Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg skulle klare meg helt fint med brukis som vinterbil, men faen så vondt det gjør i sjelen. Hehe. All ristingen på isunderlag, isklumper som kakler under bilen og ikke minst saltet.

Jeg burde visst bedre. Haha.

Justy/legacy høres grei ut :) er det konstant 4x4? Vil helst slippe styr og ekstra ting som kan ryke. Kjedelig å kjøre fra hytten for å rekke en ferge og så får man ikke på 4x4. Haha. I fjor ble det kolonnetauing opp bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone :P Neida.. Er jo forholdsvis fornøyd med min, men har aldri telefonen i lomma lenger etter at jeg kjøpte den.. Det kan jo si noe om den.. :P

Sony Xperia Z1 synes jeg ser spennende ut..

Han sa jo mobil :P 

Boy go for Samsung mega, kjempe telefon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se også på Toyota Tercel, selv liker jeg ikke så godt Subaru.. Japansk/4WD generelt. Evt! Mitsubishi Galant GLSI 4x4! En slik er faktisk svært brukandes!

En kamerat sin gamle Galant, for å være en nesten gratis Japansk søplebil(igjen, ikke spesielt glad i japansk, bilen i seg selv var veldig bra den!) ble jeg faktisk positivt overrasket over denne bilen!post-50093-0-99844300-1386354244_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i en annen tråd at du nyter din nyinnkjøpte E30 :) Hadde vært interessant med noen sammenligninger mot E28en du hadde, siden de begge er fra samme æra.

Skulle gjerne gjort det, men jeg tror ikke jeg hadde hatt mye å kommentere bortsett fra obvious ting som størrelse og komfort :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kun 159000 Km på klokken har jo bilen knapt kjørt 13000 Km pr. år. Det er ikke mye og bilen burde iallefall fremstå som ganske fin innvendig. Tenk på at den tidligere eieren har tapt nesten 4 kroner for hver bidige kilometer han har kjørt med bilen. I tillegg kommer alminnelige driftskostnader som drivstoff, service og dekk. Helt grusomt... :???:

Vel...alle dekkene må byttes da de er slitte...sommerhjul mangler 1 felg..så må vel få tak i no ok 19toms... Interiøret er helt og pent, men trenger en rens og oppfriskning av skinnet... Lakken trenger vask og polering... Utenom det er den hel grei...Ser at han i mai brukte 14k på nye skiver klosser foran, stabstad foran, bremserør, håndbrekkwire... Fulgte med en haug med kvitteringer i hanskerommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt jeg.... Så dette i ett bil bilag i lokalavisa hvor de intervjuer flere som har kjøpt seg Leaf, denne karen var iallfall begeistret ;) Koser meg litt jeg også når jeg kjører forbi en Elbil, jeg kan kjøre lengere enn deg tenker jeg da ;)

Godt BMW kan gi "Freude am fahren" til de som også ikke kjører BMW :P

post-47692-0-26900100-1386358397_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mektig imponert over antispinnen i min E46. Aldri hatt antispinn i en BMW før nå, men jeg hadde en mercedes med det. Helt ufattelig hvor dårlig det systemet var. Alt den gjorde var å kutte kraften til hjulene. På E46-en kjenner jeg at bilen jobber sikkelig med hjulene for å få deg OPP bakken, ikke få deg til å stoppe for så å rygge ned igjen som min Mercedes gjorde. 

I tillegg har jeg piggdekk i år, blir morro å se hvordan E46-en klarer seg gjennom vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mektig imponert over antispinnen i min E46. Aldri hatt antispinn i en BMW før nå, men jeg hadde en mercedes med det. Helt ufattelig hvor dårlig det systemet var. Alt den gjorde var å kutte kraften til hjulene. På E46-en kjenner jeg at bilen jobber sikkelig med hjulene for å få deg OPP bakken, ikke få deg til å stoppe for så å rygge ned igjen som min Mercedes gjorde. 

I tillegg har jeg piggdekk i år, blir morro å se hvordan E46-en klarer seg gjennom vinteren :)

BMW er kjent for å kanskje ha markedes mest effektive antispinn når det kommer til "hill climb" på snø, effekten fordeles i løpet av millisekunder fra hjul til hjul basert på hvilket av dem som har best feste. BMW har bevist laget systemet slik at det jobber nesten som en diff sperre, hos VAG f eks så reduseres bare effekten på hjulene og du blir til slutt stående med klampen i bånn og hjula står stille. Hvis jeg skulle opp en bakke med A6en min, en bakke som hadde ett glatt parti midt i så kom jeg ikke lengere enn det glatte partiet før motoren fikk effekten kvelt. Med E90en så jobber systemet seg oppover, går litt tregere på det glatte partiet og når dette er passert og hjulene finner mer feste så kjenner jeg bilen akselerer igjen hvis jeg fortsatt holder gassen godt inne :)

Er selv mektig imponert over hvor godt E90en tar seg fram, selv med piggfri så kommer den stort sett opp og frem over alt. De få bakkene jeg ikke kommer opp er av den typen du kun kommer opp med firehjulsdrift, bakker jeg ikke har behov for å kjøre opp uansett ;) I de glatteste bakkene så har jeg merket at det lønner seg å holde gassen inne og heller la systemet jobbe, er det holke glatt går det kanskje sent oppover men du kommer alltid opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passaten er helt rå på vinterføre! \:D/ "Uten" antispinn får jeg lov å sladde en del, skulle ønske jeg fikk lov å sladde enda mer. I uværet i går klarte jeg ikke å treffe den trange garasjen, hadde null sikt og var stresset... Så har fått time på oppretting 16. desember. Det ironiske var at jeg hadde vært ute KUN for å kjøpe lommelykt da det var spådd at strømmen skulle gå.

Lov å spørre hvor bilen skal på oppretting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...