Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg lurer på.. Det er sikkert flere som har vært studenter her, eller er studenter.

Jeg er prosjektleder for en gruppe på ni mennesker ifm. med mitt bachelor studie. Prosjektet innebærer bla. et møte en gang pr. uke hvor vi setter klare mål om fremdrift og får status på daværende fremgang. Nye mål settes, jeg praktiserer møteinnkallinger med saksliste og grundige møtereferater med referatkontrollør osv. Akkurat slik man gjør det i næringslivet. Dette for å holde ting en smule seriøst og ordentlig.

Gruppa mente at jeg måtte være leder fra dag èn, dette var greit for meg og jeg tar ansvaret seriøst, veldig seriøst. Og er det noe jeg hater er det unnasluntrere. Fra starten av satte vi klare krav til hverandre og alle var jo enig om at alle skulle yte.

Er det noe ungdom er, har blitt, eller alltid vært? Late og lite inspirert! Her går man på et Bachelorstudium innenfor et ingeniørfag og man er ikke engang motivert eller klar for å lære noe..? Er snakk om fremtiden, det tror jeg svært få har skjønt, det verste er at svært få har noe kunnskap å slå i bordet med og falle tilbake på dersom det ikke går veien..

Jeg hører hver eneste dag unnskyldninger på hvorfor de ikke har holdt fremdriftsplan, og i dagens møte fikk jeg den ene beklagelsen etter den andre på SMS om ikke mulig fremmøte.

Dessverre er det et par som er født 10 minutter for seint i gruppa, de kommer altså 10 minutter for seint til møte eller første forelesning på dagen UANSETT! Jeg blir gal, folk spaserer rundt i forelesningene som de vil, ut og inn av døra, spiser mat, roter med emballasje, sender sms, loker på facebook osv. Så rant det over idag også da et gruppemedlem forsov seg ordentlig for n-te gang, enten kommern 2 timer for tidlig(ved en feiltagelse) eller så sovern hele dagen, et annet gruppemedlem skyldte på inntak av koffeinpiller(?) og kunne derfor ikke stå opp og terroriserer meg per telefon 1,5 time etter at møtet er ferdig for dagen....

Jeg bare forstår det ikke, er det sånn andre steder?(Går på HiOA) BI? HiØ? Er det sånn det har blitt de siste årene? Har vi blitt for bortskjemte? Ser vi ikke verdien av kunnskap og kompetanse for fremtiden? På Videregående var det nokså likt, men på en annen måte, der satt folk heller og drev dank på skolen, helt sikkert på grunn av fravær, men på høgskolen så sliter folk med å komme seg ut av senga på morran eller å være punktlige.

Arrangerte et møte med en ingeniørbedrift på vegne av min gruppe og vi dro på bedriftsbesøk. Jeg var superklar på at man ikke skulle komme for sent, det er direkte respektløst når et stort firma gir oss 2 mann til disp en halv Fredag. Allikevel må det komme en for sent, du aner ikke så flaut dette var..

Er dette en vond trend som har begynt nå, eller de siste årene? Eller har det alltid vært tendenser til slikt tullball? Jeg sitter med en tanke om at ungdom er litt likeglad med situasjonen og har ingen karrieremål. De bare er der, de vet ikke hvorfor, og akter ikke å være interesserte etter å finne det ut.

Hvilket år går du? Min erfaring er at det blir færre av de som "ikke bryr seg" for hvert semester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Reperasjonen av databasen er nå over. Men forumet klarer ikke å resynce alle emner slik at en del poster ikke vil vises. Om du merker at poster er borte fra en tråd. Skriv ett nytt innlegg, da skal alle innleggene komme tilbake :)

Om du ser at noen innlegg er borte (men ikke har noe å si) si ifra til meg så kan jeg gjøre en manuell sync ;)

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i alle fall ut som om tråden min er tilbake med alt innhold.. MEN jeg får fortsatt ikke til og forandre topic! 

Hei, høres veldig bra ut! - Når det gjelder forandring av topic så trenger jeg litt mer tid på feilsøking. Du kan sende meg en PM på hvilket topic du vil ha i hvilken tråd så kan jeg forandre denne manuelt for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, høres veldig bra ut! - Når det gjelder forandring av topic så trenger jeg litt mer tid på feilsøking. Du kan sende meg en PM på hvilket topic du vil ha i hvilken tråd så kan jeg forandre denne manuelt for deg :)

Det går bra, er ikke dødsviktig, men mener det er en funksjon som bør være tilgjengelig, så jeg kan vente til du finner feilen ! :) 

Du kan heller bytte avataren din :lol: Hohoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...