Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Javisst, BMW er bare søppel. Er Kia som er tingen....

Si meg, hvor kommer E90 inn her? Skal du sammenlikne en Kia med en E90 så ikke sammenlikne en ny Kia med en gammel E90, sammenlikne heller en 2007 modell Cee'd med en 2007 E87 1-serie og du skal se forskjell. Påstår du videre at Kia er bygget med samme kvalitet som en BMW? Da har vi bomma totalt folkens, det er Kia vi alle må kjøpe ;)

Nei Kiaen din må du lenger ut på landet med :)

Super bilen min er iallfall bedre enn hvilken som helst Kia, jeg forventer ikke at du som inhabil Kia selger skal være enig i det dog. Jeg synes egentelig at det er trist at du synker så lavt som dette, jeg har alltid sett på deg som en veldig allright og hyggelig kar. Har ikke hatt noen verdens ting i mot deg og har heller aldri gjort annet enn å komme med min oppfattelse av Kia. Synd du takler kritikk (som ikke er personlig) så dårlig :(

Edit: Det er jo ikke første gangen du har kranglet med andre her inn om Kia vs BMW...

http://bimmers.no/topic/748808-burde-jeg-kjøpe-x5-e53/page-2?hl=kia%20vs

Seier ikkje at Bmw er søppel eg ? 

Eg er heller ikkje Kia selger, men alle som kjører bmw seier at Kia er søppel og kommer med utrolig mye usakligt!  Merkeligt at det er like mangen som kjøper Kia på haugalandet som Bmw, viss det bare er søppel som dei fleste her inne trur. Kia er blitt et kvalitetsmerke i Norge med god kvalitet og komfort.

Eg takler kritikk, men det kommer så utroligt mye usakligt ut av folk her inne som aldri har prøvd en Kia.  

Men eg kan jo innrømme at Bmw står meg nærmest uansett 8-[

Klart eg svarer en som spør om valg av X5 eller Sportage! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen nettbaserte kilder på det at det selges like mange Kia som BMW her?

Den siste statistikken jeg så hadde BMW på førsteplass, med VW, Opel og Toyota følgende etter (i en eller annen rekkefølge), men det er en loten stiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seier ikkje at Bmw er søppel eg ? 

Eg er heller ikkje Kia selger, men alle som kjører bmw seier at Kia er søppel og kommer med utrolig mye usakligt!  Merkeligt at det er like mangen som kjøper Kia på haugalandet som Bmw, viss det bare er søppel som dei fleste her inne trur. Kia er blitt et kvalitetsmerke i Norge med god kvalitet og komfort.

Eg takler kritikk, men det kommer så utroligt mye usakligt ut av folk her inne som aldri har prøvd en Kia.  

Men eg kan jo innrømme at Bmw står meg nærmest uansett 8-[

Klart eg svarer en som spør om valg av X5 og Sportage!

Men det blir uansett feil å sammenlikne Kia med BMW, da BMW er ett forholdsvis dyrt premium merke og Kia baserer seg på billigere biler (selv om avgifts systemet ødelegger litt der) Jeg har iallfall nå prøvd Kia og de falt ikke i smak, jeg ble litt skuffet siden dette var en ny bil også. Nå er jeg jo vant med min kjipe E90 325d så det er nok det som er årsaken....;)

Det at mange velger Kia fremfor BMW i noen områder kan ha med belighenhet for forhandler, pris og i dette tilfeller lang garanti :) Tror også at svært få som kjører Kia vurderer BMW og motsatt, det er liksom to forskjellige kundegrupper som et ute etter to forskjellige ting

Ja det er mye mennesker fulle av dritt her inne på forumet, men det gjelder å ikke la der gå innpå seg. Da er det bedre å konsentrere seg om de som er hyggelige og allrighte for dem er det heldigvis flest av her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen nettbaserte kilder på det at det selges like mange Kia som BMW her?

Den siste statistikken jeg så hadde BMW på førsteplass, med VW, Opel og Toyota følgende etter (i en eller annen rekkefølge), men det er en loten stiden.

Bmw har ikkje vert på førsteplass så lenge eg har sitt, VW og Toyota ligger på topp, Nissan ligger også høyt oppe.

Har ikkje tilgang til dei sidene, men får det 1 gang i mnd på epost. Kan nok verr bmw ligger litt oppforbi, blei satt litt på spissen av meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir uansett feil å sammenlikne Kia med BMW, da BMW er ett forholdsvis dyrt premium merke og Kia baserer seg på billigere biler (selv om avgifts systemet ødelegger litt der) Jeg har iallfall nå prøvd Kia og de falt ikke i smak, jeg ble litt skuffet siden dette var en ny bil også. Nå er jeg jo vant med min kjipe E90 325d så det er nok det som er årsaken.... ;)

Det at mange velger Kia fremfor BMW i noen områder kan ha med belighenhet for forhandler, pris og i dette tilfeller lang garanti :) Tror også at svært få som kjører Kia vurderer BMW og motsatt, det er liksom to forskjellige kundegrupper som et ute etter to forskjellige ting

Ja det er mye mennesker fulle av dritt her inne på forumet, men det gjelder å ikke la der gå innpå seg. Da er det bedre å konsentrere seg om de som er hyggelige og allrighte for dem er det heldigvis flest av her inne :)

Er enig i det! Belighenhet er perfekt, 25 meter bort til bavaria :)

Det er 2 forskjellige kundegrupper ja, men det er mangen som synes det er fint med 7 års garanti også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har vært på topp på Haugalandet ja, det var en artikkel om dette i en av de mindre lokalavisene. Mener på det var et (lite?) års tid siden.

Det kan nok stemme, Vw og Toyota har vert i toppen dei siste mnd. 

I fjor va det Møller som solgte flest bil og vi på 2 plass, men det er jo totalt salg av alle merker.

Kan skrive det her når eg får neste oppdatering \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro 3-serien troner, etterfulgt av 5- og 1-serie, uten at jeg har noen kilder på det.

Autofil har vel statistikk på dette, jeg vet ikke om det ligger på nettet noe sted.

3 serien er den modellen som helt klart selger best, den er godt inne på listen over Norges 10 mest solgte biler med sin 7 plass. X3 selger også bra og 5 og 1 serien ligger ganske likt, mye pga sterk konkurranse fra Golf så ligger 1 serien litt etter. I denne klassen blir 1 serien ett mer nisjeprodukt med sin høye pris, bakhjulstrekk og dårligere plass. 5-serien er klasse leder i storbilklassen, fordi den er overlegen sine konkurrenter selvsagt ;)

Er enig i det! Belighenhet er perfekt, 25 meter bort til bavaria :)

Det er 2 forskjellige kundegrupper ja, men det er mangen som synes det er fint med 7 års garanti også..

Da er det åpenbart pris og garanti som er det utslagsgivende;) Men jeg ser den, greit å kunne kjøpe en bil og slippe å bekymre seg i de nærmeste 7 årene :) De hele koker ned til hva man vi ha og hva man ønsker å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...