Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Venter nok i alle fall til garantien har gått ut. Motor og gir forsikringen går vel også dukken da.

Det er lurt ja. Spiller liten rolle forsikringsmessig om du har en håndholdt enhet fra BSR eller liknende, da resetter du originalprogamet på 4 minutter hvis noe skulle skje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lett å overse. Vi kan være enig i at multitronic er dritt. Egentlig veldig synd, for A6en vi hadde var kjempegod å kjøre, spesielt på langtur. Bergen-Oslo var en lek, selv om det ikke er noe racerbil i svingene. Hadde ikke den bilen vært et fullstendig mareritt under eierskaper hadde vi nok fortsatt hatt den. 

Min far fikk nok da hele motoren kollapset. Da hadde han sagt: "nå kan det ikke skje så mye mer"- sikkert 15 ganger i løpet av de siste 3 årene.

Byttet inn Audien for en latterlig lav innbyttepris og hentet ut en 2005 Ford Focus 1.6D. Ingen problemer i løpet av 2 år og en halvering i drivstoffutgifter. Da er det greit at den er kjipere utstyrt og mer stumpete å kjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lett å overse. Vi kan være enig i at multitronic er dritt. Egentlig veldig synd, for A6en vi hadde var kjempegod å kjøre, spesielt på langtur. Bergen-Oslo var en lek, selv om det ikke er noe racerbil i svingene. Hadde ikke den bilen vært et fullstendig mareritt under eierskaper hadde vi nok fortsatt hatt den.

Min far fikk nok da hele motoren kollapset. Da hadde han sagt: "nå kan det ikke skje så mye mer"- sikkert 15 ganger i løpet av de siste 3 årene.

Byttet inn Audien for en latterlig lav innbyttepris og hentet ut en 2005 Ford Focus 1.6D. Ingen problemer i løpet av 2 år og en halvering i drivstoffutgifter. Da er det greit at den er kjipere utstyrt og mer stumpete å kjøre :)

Ja Multitronic skal jeg aldri ha igjen og jeg unner ingen det faenskapet som kan oppstå ved å eie en Audi med dette. Min 2006 A6 var en fantastisk bil, god å kjøre og jeg syens det var en lekker og grom bil selv om den ikke hadde større motor enn 2,4 V6ern. Men bilen var også ett eneste stort pengesluk da ting gikk i stykker og var galt hele tiden, kom fra min gode E39 som det aldri var noe galt med over til en ny og flottere A6en og fikk bare problemer. Hadde det ikke vært for at jeg hadde forsikring som dekket maskin og drivverk skade så måtte jeg betalt ny kasse til 72 000 kr selv og vært uten bil i 3 uker, Møller ville ikke ta noe på goodwill siden bilen var 5 år og to uker. Så gikk vindusviskerene i stykker, bensin måleren levde sitt eget liv, baklykta kortsluttet, adaptive kjørelys gikk i stykker og motoren svetter olje. 2,4 litern var også meget tørst på både bensin og olje...

Jeg tenkte hele tiden som din far, hva det neste som går i stykker. Vi skulle jo egentelig kjøre til Spania med bilen men det turte vi ikke, stolte ikke ett sekund på den så etter 10 måneders eierskap ble den byttet i E90en. Etter 3 år og 50 000 km i 325en så har den kostet meg ett par lysepærer og EN foring, utrolig solid og driftsikker bil. Skal aldri ha Audi igjen, søstra til dama har en 2004 A6 1,8T Quatto som det er noe galt med hele jævla tiden og en kollega har en 2003 A6 2,5 TDI full av rust som stadig streiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjeeeeelp!

Hvordan skaffer jeg lyspæra som sitter i E36'ens lysbryter? 0.36w. Delenr her 61138360844.

Bor så langt unna alle sjapper og vil helst slippe betale 200kr i frakt :wink:

Fant på Ebay, men frakta kosta hele 50 usd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjeeeeelp!

Hvordan skaffer jeg lyspæra som sitter i E36'ens lysbryter? 0.36w. Delenr her 61138360844.

Bor så langt unna alle sjapper og vil helst slippe betale 200kr i frakt ;-)

Jeg kan bestille den på GS, levert Skien. Så puttter jeg den i en konvolutt og sender den til deg som brevpost. :-) Skal jeg filme det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjeeeeelp!

Bor så langt unna alle sjapper og vil helst slippe betale 200kr i frakt ;-)

Høres ut som det er det samme som sitter i 124 bilene, 0,4Watt, fåes kjøpt hos nærmeste Mercedesforhandler! Betalte 40 kroner for 10 pærer sist gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bestille den på GS, levert Skien. Så puttter jeg den i en konvolutt og sender den til deg som brevpost. :smile: Skal jeg filme det også?

Haha! Ja, hvis du virkelig hadde gjennomført det inkl filming.. Da kan du name the price og gi meg kontonr'et ditt :wink: Det kan hende at jeg kunne tenkt meg hele 3 stk egentlig, hadde jo vært gøy å få lys i askebegeret og :D 

Sendevideo er egentlig en ganske fin greie, det fyller ett tomrom man har på ett typisk bilforum. Jeg mener, stortsett alle kjøreturer er av en litt dagligdags art og det er jo litt kult få være med bilen en tur i dens eget habitat :)

Høres ut som det er det samme som sitter i 124 bilene, 0,4Watt, fåes kjøpt hos nærmeste Mercedesforhandler! Betalte 40 kroner for 10 pærer sist gang..

Hmm, det visste jeg ikke.. Vi har jo en haug merkeforhandlere her i gokk (snålt nok), men Mercedes gav dessverre opp for noen år siden. Litt derfor jeg solgte 300TE'en og egentlig. Uansett, det kan jo tenkes at andre bilmerker er utstyrt med lignende pærer? Er jo verdt ett forsøk i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjeeeeelp!

Hvordan skaffer jeg lyspæra som sitter i E36'ens lysbryter? 0.36w. Delenr her 61138360844.

Bor så langt unna alle sjapper og vil helst slippe betale 200kr i frakt :wink:

Du har ikke biltema i nærheten? :) kjøpte mine pærer der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte hele tiden som din far, hva det neste som går i stykker.

En kompis tenker det samme om sin 2003 Rav4, påkostet 100lapper siste året. Kan nesten ikke selge heller når man har lagt ned så store summer, og man kan i allefall ikke selge når det er noe ødelagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...