Gjest Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Der røk den forbanna oljeppumpa, begynte å skurre i motor og drivverk idag tidlig da jeg var ute på en liten tur, er redd den har tatt med seg turboen også. skulle ha hørt på forhandler mannen og ikke kljørt bilen helt til han hadde fått fiksa det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Der røk den forbanna oljeppumpa, begynte å skurre i motor og drivverk idag tidlig da jeg var ute på en liten tur, er redd den har tatt med seg turboen også. skulle ha hørt på forhandler mannen og ikke kljørt bilen helt til han hadde fått fiksa det det kan jo være ymse, men nå har du jo i praksis satt fra deg alt av rettigheter. Dersom det er pumpa og du ikke kan skru selv har du en rimelig grei kostnad i vente. Det å kjøre bilen, når forhandler stiller opp med rep og råd mot å bruke bilen er rett og slett for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Ja, det var IKKE smart. Spørs om du må betale det selv, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 ny veiv er vel å foretrekke? 24mm gasser er vel minimum 50mm borring er jo sprekt! Bunndrag i den? Blitt for gammal til å pine på turtall Sent from my Atmega32A using Tapatalk Jeg hadde original veiv på denne mopeden, og som du leser gikk det mer enn bra nok Ellers var det 24mm dellorto gasser på den og 12tanns drev fremme mot 14 originalt. Masse med bunndrag i denne sylinderen er det også, trenger ikke å gire for å få opp hastigheten. Kan putre rundt på tomgang i 5gir inn i en rundkjøring og bygge bra med fart ut igjen uten å gire. Største fordelen med denne sylinderen kontra de andre dyre er prisen. Gikk sylinderen åt skogen var det bare å handle nytt kit uten at det gjorde store hugg i lommeboka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 ny veiv er vel å foretrekke? 24mm gasser er vel minimum 50mm borring er jo sprekt! Bunndrag i den? Blitt for gammal til å pine på turtall Sent from my Atmega32A using Tapatalk Ny veiv er å foretrekke uansett samt ny lagre og simringer. En moped motor er jo ikke store saken og demontere og montere igjen trossalt, som nevnt her så er TP86 en fornuftig sylinder - kamerat av meg har ralla rundt med det i hele sommer nesten og den gikk bra, husker ikke dreving men 2 gir og gass pådrag var bakhjulet tvert. Tålte juling også, gikk litt delvis på bensin og diesel bla. Alt kommer vel ann på budsjett, skal du ha noe som er billig så har du hatt den før DR49. Noe dyrt? TP86 med eksos og alt annet som hører med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Der røk den forbanna oljeppumpa, begynte å skurre i motor og drivverk idag tidlig da jeg var ute på en liten tur, er redd den har tatt med seg turboen også. skulle ha hørt på forhandler mannen og ikke kljørt bilen helt til han hadde fått fiksa det Du skulle hørt på meg og solgt Audien og kjøpt BMW Ikke si at jeg ikke advarte deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Fatter ikke at denne kommer til å stå uten en bil i år... http://i.imgur.com/jbdSOF9.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 det kan jo være ymse, men nå har du jo i praksis satt fra deg alt av rettigheter. Dersom det er pumpa og du ikke kan skru selv har du en rimelig grei kostnad i vente. Det å kjøre bilen, når forhandler stiller opp med rep og råd mot å bruke bilen er rett og slett for dumt. tok kontakt med han han fikser det hvis det bare er oljepumpa, men ikke hvis tuboen har havarert, noe som jeg tror ikke har skjedd siden turboen ikke har noen rar lyd eller noe som helst når jeg starter bilen. skurrer bare i motor ikke noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Hvordan kan jeg egentlig finne ut om turboen lever ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Kjenn om det er slakk, se etter oljesøl. Men for guds skyld, ikke start motoren før oljepumpe er byttet. Det hjelper fint lite å ha olje på motoren når den ikke blir pumpet opp og rundt. Dreper motoren totalt på null komma niks. Kan være skaden allerede har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Jeg hadde original veiv på denne mopeden, og som du leser gikk det mer enn bra nok Ellers var det 24mm dellorto gasser på den og 12tanns drev fremme mot 14 originalt. Masse med bunndrag i denne sylinderen er det også, trenger ikke å gire for å få opp hastigheten. Kan putre rundt på tomgang i 5gir inn i en rundkjøring og bygge bra med fart ut igjen uten å gire. Største fordelen med denne sylinderen kontra de andre dyre er prisen. Gikk sylinderen åt skogen var det bare å handle nytt kit uten at det gjorde store hugg i lommeboka At du har måttet bytte ut Polinien til stadighet er litt urovekkende.. Gamle DR sylinderen jeg hadde tålte alt jeg gjorde med den uten skjærings! @Clipictrial kjøpte den av meg, men vet ikke hvordan dette endte Ny veiv er å foretrekke uansett samt ny lagre og simringer. En moped motor er jo ikke store saken og demontere og montere igjen trossalt, som nevnt her så er TP86 en fornuftig sylinder - kamerat av meg har ralla rundt med det i hele sommer nesten og den gikk bra, husker ikke dreving men 2 gir og gass pådrag var bakhjulet tvert. Tålte juling også, gikk litt delvis på bensin og diesel bla. Alt kommer vel ann på budsjett, skal du ha noe som er billig så har du hatt den før DR49. Noe dyrt? TP86 med eksos og alt annet som hører med. Forstår! TP86 hadde kanskje vært stas ja! Kom ut på markedet da jeg sluttet med moped husker jeg! God sylinder? Sykkelen har vel gått 20 000km nå, simringer og lagre holder vel mer enn som så? TSX motoren ble kløyvet igår, så får nesten bli ferdig med den før den andre motoren går til pers.. eDit: Bytter man veiv, bytter man lager og simringer i samme slengen selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Kjenn om det er slakk, se etter oljesøl. Men for guds skyld, ikke start motoren før oljepumpe er byttet. Det hjelper fint lite å ha olje på motoren når den ikke blir pumpet opp og rundt. Dreper motoren totalt på null komma niks. Kan være skaden allerede har skjedd. motoren høres ut som om det er veiarbeid, tror at trykket bare forsvant plutselig og jeg stoppet bilen og har ikke startet den igjen etter at den begynte å høres ut som en drill eller hammer for å si det sånn. Begynner å bli paranoid og tenker kanskje at noen av sylinderene er ferdige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 motoren høres ut som om det er veiarbeid, tror at trykket bare forsvant plutselig og jeg stoppet bilen og har ikke startet den igjen etter at den begynte å høres ut som en drill eller hammer for å si det sånn. Begynner å bli paranoid og tenker kanskje at noen av sylinderene er ferdige Du kan se deg rundt etter en ny motor tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Du kan se deg rundt etter en ny motor tenker jeg ikke skrem meg sånn moteren var uten olje i et par minutter ikke noe mer BTW jeg skal bestille oljepumpe siden forhandleren ikke rekker å gjøre det i løpet av denne uken, noen som har hatt erfaringer med bildeler.no? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Er snakk om sekunder uten olje, ikke minutter før den ryker... Hadde glatt tatt komp test i det minste før jeg gadd i det heletatt se på ny pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg