Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Lillebror har 70.000 kr. og skal ha bil. Den bør være mest mulig driftsikker med problemfri bilhold, helst sedan eller Golf-type lignende kombi. Sier at Yaris o.l. blir for smått.

Vi sjekket ut denne, men den var dessverre reservert: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45224872

Skjønner ikke hva jeg skal anbefale han. Er Jetta (basert på Mk5 Golf) selvmord kostnadsmessig? Jeg stoler ikke på VAG-biler kvalitetsmessig, hører så mange varierte tilbakemeldinger... BMW E46 o.l. blir sikkert for dyre mtp delepriser o.l...?

Tips?? Førstegangskjøper.. Han er ikke bilinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45063042

Får sikkert prutet litt pga de nevnte parkeringsbulkene. Mye utstyr (skiller seg ut) og de er relativt gode å kjøre. Også får han et kult regnr på sin første bil, viktig det?  :drink:

Takk for tips :)

Vi (altså, de vi klarer å bli enige om) liker førstegenerasjons Mitsubishi Outlander fra 2003-2004, Mitsubishi Lancer stv. fra 2004 og Hyundai Coupe 1.6 fra ca. 2003. De ligger alle på 60-80.000 kr.

Prøver å få han til å kjøpe seg en nitrist, liten japansk sedan/kombi, men vi er tross alt brødre så det var ikke mange fornuftige valg som tiltrakk han :P

Får holde dere oppdatert da... Alltid gøy med kjøp av bil, spesielt lillebrors førstebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror har 70.000 kr. og skal ha bil. Den bør være mest mulig driftsikker med problemfri bilhold, helst sedan eller Golf-type lignende kombi. Sier at Yaris o.l. blir for smått.

Vi sjekket ut denne, men den var dessverre reservert: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45224872

Skjønner ikke hva jeg skal anbefale han. Er Jetta (basert på Mk5 Golf) selvmord kostnadsmessig? Jeg stoler ikke på VAG-biler kvalitetsmessig, hører så mange varierte tilbakemeldinger... BMW E46 o.l. blir sikkert for dyre mtp delepriser o.l...?

Tips?? Førstegangskjøper.. Han er ikke bilinteressert.

Først og fremst så har 3 serien enormt billige deler. Langt billigere enn det meste annet, på grunn av at tilbudet av mellomleverandører er så stort i Norge at prisene er presset. Dette tilbudet er det bare bmw som har, siden andre merker må til Bilxtra/forhandler. Koed foreksempel er en veldig stor faktor for mitt fremtidige bmw hold ivertfall.

E46 er jo helt kurante biler, bare se på danskefredrik sin 316. Lite som kan gå galt, og når det går galt så er det ikke mye å reparere. Det skal derimot godt gjøres å få mere bil for penga enn den volvoen som det ble linket til tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstebil med bakhjulstrekk i november. Smak litt på den :P

Jeg ville holdt meg til en japse om jeg ikke trengte kjøreglede, utstyr og komfort. Men at han "ikke er interessert i bil" vil med andre ord ikke si at han bare trenger en bil fra A til B? Siden han ikke vil ha en traust bil?

Du får en knallbra MX-5 for 70 lapper, spesielt på denne tiden av året. Om han ikke trenger bakseter, så er det lite å tenke på. Hvis det ikke er aktuelt, så hadde jeg gått for en E46 tvert. Skrur du litt selv så er det ikke så dyrt - det jeg merker av kostnader på BMW er stort sett servicene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 er jo helt kurante biler, bare se på danskefredrik sin 316. Lite som kan gå galt, og når det går galt så er det ikke mye å reparere. Det skal derimot godt gjøres å få mere bil for penga enn den volvoen som det ble linket til tidligere.

Kremt... 318d Touring var det jeg hadde og selv om bilen er/var "dansk" er jeg 100% norsk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Vi (altså, de vi klarer å bli enige om) liker førstegenerasjons Mitsubishi Outlander fra 2003-2004, Mitsubishi Lancer stv. fra 2004 og Hyundai Coupe 1.6 fra ca. 2003. De ligger alle på 60-80.000 kr.

Prøver å få han til å kjøpe seg en nitrist, liten japansk sedan/kombi, men vi er tross alt brødre så det var ikke mange fornuftige valg som tiltrakk han :P

Får holde dere oppdatert da... Alltid gøy med kjøp av bil, spesielt lillebrors førstebil :)

Husk at han ikke finnes interessert i bil da folkens, hva skal han med en gammel rasert E46 da? Outlander er ok biler, med bra kvalitet også. Ingen av de andre du nevner tiltaler meg mer enn en Volvo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så har 3 serien enormt billige deler. Langt billigere enn det meste annet, på grunn av at tilbudet av mellomleverandører er så stort i Norge at prisene er presset. Dette tilbudet er det bare bmw som har, siden andre merker må til Bilxtra/forhandler. Koed foreksempel er en veldig stor faktor for mitt fremtidige bmw hold ivertfall.

Er det bare BMW som har press på bildelene sine? Norsk Bildelesenter leverer jo til alt av VAG..

Og etter som jeg fikk fortalt av en salgssjef på Bavaria, så var visst GS Bildeler eid av de samme som eier Bavaria - så der legger de prispresset på seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... 318d Touring var det jeg hadde og selv om bilen er/var "dansk" er jeg 100% norsk... :)

Oi, da ble det en glipp på motorn, men den danske delen var mest for å prøve å skille fredrikgjengen litt :P

Er det bare BMW som har press på bildelene sine? Norsk Bildelesenter leverer jo til alt av VAG..

Og etter som jeg fikk fortalt av en salgssjef på Bavaria, så var visst GS Bildeler eid av de samme som eier Bavaria - så der legger de prispresset på seg selv :P

For meg virker det sannelig slik, jeg skrur på mye rart og både VAG, spessielt japanske merker og andre har helt tullette priser etter min mening. GS har forøvrig også en helt latterlig måte å markedsføre på, virker jo som det er kundeavisen til elkjøp som har komt når halve butikken har 50-70% og er fremdeles langt dyrere enn koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...