Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Bortsett fra M-motorene. Tenker mest bruksbiltype :) 

328 er et godt valg. 2,8 liter på 193 hk. BMW kunne sikkert pressa mer ut av den motoren, men blir nok veldig holdbar nettopp pga dette. 

Tror 323 med 170hk også er ganske bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den mest skuddsikre motoren som ble satt i E46? Noen som har noen formening om det?

M54 definitivt! Kan bruke litt olje men dette er skuddsikre motorer og forholdsvis moderene i konstruksjonen i og med at det er BMW sine siste små seksere (M54B22). Lavt forbruk og fin momentkurve med godt bunndrag, til og med 320I med 2,2 litern er en livlig bil å kjøre :) 330I er jo noe av det beste E46 har å by 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å få seg jobb som lastebilsjåfør, men forvent mye pes og lange dager. Jeg liker det, enn så lenge ;) Men det viktigste når du søker jobb, er å ha hengerlappen rodd i land. Ingen som vil ha sjåfører uten CE

Det er lett å få seg jobb som lastebilsjåfør, men forvent mye pes og lange dager. Jeg liker det, enn så lenge ;) Men det viktigste når du søker jobb, er å ha hengerlappen rodd i land. Ingen som vil ha sjåfører uten CE

Bare å søke såfremt du har lappen i boks. På anlegg er det definitivt ikke et must med hengerlappen, men er et stort pluss. Annleggskjøring med skiftordning er absolutt å foretrekke, ellers vanker det som regel lange dager, og redusert lønn.

Siden dette er kurrante oppgaver fra våre kjære naboland i øst, er det verdt å merke seg at det er en lovfestet andel av skiftet som skal være norsktalende. Gir oss jo et lite fortrinn..

Distribusjon er det som regel klasse C som gjelder. Fint arbeide om du slår deg til rette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den mest skuddsikre motoren som ble satt i E46? Noen som har noen formening om det? 

Vedr. bensinmotorer tror jeg det må være 328i og når det gjelder dieselmotorer holder jeg en knapp på 318d med M47D20 motoren uten common-rail og 115 HK. Begge motorene har et relativt lavt effektuttak i forhold til sylindervolumet, er relativt enkle og såfremt de kjøres voksent, er originale og får tilstrekkelig service holder de svært lenge og er pålitelige.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. bensinmotorer tror jeg det må være 328i og når det gjelder dieselmotorer holder jeg en knapp på 318d med M47D20 motoren uten common-rail og 115 HK. Begge motorene har et relativt lavt effektuttak i forhold til sylindervolumet, er relativt enkle og såfremt de kjøres voksent, er originale og får tilstrekkelig service holder de svært lenge og er pålitelige.. :)

S54 helt klart, mener den er noe av det bedre bmw har laget i senere tid.

Når det kommer til m47 så sliter jo disse med turbo og dieselpumpe, dyre deler og langt ifra noen motorer som hevder seg i toppen hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til m47 så sliter jo disse med turbo og dieselpumpe, dyre deler og langt ifra noen motorer som hevder seg i toppen hos meg

M47 motorserien består av en hel rekke forskjellige motorer som benytter helt forskjellig teknikk. De har derfor ulike styrker og svakheter, men helt generelt er min erfaring at nettopp den første 318d motoren uten common-rail (som jeg selv hadde) er ganske skuddsikker forutsatt at den er original. Hverken effektuttaket eller motorkarakteristikken innbyr til aggressiv kjøring og dette kan selvfølgelig påvirke hvem som kjøper modellen og ikke minst hvordan den kjøres. Motoren holder iallefall godt i de rette hendene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M47 som sliter med turbo er vel fordi folk ikke har lyst til å skifte veivhusventilasjonen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...