Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

En 325i til den prisen som er nevnt har nok mest sannsynlig N52B25, men jeg hadde nok mye heller hatt en slik enn en firerdiesel.

Man får vel forøvrig e90 med bensinsekser billigere enn 240K vel? Det var ikke så lenge siden Dal-Z(?) her inne handlet en 330i til godt under 200 som han solgte kort tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg tror 330i vil gi meg såpass med moro at høyere forsikring og forbruk vil være akseptabelt :)

Det er jeg helt enig i, men du bør allikevel undersøke hva forsikring og ekstraomkostninger til drivstoff og service helt konkret representerer. Mange blir temmelig overrasket over hvor mye dette egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du koser deg nok på tur med liten motor også, med mindre du har et behov for å rase på hele tiden. Hva med å gå for en mellomting med fornuftig motor, fint interiør og utstyr du setter pris på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil mest sannsynlig ha et billigere og mer forutsigbart bilhold med en 330i kontra f.eks. 320d, da det rett og slett er mer som kan gå galt.

I teorien er dette korrekt, men ikke i praksis. Hvis dette var riktig i praksis ville f.eks ikke drosjer være dieselbiler. Folk som pendler langt kjøper også stort sett bare dieselbiler. Min påstand, etter å ha kjørt en dieselbil i over 300K kilometer uten problemer, er at det meste når det gjelder holdbarhet vedr. dieselbiler koker ned til kjørestil og service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men biler som hele tiden skal på verksted er ikke attraktive blandt drosjeeiere heller... gode garantier eller ikke. Mitt poeng er at i forhold til antall solgte dieselbiler de siste 10-12 årene er motorproblemene klart overdrevet. På den annen side er det ingen tvil om at når først uhellet har oppstått med en moderne dieselmotor blir det dessverre ofte veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt større sjanse for at noe kan ryke jo mer deler man har i og rundt motoren, så % sjanse for at det blir mer feil med en diesel enn bensin er jo absolutt til stede, men man finner dessverre ikke ut det før man har prøvd. Man kan være heldig og uheldig med begge deler. Selv har jeg kjørt Golf TDI og 320d de siste årene, og de har det ikke vært noe problemer med. Har byttet ut Golf`n med en -08 Peugeot 308 diesel, og er spent på om jeg opprettholder statistikken.......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt større sjanse for at noe kan ryke jo mer deler man har i og rundt motoren, så % sjanse for at det blir mer feil med en diesel enn bensin er jo absolutt til stede, men man finner dessverre ikke ut det før man har prøvd. Man kan være heldig og uheldig med begge deler. Selv har jeg kjørt Golf TDI og 320d de siste årene, og de har det ikke vært noe problemer med. Har byttet ut Golf`n med en -08 Peugeot 308 diesel, og er spent på om jeg opprettholder statistikken.......:)

Apropos Golf og 208. Ble sjokkert i går da jeg fant ut at en nesten ny Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 hk kostet under 200.000 kr.! Så meg blind på dyre brukte BMWer og det frister faktisk veldig mye med en slik bil. 4+ års garanti, lave vedlikeholdskostnader, forbruk som gjør skam på de fleste 1.6D motorer osv.

Leser tester på den og den er godt mottatt også av entusiastmagasiner. De skal ha kul lyd og 125 hestern skal oppleves som kvikk pga mye dreiemoment og motoren liker visst aktiv bruk sånn at den er gøy å tyne.

Klarer ikke å overse den bilen. Eneste negative er forhjulstrekk som er grusomt kjedelig om vintern og litt lav interiørkvalitet, men det meste annet stemmer godt. Tror de er enkle å få prøvekjørt, jeg må nok det før jeg bestemmer meg endelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, jeg forlovet meg sist søndag ;)

åhååå mubarka oe  \:D/  \:D/  balleballe!!!! :P

Og når det gjelder bil...E65 er perfekt for en ny kone å bli sett i :)

Men som sagt...hadde sett på nyere biler av andre merker...man får MYE for 250k om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...