Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Apropos tv-programmer er Masse-medie kanalen TVen, så til de grader på vei ut! Mens de fleste jeg kjenner av min generasjon benytter seg utelukkende av streaming, gjør jeg litt begge deler, men på TVn går det kun i NRK.

Av den enkle grunn av at de serverer kvalitetsprogrammer uten å vise meg 5 nettsider for pokerspill hvert 20ende minutt.. Deres kanaler deler på ulike sjangre og målgrupper og programmene deres som er av interesse for meg er svært gode.

Jeg tror nok at fremtiden blir mer "On Demand" og at det stadig blir færre som glor på TVen. Streaming er fleksibelt, alt etter humør og tid.

Sent from my Atmega32A using Tapatalk

Problemet med NRK er at jeg betaler masse penger for at du skal få se på reklamefri tv, og det er jeg lite interessert i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er isolat i garden da?:P Var nesten en uke på isolat i Rusta leir i Bardu:p Hadde tv og vi fikk folk til og komme med Cola :lol: Så var helt.greit.:P

Sent from my C6903 using Tapatalk

koser meg med en gamer laptop som jeg nylig kjøpte og internett, får mat og slipper å vaske, er litt koseligere enn å stå ute i div vær :)

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste da er jo at NRK er full av reklame. Her er vi pålagt å betale masse for NRK. men likevell er det reklame der.

Ja, men den er ikke like irriterende. Det er allikevel prinsippielt helt håpløst at NRK gjør dette når de får såpass mange lisenskroner som de gjør. Ellers er jeg helt enig med FredrikE24... det går i NRK (og DR) her i huset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med NRK er at jeg betaler masse penger for at du skal få se på reklamefri tv, og det er jeg lite interessert i ;)

Sånn er det å leve i et demokrati og da kan man ikke bestemme alt. Det handler om å kunne dele iom. at vi er forskjellige. Sveits har forøvrig et såkalt direkte demokrati der de enkelte kantonene har folkeavstemninger om nesten alt. Valgdeltagelsen er imidlertid lav og ofte under 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å leve i et demokrati og da kan man ikke bestemme alt. Det handler om å kunne dele iom. at vi er forskjellige. Sveits har forøvrig et såkalt direkte demokrati der de enkelte kantonene har folkeavstemninger om nesten alt. Valgdeltagelsen er imidlertid lav og ofte under 50%.

Joda, men det blir som å si at alle hadde fått årsavgift i posten uansett om de hadde bil eller ikke. Bare fordi jeg eier en tv, så må jeg betale. Jeg kan ikke velge bort NRK på noen som helst måte. Eneste måten å slippe er å på tven plombert, og det koster x-antall tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke mange kronene å plombere tven.. :) Sjekk hw.no, var nylig en reportasje der ang det.

Forresten. Noen som kan regler for arbeid? Har arbeidsgiver lov å endre arbeidstiden til en person uten forvarsel?

Problemet her er at frøkna har to unger, og SFO åpner ikke før 7.30. Hennes nye arbeidstid er kl 07.00. Dette vet arbeidsgiver veldig godt, men likevel bryr han seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man jo nesten tenke igjennom før man går til anskaffelse av en, man kan slippe unna lisens og fremdeles ha TV også, enten plombere den, eller kjøpe TV i en annens navn og evt. dele på lisensen. Evt. Finn.no og håpe at NRKs lisenskontrollører ikke har så trente ører at de kan høre Tver uten billedrør(Tv-lyd) gå igjennom betong :)

Det verste da er jo at NRK er full av reklame. Her er vi pålagt å betale masse for NRK. men likevell er det reklame der.

Dette ser jeg ikke problemet med, er kun sportssendingene. Hvem som faktisk er mottaker for disse reklamepengene kommer ikke helt fram heller.. Kanskje det er noen andre? Verre med alle andre kanaler, og særlig de som har disse bingo/norges automaten/poker bla bla bla. reklamene.

Når det gjelder min togpendling hver morgen er det deilig å slippe å høre på reklamepauser på 2x10 minutter på turen så føler man at man får et utbytte av å høre på Radio. Politisk kvarter på NRK P2 :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det blir som å si at alle hadde fått årsavgift i posten uansett om de hadde bil eller ikke. Bare fordi jeg eier en tv, så må jeg betale. Jeg kan ikke velge bort NRK på noen som helst måte. Eneste måten å slippe er å på tven plombert, og det koster x-antall tusen.

Jeg er helt enig i at selve fundamentet for å betale lisens er teknisk foreldet, men det er ikke nødvendigvis enkelt å finne en god erstatning (noe skiftende regjeringer har fått erfare - også borgelige). Her i Danmark er lisensen erstattet med en generell medieavgift som alle med internett/mobilabonnement må betale (vedtatt med støtte fra de borgelige partiene). Det kan synes merkelig at en slik lisens/avgift er viktig, men det handler også om at vi skal ha en distributør av informasjon som er politisk og markedsmessig uavhengig. Norske TV2 er idag f.eks en del av danske TV2 som igjen er 100% eiet av den danske staten. Det er planlagt at danske TV2 skal selges og da er det sannsynlig at et internasjonalt kapitalfond kjøper stasjonen. Som man forstår er det også sikkerhetsmessige vurderinger på flere nivåer med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...