Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Uff blir noe dritt dette her noen flinke kunskapsrike medlemmer på ett forum og noen på det andre, noen prosjekt tråder på det ene og noen på det andre, det blir i ett splitta miljø det her og det med å ha 2 stk bmw forum er bare noe dritt, spessielt i ett så lite land som norge.

Liker ikke alle endringene med det nye forumet og en av grunnene er at de som tar beslutniger om ting og tang ikke har vært medlem av bimmers spessielt lenge så hvor kommer all viten dems fra om at ting bør være sånn og sånn her på bimmers.

Tror det ender opp med at en av forumene bygger seg opp mot å få flest aktive medlemmer og da kommer nokk resten av saueflokken over på det forumet som sitter igjen med flest aktive medlemmer, det kjipe er jo om det blir ca like mange aktive medlemmer på begge, da må man sitte å loke rundt på 2 forum .

Blir spennende å se hvor dette tar veien etterhvert , virker som det er mange som er ufornøyde med det nye forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmers.no er igjennom 10 år blitt så godt innarbeidet i BMW miljøet at de står urokkelig, MEN de dummeste de nye eierne kunne finne å gjøre er å bytte forumplattform. Dette er hovedgrunnen nummer en til at medlemmer nå flykter over til Bimmeren.no, etter så mange år så var den gamle plattformen så godt innarbeidet at enkelte rett og slett ikke taklet overgangen. Her er jeg forøvrig imponert over meg selv som har klart å venne meg til dette nye, ennå jeg er redd for nye ting ;)

Etter å ha fulgt litt med på Bimmaren.no så sitter jeg igjen med inntrykket av at det er ett forum med mye lavere terskel, ja for å si det rett ut så ser det ut til at mange av "tullingene" som hang rundt her samler seg der. Forumet ser ut til å bli ett eneste stort "Tulletråden" med en kjempe aktiv tulletråd og heller labert når det kommer til kompetanse og entusiasme. Det går selvsagt kjempe bra i starten men så sklir det sakte men sikkert ut og Bimmaren endrer opp som Bilforumet.no, et forum folk skygger unna da kompetansen ikke er på høyden.

DA er det godt å ha Bimmers.no, ny layout eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut at "noen" er så hevngjerrige/barnslige at de har startet et annet forum. Det blir ikke så gammelt antar jeg..

Det var jo iofs. sånn Bimmers ble til også. Gunnar var ikke fornøyd med BMWCCN-forumet og laget et eget. Det er altså slik Hylle gjør det nå med www.bimmeren.no

Hvor gammelt det blir, vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer allerede på at jeg registerte meg på Bimmaren.no, etter å ha lest de første sidene i Tulletråden hvor jeg og Fredrik regelrett "henges ut" :(

Nei jeg holder meg til gode gamle Bimmers.no :) Kanskje visse brukere også nå vil dreie oppmerksomheten bort fra dette forumet, hvilket jeg tror Bimmers.no bare vil tjene på ;)

Fredrik... Nå hørtes du nesten sutrete ut. Ingen av dere ble hengt ut, tvert imot. Men på den annen side sett, du/dere har nå jaggu vært ute i dårlig vær på dette forumet utallige ganger før - uten at du har tatt noe skade av det. Men basert på noen få poster, fra noen du har diskutert med hundrevis av ganger med før her inne, så er du kommet dithen at du angrer hele registreringen på bimmeren.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik... Nå hørtes du nesten sutrete ut. Ingen av dere ble hengt ut, tvert imot. Men på den annen side sett, du/dere har nå jaggu vært ute i dårlig vær på dette forumet utallige ganger før - uten at du har tatt noe skade av det. Men basert på noen få poster, fra noen du har diskutert med hundrevis av ganger med før her inne, så er du kommet dithen at du angrer hele registreringen på bimmeren.no?

Nå satte jeg "henges ut" i gåseøyne riktig nok men jeg fikk ikke noe positivt inntrykk av hvilket inntrykk enkelte har av oss, men jeg må forøvrig takke for at du tok oss i forsvar :) Nei jeg har ikke tatt mye skade av å være ute i hardt vær, ingenting skal få meg fra å diskutere favoritt merket mitt ;) Men det er jo selvsagt ikke noe koselig når enkelte gang på gang bærer nag og ikke liker deg fordi du har hatt en opphetet diskusjon med dem, noen glemmer av og til at dette er ett diskusjonsforum hvor det er lov å være uenig. Se bare på meg og Fredrik, eller "Fredrikkene" som vi går under på Bimmaren.no, hvor mange ganger har ikke jeg og han diskutert så busta fyker? Men vi er stadig gode venner likevel og årsaken er bla gjensidig respekt for hverandre :)

Nei jeg blir her jeg, jeg trenger kun ett BMW forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt litt med på Bimmaren.no så sitter jeg igjen med inntrykket av at det er ett forum med mye lavere terskel, ja for å si det rett ut så ser det ut til at mange av "tullingene" som hang rundt her samler seg der. Forumet ser ut til å bli ett eneste stort "Tulletråden" med en kjempe aktiv tulletråd og heller labert når det kommer til kompetanse og entusiasme. Det går selvsagt kjempe bra i starten men så sklir det sakte men sikkert ut og Bimmaren endrer opp som Bilforumet.no, et forum folk skygger unna da kompetansen ikke er på høyden.

