Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det største problemet med Iphone er at man kan jo fanken ikke skrive sms mens man kjører lenger! Før kunne jeg skrive lange Asbjørnsen og Moe-dikt i blinde mens jeg sluret i kø på Ring 3 - nå må jeg vente med å sende smsen til jeg har kommet hjem. Er jeg eplekjekk sørger jo autokorrekturen for at mld ser helt for jævlig ut, for å si det pent....

hahaha, ja, er noe møkk. Har selv samsung s3 med swiftkey, er bare trøbbel å skrive meldinger, mange sammensatte ord som ikke er der osv :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyoperert i sofaen..yeey...kanke bevege meg no særlig..så da får man sitte her og se på gamle bondfilmer... Ikke kan jeg spille nintendo heller...ledningene på kontrollen er ikke lang nok bort til sofaen.. også har kona lagt seg...så jeg må gjøre alt selv.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dataguruer:

Skal ha ny arbeids-bærbar. Jeg har i dag en hp g72. Intel Pentium p6100 2,0Ghz. 3,0gb ram. 256gb lagring.64bit win 7.

Hvorfor ny? Av flere grunner, men bla trenger jeg mer lagringsplass, og gjerne en "kraftigere" data. Brukes jo til å programmere en del biler, så mye "rå" databehandling. (altså, programmeringa, dataen i seg selv blir ikke kasta rundt), og noen tunge programmer.

Krav:

Mer lagring enn i dag (holder 500gb tro?)

Kjappere (!) enn i dag

STABILITET i toppklasse.

Minst 3 x usb, gjerne flere.(kanskje usb3?) 

Fult tastatur (med numpad).

Bra batteri om jeg skulle måtte kjøre på det.

Win7 (orker ikke win 8 greiene)

Bør den kanskje ha SSD hdd?

Så hva er regjerende arbeids Laptop? Thinkpad? Fortsette med HP? Hvilke "serier" gjelder i så fall?

Tar imot tips med stor takk :)

Har selv en versting fra Multicom. Doble disker, 16GB ram og gaming-skjermkort. Veldig kjekk til videoredigering og gaming for de som liker sånt. Mer slepbar enn bærbar, og går ikke akkurat stille når den belastes da men. Strømforsyninga er tyngre enn en vanlig laptop alene  :lol:

Men i alle fall. Sjekk ut Multicom. Mye for pengene, god innpakning, fornuftig plasseringer av inn- og utganger, masse testvinnere, og du kan få den konfigurert som du vil. Med Win7 ferdiginstallert også ja ;-) Jeg vil anbefale å ha SSD i alle fall til operativsystemet, og gjerne andre tyngre programmer du bruker mye. 

Sjekk disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken er det du har?

Jeg kjøpte denne i vår (da med 240Gb SSD) og er strålende fornøyd. Har observert det er mange som klager på viftestøy, men personlig er det temmelig skjeldent jeg har opplevd at viften har tatt i vei såpass at det er merkbart/plagsomt. Et mindere irritasjonsmoment er imidlertid layouten på tastaturet, som kan ta litt tid å venne seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken er det du har?

Jeg kjøpte denne i vår (da med 240Gb SSD) og er strålende fornøyd. Har observert det er mange som klager på viftestøy, men personlig er det temmelig skjeldent jeg har opplevd at viften har tatt i vei såpass at det er merkbart/plagsomt. Et mindere irritasjonsmoment er imidlertid layouten på tastaturet, som kan ta litt tid å venne seg til.

Min er fra i fjor vår. Skulle ha venta litt lenger, men var nødt til å skaffe meg en kraftig slepbar asap i jobbsammenheng. Er en variant av P170. Min er spekket helt maksimalt og kostet skjorta. Og litt til. Nesten trist å se hva jeg kunne ha fått for de pengene nå  :roll: Skal ikke legge skjul på at viftene støyer litt når det drar seg til, men jeg blir ikke nevneverdig plaget av det. Ellers har jeg hatt ekstremt lite problemer. Blir nok en ny Multicom neste gang også gitt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...