Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er så megaforbanna på garasjeutleieren Akers Apartments i Oslo sentrum og det hele er min egen naive feil. Bindingstid på minst 6 måneder er grei den, men de har økt garasjeleia med 1/4 og da jeg sa opp leieforholdet så ble jeg minnet på at oppsigelsestid er 3 måneder og at det står i kontrakt. Tenker selvsagt aldri på slikt, alle andre opererer med 1 måned. Siden jeg har skaffet ny garasjeplass så må jeg ut dobbel leie i 2 måneder og hele poenget med å flytte den forbannede bilen var jo å spare litt penger per måned. CRXen viser seg å bli den dyreste bilen jeg eid, og det var i grunn vanskelig å slå førstebilen min (en '84 Mini) som stod på verksted i månedsvis og ble kjørt mindre enn 500 km. totalt...

Absolutt verste delen med å eie entusiastbil i Oslo er å skaffe sikker plass. Helt uten minste tvil det som irriterer meg mest hver gang. Alt er perfekt med leiligheten min, bortsett fra savnet for en bred og trygg/lukket garasjeplass...

(Tips til lukket garasje i Oslo (østkanten) mottas med stor takk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer mye penger på å ha brikke, så den "følelsen" du har koster deg mye penger. Du får trøste deg med at du driver sysselsetting, siden folk som deg gjør at administrasjonene til bom-selskapene vokser. Som igjen gjør at mindre av pengene går til staten. Som igjen gjør at vi får ytterligere bomstasjoner og/eller stasjonene må stå lengre enn planlagt.

Så bra tenkt!

Det var tider ja. Folk klager ikke, siden det ikke hjelper. Syt derimot, det ser man nok av ;)

Jeg forstår ikke hvordan mennesker klarer å inneha så uvitende meninger. Tror du virkelig at du kommer til å ha mer penger om alt det forsvinner?  Tror du at den norske stat kan pøse inn penger til folk uten at det får konsekvenser?

En ting er inflasjon, som gjør at krona blir svakere, og da er alle de nye pengene dine akkurat like lite (eller mindre) verdt enn de færre pengene du hadde før.

En annen ting er at vi har et statsbudsjett som skal overholdes, og det går allerede i underskudd (les handlingsloven). Faktisk skulle staten hentet inn MER penger fra folk om Norge skulle gått rundt uten oljepenger.

Om de skulle gjort noe med avgiftspolitikken, så burde de fjernet engangsavgiften på bilene, slik at flere mennesker fikk råd til å kjøpe seg nyere biler. Dette ville ført til redusert forurensning og lavere trafikkdødelighet. Samtidig kunne de satt OPP bruksavgiftene på bilen, og heller hentet pengene på bom og/eller drivstoff.

Bombelastning er rettferdig, fordi da må de som faktisk bruker den nye fine veien betale for den. Alternativet hadde vært at DU måtte betale for alle de nye veiene som du aldri kjører på via skatt eller andre avgifter. Hadde det vært bedre?

Jeg har muligheten til å kjøre to veier til jobb, og begge er ca like lange. Den ene veien går langs en bedriten riksvei, den andre går på motorveien gjennom Oslo. Jeg synes det er helt rett at jeg må betale 27,- ekstra om jeg vil kjøre på den knallfine motorveien.

Våkn opp.

Mye fornuft i det du skriver, men min mening er at det hadde vært langt mer rettferdig og effektivt å øke drivstoffavgiften fremfor å ha bompengestasjoner som er svært dyre i drift. Bompengestasjoner for å begrense bytrafikk vil selvfølgelig være en annen sak. "Urettferdigheten" ved at alle damå bidra til å betale for en bro over en fjord i ytre Sogn og Fjordane vil jeg tro kompenseres av de bortfallende administrasjonsutgiftene.

I Kina er det for øvrig relativt dyrt å kjøre på motorveiene, hvor man betaler for kjørt distanse, slik at de er moderat trafikkert, mens trafikken er tett og kaotisk på de alternative småveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så megaforbanna på garasjeutleieren Akers Apartments i Oslo sentrum og det hele er min egen naive feil. Bindingstid på minst 6 måneder er grei den, men de har økt garasjeleia med 1/4 og da jeg sa opp leieforholdet så ble jeg minnet på at oppsigelsestid er 3 måneder og at det står i kontrakt. Tenker selvsagt aldri på slikt, alle andre opererer med 1 måned. Siden jeg har skaffet ny garasjeplass så må jeg ut dobbel leie i 2 måneder og hele poenget med å flytte den forbannede bilen var jo å spare litt penger per måned. CRXen viser seg å bli den dyreste bilen jeg eid, og det var i grunn vanskelig å slå førstebilen min (en '84 Mini) som stod på verksted i månedsvis og ble kjørt mindre enn 500 km. totalt...

Absolutt verste delen med å eie entusiastbil i Oslo er å skaffe sikker plass. Helt uten minste tvil det som irriterer meg mest hver gang. Alt er perfekt med leiligheten min, bortsett fra savnet for en bred og trygg/lukket garasjeplass...

(Tips til lukket garasje i Oslo (østkanten) mottas med stor takk.)

Ved utleie av boliger har de ikke lov til å øke med mer enn KPI eller reallønnsveksten (jeg husker ikke hvilken) når man er inne i en kontrakt. Har du sjekket om han faktisk har lov til å utføre denne økningen? Gjelder det andre regler for næringsbygg?

I teorien kunne han jo satt opp leie med 5000000000000000000000000 kr pr mnd og sagt at du har 3 mnd oppsigelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved utleie av boliger har de ikke lov til å øke med mer enn KPI eller reallønnsveksten (jeg husker ikke hvilken) når man er inne i en kontrakt. Har du sjekket om han faktisk har lov til å utføre denne økningen? Gjelder det andre regler for næringsbygg?

I teorien kunne han jo satt opp leie med 5000000000000000000000000 kr pr mnd og sagt at du har 3 mnd oppsigelse..

Tja si det. Suprompen som leier sa bare "fordi nye prisen er riktig pris i forhold til området". Leien gikk opp fra 1000 til 1250 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit å handle xbox 360 eller ps3 nå?

Plutselig har jeg mye mer tid hjemme nå...

koster bare 900-1000kr får en konsoll ser jeg så. nye xboxen var vell 4k elns

edit: ser nå det er halvt år til nye xbox kommer :P var bare forhåndsbestilling.

men er jo kommet en ny playstation?

er meeget lite oppdatert på det her. ikke rørt et tv spill siden begynnelsen av ungdomskolen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: ser nå det er halvt år til nye xbox kommer :P var bare forhåndsbestilling.

er meeget lite oppdatert på det her. ikke rørt et tv spill siden begynnelsen av ungdomskolen :P

Det er ikke noen vits i å kjøpe Ps4, siden den ikke har noe nytt (unntatt form osv såklart), sies det. Ingen spill kun til Ps4, ingenting eget enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nintendo 8bits med diverse spill som jeg koser meg med... Men jeg vil også ha supernintendo så jeg kan spille streetfighter :P

Brødrene mine spiller Xbox ps3 etc... Men for meg så blir det for mye knapper og joysticker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få låne min Ps3 til du får lappen tilbake. Har brukt den 3 gonger [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...