Nå har jeg vært med Bimmers.no fra den spede begynnelse, og husker godt utviklingen på de forskjellige trådene. Så at du kan konkludere dette etter et døgns drift, er litt stilig. Fremtiden til bimmeren.no er ukjent, men jeg husker det var jaggu mange som spådde bimmers.no åt skogen for 9 år siden - men vi klarte oss bra? Når du kom med noen år etterpå, så var jo forumet så etablert at det styrte seg selv rekrutteringsmessig osv.

Å være endel av det nye BMW-forumet i Norge synes jeg er helt topp.. Jeg er opptatt at BMW-glede, interesse og ekte entusiasme. Noe gode gamle Bimmers.no hadde mer av før, og nye Bimmeren.no er basert på nå.

At du syns at Bimmeren.no består av tullinger og inkompetente mennesker er bedrøvlig, for jeg tror alle som en kommer fra Bimmers.no - meg selv inkludert. Takk for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du syns at Bimmeren.no består av tullinger og inkompetente mennesker er bedrøvlig, for jeg tror alle som en kommer fra Bimmers.no - meg selv inkludert. Takk for den.

Ang den siste der, jeg skrev "at det ser ut som" og ikke at jeg "synes" så den synes jeg var litt urimelig av deg Pedi :( Jeg drar ikke alle under en kam når jeg eventuelt skulle kritisert det nye forumet, jeg skal med spenning følge med fra sidelinjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett dette her. Må jo selv innrømme at jeg kommer til og være medlem på begge sidene selv om jeg erta litt på siden før her. Håper det løser seg på en grei måte for alle. For til syvende og sist er det jo felles interresse dette og det andre forumet handler om. At vi skal ha et sterkt og kjekt bmw miljø. Dele små og store gleder. Vise fram prosjektene sine. Kanskje den nye 5 serien eller den gamle e30en man skal pusse opp. Kanskje selge litt deler man ikke trenger. Eller kjøpe en del man har lett etter i evigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tøyde strikken litt der ja, litt bevisst. Grunnen til det var egentlig at jeg har alltid sett på deg som en oppegående person, og innlegget ditt sto ikke helt i stil med det jeg forbinder med deg. Så jeg ville bare pushe deg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tøyde strikken litt der ja, litt bevisst. Grunnen til det var egentlig at jeg har alltid sett på deg som en oppegående person, og innlegget ditt sto ikke helt i stil med det jeg forbinder med deg. Så jeg ville bare pushe deg litt ;)

Hehe, det var godt :) Jeg kunne sikkert formulert det innlegget mitt litt bedre også, tror det begynner å bli for sent nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett dette her. Må jo selv innrømme at jeg kommer til og være medlem på begge sidene selv om jeg erta litt på siden før her. Håper det løser seg på en grei måte for alle. For til syvende og sist er det jo felles interresse dette og det andre forumet handler om. At vi skal ha et sterkt og kjekt bmw miljø. Dele små og store gleder. Vise fram prosjektene sine. Kanskje den nye 5 serien eller den gamle e30en man skal pusse opp. Kanskje selge litt deler man ikke trenger. Eller kjøpe en del man har lett etter i evigheter...

Ser ikke problemet i det. Det er noen som føler at de må "velge side" nå. Er jo ikke slik. Jeg kommer aldri til å melde meg utav bimmers, jeg har for dype røtter her for det. Men at jeg føler meg mer hjemme hos Bimmeren.no nå, det er det ingen tvil om. Så jeg gjør som jeg alltid har gjort, fulgt magefølelsen og trivselen. Den dagen noen tvinger meg til å velge noe, er det på tide å gå nye veier. Om jeg ser meg tilbake er også et valg som jeg står fritt til å ta.

Det Bimmers.no som jeg har vært med å bygge opp, er ikke lenger det som tanken og intensjonen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler heller ikke at man må velge side, men det er viktig å trives når man først bruker mye tid på et forum. For min del er det avgjørende hvordan den sosiale biten i forumet fungerer. Kjemien blandt medlemmene må være nogenlunde i balanse. Dette betyr ikke at alle alltid skal være enige (vi snakker tross alt om et diskusjonsforum), men tonen mellom medlemmene må ikke være ondsinnet. Et godt miljø skaper gode og interessante diskusjoner. Det interessante er derfor hvordan man helt konkret skaper et godt miljø i et forum. Det er noe med at alle plutselig trekker i den samme retningen og diskusjonene går opp i en høyere enhet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at gamle bimmers var litt for streng på hva som var tillat eller ikke og det var dessverre en god del forskjellsbehandling.. bimmeren.no har en mer laidback holdning, og det gjør sitt til at folk faktisk oppfører seg! Luxus tråden min på andre forumet hadde aldri blitt tillatt på bimmers.no dessverre...

Bimmeren.no har også en meget aktiv treff-del, noe som vil gjøre at folk vil trekke dit etterhvert.. bimmers.no hadde vel ingen treff...iallefall ingen offentlige...

Jeg kommer til å trolle rundt på begge forumene på godt og vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...