Julianv Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Jævlig med styr ja.. Samboer var ikke godkjent, måtte være gift.. haha Nei får bare bite i det sure eplet og betale.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Men skal det ikke liksom være gratis å ta eierskifte innen familien (foreldre til barn og omvendt, men også mellom samboere/ektefeller?) må vel kanskje være registrert som samboere? "bare" kjærester er vel ikke godt nok for dem. Hehe. 2. Ektefeller Avgiftsfri omregistrering på ektefelle skal dokumenteres overfor Regionvegkontoret med vigselsattest. Skjer omregistreringen i forbindelse med separasjon, skilsmisse eller dødsfall, kan forholdet også dokumenteres med bevilling/dom for separasjonen/skilsmissen eller med attest for at ektefellen er død. 3. Arv mellom foreldre og barn Ved omregistrering av kjøretøy som er ervervet ved arv mellom foreldre og barn, skal arveforholdet legitimeres overfor Regionvegkontoret med skifteattest. Fritaket gjelder også ved omregistrering på den ene av foreldrene eller på ett av barna dersom det er flere arveberettigede barn i boet. Fritaket gjelder ikke forskudd på arv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Å. Det var litt mer styr enn jeg husket. Haha. Takker for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 NÅ må den no for faen være billig.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44414771&editAd=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 O.o Får vondt på dine vegne! Ville du ikke beholde alikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Jo vil beholde, men har EGENTLIG ikke råd.. Blir den ikke solgt til ca denne prisen så beholder jeg den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Skjønner. Kjedelig situasjon! Vet ikke hva jeg skal håpe på, for din del. Hehe. Men kanskje det hjelper når du får i sort M3 interiør og shadowline. Trekker hvert fall ikke ned Hvis ikke må det nesten være manglende m-tech eller automat som skremmer folk. Men tipper etterspørselen øker til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Ja, hva skjer egentlig med bruktbilprisene? For min egen del syns jeg jo det var kjekt å få en meget bra 520i til noe jeg selv syns var en svært lav pris, men jeg er forbauset over bruktprisene for tiden. Leasingselskapene virker for eksempel å gå med giganttap på 7-serie som kommer inn igjen etter endt leasingperiode. Kan det være fordi folk har så god råd at det bare er nytt som gjelder nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Det er nok en blanding av god råd i tillegg til at flere og flere fabrikanter tilbyr både 5- og 7-års garanti. Folk ønsker et enklere og mer bekymringsfritt bilhold, og velger gjerne en Hyundai i30 istedenfor en brukt BMW. I tillegg til dette har jeg fått inntrykk av at bilinteressen blandt ungdommer er på vei ned. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Virker som folk vil ha nytt, ja! Vet ikke om alle har bedre råd, men hvert fall noen. Sto i avisen for et par uker siden at inkassosaker/mislighold steg og steg, der billån hadde flest syndere. Hehe. Så som jeg sa for noen dager siden. F.eks. De i klassen min synes min bil er uaktuelt gammel. Ikke har de lappen, ikke er (de fleste) gammel nok og ingen av dem har bil. Men bil skal de ha og den skal være ny eller maks to-tre år gammel. Merket er ikke så nøye. Det snakkes ikke om motorstørrelser, men årsmodeller og biler som "kjører seg selv". Flere holder på med lappen, og den betaler mamma og pappa. "jeg driter i hvor mange timer det tar og hva det koster, mamma skal for faen betale". Det er kun én i klassen med jobb, men alle har alltid røyk eller snus, smågodt/varmmat/baguetter/burger i lunsjen og fortsatt penger til å henge med venner etter skolen. Blir litt sjokkert. Folk må jo ha bedre råd og enda mer bortskjemte unger. For 8 år siden på samme skolen, var det kun noen sosser som hadde dyre og masse klær, snusboks i lommen osv. Da løp det gjerne 3-4 elever etter en som skulle ut å røyke, slik at de kunne krangle om hvem som skulle få slutten/sneipen. Det meste ble delt, også "luksusmat" fra selveste butikken. De fleste var blakk og gikk og lengtet etter stipendet som kom 15. Hver måned. Ellers var det matpakker som gjaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Ja, jeg synes hele tiden at jeg hører det er synd på studentene, de får så lite i stipend og blablabla, men de studentene jeg kjenner er mer enn en gang i året på sydenferie, når ble det det en menneskerett å reise til syden flere ganger i året? "stakkars oss, vi er jo studenter, vi må jo reise på ferie som alle andre" -Vel, jeg har ikke vært i syden på veldig mange år... Så også på nyhetene her en dag om noe vesketyveri-greier, der hadde de studentene de intervjuet veske til over 8000,-, da er det ikke mye synd på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Irriterer meg de som kun bryr seg om årsmodell og fancy duppedingser. Hvis jeg kunne velge mellom en 330i og en helt ny Kia hadde jeg lett valgt 330-en. Det å ha en 1,2 / 1,4 liter motor i en helt ny bil må jo ta livet av gleden litt? Men folkene som kjøper dette bryr seg som regel ikke om mye annet enn sikkerhet, garantier og bortimot vedlikeholdsfritt bilhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Hehe. Nei, det er ikke mye synd i dem. De har dyre klær/pynt fra topp til tå, både gutter og jenter. De får festet hver helg, de har hybler og leiligheter, de kan spise akkurat det de vil til middag og i lunsjen. De får ta lappen. Flere av de har vært på ferie 2 ganger i år. Bare i høstferien var en i tyrkia og en i Polen (begge med venner) og han som akkurat var i Polen skal på fyllatur til Magaluf til våren. Hvis de derimot nevner at de ikke har råd til noe, eller sutrer, er setningen alltid avsluttet med "jaja, mamma betaler nå hun" så er det litt fnising og selvtilfredshet. Og ja, som de fleste ser, valgte jeg også motor fremfor årsmodell. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Jeg er student på 22, har ikke vært på skikkelig ferie siden jeg var 14, jobber og jobber og har hvertfall råd til å leve som et vanlig menneske. Spiser god mat istede for nudler, jobber i helgene istede for å kaste bort penger hver en j**** helg på å drikke.. Jeg eier en hel del dyre ting, som jeg har kjøpt og betalt for selv. 18-års gaven til bruttern havnet på rundt 15k (jeg og fattern spleisa på e39 og det har blitt bytta deler og div oppgraderinger for en del penger).. Suger det for økonomien min? Helt klart! Er det en fantastisk følelse å kunne gi noe sånnt til lillebroren sin, og samtidig tenke at han sitter trygt og godt omringet av massevis av airbager? Jepp! Og dette kan jeg gjøre som student! Thundercoil og knoskar reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Da jeg gikk på skole så fikk jeg 4000 i stipend og hybelen kostet meg 4500 i måneden. Jeg levde på ris og kylling/Koteletter i ett år. Jeg brygget også min egen vin var ikke mye penger til overs der gitt Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg