wicky124 Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Ja det er en Jaguar felgene skal på..boltsirkel 5x108 med muttere...ET er originalt 60... Så må jeg på med spacere som er 20mm som endrer boltsirkel.. Da kan jeg vel ikke ha felger som er no særlig brede eller har ET på mer enn 40...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Tipper den fra 325en hadde 6polet kontakt? Er vel hovedsaklig det som er forskjellen, 4pol og 6pol. Hvorav 6pol er den som er dyrest, såklart! Er ikke sikker. den m50b25 som er satt i e34n er også fra e36 sånn sett, men en nyere motor. Edit: er visst 4 pola han trenger noen som vet om en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Trudde ikke det var noe å stresse med? Men er jo ikke dumt å tenke på uansett, kan jo spare deg for masser av penger Min er gått 270km, trur ikke mitt kjede er bytta.. Jeg trodde også at dette var sånn pass evigvarende. Satser på at motoren holder ett par hundre tusen kilometer til, bytter olje hver 7000 km, plugger hver 50 000 km, kjører aldri hard på kald motor og lar ellers motoren gå ganske variert. Noe småkjøring og noe langkjøring Etter 20 år og 250 000 km sviver motoren fortsatt klokkerent, yter bra (du merker når en slapp 520 ikke yter bra) og bruker ikke olje Bytt motor når det ryker En kompis bytta fra m50b20 til m50b25 i går(e34). Utrolig hvor mye forskjell det er å bytte disse motorene Går myye bedre. Lukter dog veldig fyrverkeri av bilen og fjusker litt men Ser ikke helt vitsen med å drive å bytte motor, 520en går godt nok for meg og norske fartsgrenser (samt bøtesatser). Skal jeg "rase" fra meg så har jeg 265 sinte dieselhester i E90en, ikke like fin lyd men går MYE bedre enn en halv slapp 525I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 :( Føkkings super-nedtur, hele ulykken, faen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Jeg trodde også at dette var sånn pass evigvarende. Satser på at motoren holder ett par hundre tusen kilometer til, bytter olje hver 7000 km, plugger hver 50 000 km, kjører aldri hard på kald motor og lar ellers motoren gå ganske variert. Noe småkjøring og noe langkjøring Etter 20 år og 250 000 km sviver motoren fortsatt klokkerent, yter bra (du merker når en slapp 520 ikke yter bra) og bruker ikke olje Ser ikke helt vitsen med å drive å bytte motor, 520en går godt nok for meg og norske fartsgrenser (samt bøtesatser). Skal jeg "rase" fra meg så har jeg 265 sinte dieselhester i E90en, ikke like fin lyd men går MYE bedre enn en halv slapp 525I Kjede er i utgangspunktet evigvarende! Er kjedet dobbelt er det sjeldent problemer! Hører du raslelyd fra fremkant av motor bør du utelukke vannpumpe og slike ting først! I verstefall sjekker du kjedestrammer og Evt. Slakk ved å ta av toppdekselet og dreie motor til øvre dødpunkt på sylinder èn og måle av antall graders strekk på kjedet ved å lese av fra reimskiva på veiva.På Mercedes blir kjedet et problem ved 550-650 000 på min motor hvertfall! Skal selv bytte på min nå da jeg ikke med sikkerhet kan vite km.stand! En kamerat fikk registerhavari på sin 300te ved km. Stand på 340 000(?), det var raslelyd tilstede men ble dessverre bagatellisert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Er ingen raslelyder nei, men en sterk tikkelyd i 3 sekunder ved kaldstarter da... Men det er vel bare naturlig på kald motor, tar det ikke så alvorlig da det forsvinner straks og ikke dukker opp igjen før motoren har stått over natta igjen. Så lite som jeg kjører i året med 520en (15 000 km) så rekker nok bilen min å bli veteran før den ser 400 000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Det jeg kommer på, uten at jeg har holdt på med kjeder på en stund, er; - Ulyder, da hovedsaklig rasling. - Visuell inspeksjon. Se etter slitasje på overflatene. Også på tannhjulene. - Sjekke lengden, om det har dratt seg. (Må demonteres for dette) - Sjekke at det er strammeren virker som den skal og gjør jobben sin godt nok. Tror ikke registeret er det første som ryker på en M5xbx motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Noen her inne som nettopp kjørte E18 forbi Skøyen retning Drammen? hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy520iA Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Er ingen raslelyder nei, men en sterk tikkelyd i 3 sekunder ved kaldstarter da... Men det er vel bare naturlig på kald motor, tar det ikke så alvorlig da det forsvinner straks og ikke dukker opp igjen før motoren har stått over natta igjen. Så lite som jeg kjører i året med 520en (15 000 km) så rekker nok bilen min å bli veteran før den ser 400 000 km Tikkelyden kommer av at kjedestrammeren må få opp olje trykket tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Ventilkakling pga null oljetrykk ^^^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Ventilkakling pga lavt oljetrykk OG tykk olje, da den er kald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 *snipp* Uff, dette er så trist Var en tung dag på jobb igår Tviler noe på det at Paul døde momentant. Fra 0:26 og utover ser man tydelig en person veive med armer og bein midt i flammehavet http://www.youtube.com/watch?v=5R976MdhNhg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 På jobben står TVen på hele tiden, på nyhetskanalen til TV2, er så DRITT LEI og høre på det at det skjer ran og banker opp folk VÆR bidige kveld i Oslo !! få tatt disse idiotene og send de hjem så kan de rane folk der isteden !!!! jævla idioter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 G11 kurs, herregud så kjedelig.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 På jobben står TVen på hele tiden, på nyhetskanalen til TV2, er så DRITT LEI og høre på det at det skjer ran og banker opp folk VÆR bidige kveld i Oslo !! få tatt disse idiotene og send de hjem så kan de rane folk der isteden !!!! jævla idioter ... Huff...så mye aggresjon...Lurer på om du også tok den "norsk 2" klassen med disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg