrent ;)

Om man bruker Akerselva som skille(Som er skillet som stammer fra industrialiseringen av Oslo etter hva jeg har forstått(piperøyk seig over østlige Oslo), så ligger en stor del av Nydalen på "vestkanten", Grefsen er veldig på grensa ja, faktisk på riktig side av elva, skillet går vel på Stilla ved teknisk museum.

Ullevål er mer enn stadioen og husene på andre siden av ringveien som fører opp til Sognsvann.

Fredrik;

Jeg er litt lite objektiv når det gjelder oppførsel hos vestkant/østkant, ikke alle er slik jeg beskriver, men mine erfaringer innenfor bredbåndsleveranser på servicenivå sier meg at problemer med kunder oppstår i 90% av tilfellene på Oslo vest. På øst, litt mer avslappet stil og ting kan tas med et smil. Mange har forståelse, på vest må kunden "alltid" finne eller gjøre et forsøk på å finne den skyldige i saken(enkeltpersoner feks.) før han/hun er fornøyd og ting skal aldri koste noe :P

Mitt verste møte var to samboere som låste meg inne i huset på eiendommen med tvang(mannen i huset var advokat), jeg fikk ikke slippe ut før alt var ordnet, det var å fikse noe som ikke lot seg fikse, etter nesten en time med forhandlinger bestemte de seg for å si opp abonnementet og slippe meg ut. De hadde ikke lest retningslinjene fra bredbåndstilbyderen helt riktig og skulle visstnok ha fått lovet at 5 TVer skulle være oppe å gå uten å trekke eller bruke en eneste kabel :)

Så har jeg hatt det litt morsomt også, jeg satt en gang mellom et eldre ektepar i holmenkollen og meglet for de, kona ville ha ny TV fordi den gamle faktisk hadde gått i stykker, mens mannen i huset ikke ville kvitte seg med sin gamle B&O(forståelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...