Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Huff....Satte meg ned 5 minutter og satte opp et regnestykke på hvor mye jeg egentlig har brukt på bil(ene) det siste året. Tenkte på forhånd at det er vel sikkert en rundt 60 000 kr - da fordelt over W124 og E39en som er solgt, samt nåværende E46 og Miata....Og jeg regnet meg fram til 169 000 kr på løpende vedlikehold, avgifter o.l. Gud bedre....

I det samme tidsrommet (August 2012-nå) har jeg kjørt 70 000 km, noe som tilsvarer 78 500kr i bensinkostnader. Dvs at jeg har brukt 247 500 kr i bilrelaterte ting på litt over et år. Det er helt sinnssykt!! :shock:

Ikke rart jeg har kronisk dårlig råd

Haha, kjenner meg igjen på alle punkter.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj! Tror jeg holdt på å gå på en stor smell.. Har en bil jeg har fattet litt interesse for, og har tenkt på det i en liten uke nå.. Så annonsen igjen, og kom på å søke på reg.nr. i Brønnøysundsregisteret. Der var det heldigvis ingenting, men siden jeg ikke fant noe der sjekket jeg det opp på Google. Der fant jeg jammen meg denne bilen som er oppgitt til å ha 245k på telleren, fra en annonse på autodb i august 2012, men med 260k på telleren! Søkte enda litt til, og fant samme bilen, men på en Finn annonse i 2010, hvor den hadde 242K på telleren. Kjipt, for det så jo ut til å være litt av en drømmebil.. :(

Hvilken bil da ? 

Kan være greit for andre å vite også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Km. Stand er ikke noe å bry seg om, sjekk bilen grundig, så går det bra :smile: Masse bil igjen selv etter 3-400 000km

Sent from my Atmega32A using Tapatalk

Det er jeg enig i, men når selger har tilbakejustert km standen er det komplett dealbreaker for min del, og jeg anbefaler ingen å kjøpe en bil som har vert rota med. Hele handelen har surnet, og man vet ikke hva andre triks en slik useriøs selger har i ermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men når selger har tilbakejustert km standen er det komplett dealbreaker for min del, og jeg anbefaler ingen å kjøpe en bil som har vert rota med. Hele handelen har surnet, og man vet ikke hva andre triks en slik useriøs selger har i ermet.

100% enig. Hvem vet hva mer en slik selger holder skjult. Jeg ville advart andre og holdt meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer på om noen kanskje har noen synspunkter anngående det som foregår med bilen min. Jeg har en E39 525d, som jeg har byttet turbo på 2 ganger i løpet av dette året. Første gangen ble dette utført av et lokalt bilverksted, men turboen sviktet etter ca 2mnd. Grunnet kostnader ved dette ble bilen stående frem til jeg fikk spart opp nok penger til å sette bilen inn på verksted på nytt, denne gangen hos turboservice. Fikk kjempe god service der og dokumentasjon med bilder av hva det første verkstedet hadde gjort feil. Så dette har blitt tatt videre til Forbrukerrådet. Men har en følelse på at turboen begynner å ryke på nytt. Har i det siste lagt merke til litt "hyling" fra motorrommet som øker og minker ettersom man trykker på gassen, og slipper pedalen. Har pga dette kun brukt bilen hvis det kun har vært virkelig nødvendig. Har hatt mye kostnader med denne bilen i år, turbobytte X2, bytte av glødeplugger, gløderele, kamsensor og veivsensor, samt at jeg for ikke lengesiden måtte bytte bunnpanne. (Traff en Stein som lå i veien) men hvilke årsaker kan det være for at bilen har et så stort forbruk av turboer? Har verken mulighet eller kompetanse til å skru selv. Og er avhengig av bil for å komme meg til jobb, da det er umulig å benytte seg av kollektiv transport til arbeidsplassen. Mistenker muligens at hylingen kan være en reim som er dårlig, men vil en reim hyle hvis den begynner å bli slitt? Håper noen kan gi meg noen tips her, skal kontakte turboservice etter helligdagene og få dem til å gå over bilen. (Poster her, istedenfor på teknisk siden jeg leste i et annet emne hvor en av moderatorene anbefalte det) og god jul til alle brukerne av forumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ødelegger jeg vel salget, men er E34 530ia V8 Touringen uten girkasse og mellomaksling som ligger til salgs her inne..

Det ser jo ut som en forholdsvis hel og pen bil, disse motorene er evighetsmaskiner så sjekk om den er frisk og rask så bør det ikke være noe problem. Er jo bra prutningsmon også nå som du har funnet ut dette, men jeg skjønner for all del at du er skeptisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i det siste lagt merke til litt "hyling" fra motorrommet som øker og minker ettersom man trykker på gassen, og slipper pedalen. Har pga dette kun brukt bilen hvis det kun har vært virkelig nødvendig. Har hatt mye kostnader med denne bilen i år, turbobytte X2, bytte av glødeplugger, gløderele, kamsensor og veivsensor, samt at jeg for ikke lengesiden måtte bytte bunnpanne. 

har du også byttet oljerør?

blir hylingen lavere etterhvert som motoren blir varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...