Sjøbuse Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Hvem motor hadde du i chevy'n da? flonoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Haha, spør du meg? Var en V8 på 5 et eller annet. Sinnsykt tørst opp Yosemite park husker jeg! Men, when i rome.... i don't care about gas! Husker at den dro ganske bra hvertfall til å være så svær. GMCen hadde vel en 6L V8 sånn ca. De har sånn eco program, så den går som V4 om den ikke trenger mer. Var stort sett nedover det funka hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Var en sånn 5,3 flex fuel sak som er vanligst her hjemme kanskje? Hadde litt lyst på sånn da jeg solgte Big Dooley'n min. Syns denne fronten er tøff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Suburban er artig, hatt det som leibil i 3 uker i USA. Komfortabel og passe kul. P9084442 (Kopier).JPG Hadde en GMC Yukon XL i mai i fjor i en ukes tid også. Samme greia men var litt tøffere front på GMCen. Har planer om Tahoe som leiebil til sommern når planen er å ratte rundt i 3-4 uker og 900 mil ish gjennom midtvesten av USA. Hadde akkurat samme da vi var i statene i fjord sommer. Kanon bil til veiene der borte å være Men suppe skulle den ha ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Var en sånn 5,3 flex fuel sak som er vanligst her hjemme kanskje? Hadde litt lyst på sånn da jeg solgte Big Dooley'n min. Syns denne fronten er tøff. image.jpg Ja var vel den 5,3 Flexfuel vi hadde også, 320HK ca. Skjønner lett at man bygger dem om til gass i Norge for å si det sånn. Er vel 11MPG sånn ca på disse. Selv med 3$ Gal. er dem ikke akkurat billig i drift i Usa heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Ja. Drikker litt de. Kanskje jeg må prøve meg en sånn.. Dette er jo billig bil i USA. Så en reportasje i et bilblad om de. I USA koster de ca 200 000,- nok. Pga avgift i norge koster de rundt 700 000,- nok i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Tror dem er på rundt 20K-40K$ for en bil. Brukt til ny altså. Er kurrant det for en 2012-2014 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Ja. Ikke så galt det. Kan bruke mye bensin der borte før man er oppe i den totale Norsk pris da. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Suburban er artig, hatt det som leibil i 3 uker i USA. Komfortabel og passe kul. P9084442 (Kopier).JPG Hadde en GMC Yukon XL i mai i fjor i en ukes tid også. Samme greia men var litt tøffere front på GMCen. Har planer om Tahoe som leiebil til sommern når planen er å ratte rundt i 3-4 uker og 900 mil ish gjennom midtvesten av USA. 9000km igjennom usa!? Du må lage roadtrip tråd!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Hvem motor hadde du i chevy'n da? H V I L K E N!!! ikke hvem...HVILKEN! vi diskuterte dette for noen sider tilbake... Dal-z, R Andersen, Nytern og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Det er aldri lett å spå fremtiden... Leste i et amerikansk bilblad fra 1977 om deres bekymringer for bilismens fremtid. Dette var i perioden når de begynte med downsizing, som da viste seg å være et midlertidig blaff. De skrev om mulige politiske vedtak om hvordan biler skulle få strenge utslipp/forbruksgrenser, som f.eks. regler om minimum 40mpg innen 1993 o.l. Historien gikk jo totalt motsatt vei, med en helt vill utvikling på 90-tallet med trucks og SUV der folk fikk skattelette for å kjøpe størst mulig bil med størst mulig motor etc. Historien gjentar seg stort sett alltid, og i dag er det elbil-fanatismen som er på høyden sammen med hybridmodeller. Det som er interessant er jo at veldig mange av disse kvasi-miljøbilene i dag ikke har lavere forbruk enn mange biler hadde på 80-tallet. Så man kan vel si at fremskrittene egentlig ikke har vært så enorme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 H V I L K E N!!! ikke hvem...HVILKEN! vi diskuterte dette for noen sider tilbake... Norsk er et hardt språk. De fleste forstod nok hva jeg ville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg har alltid likt Tahoe, spesielt faceliften fra 2000 og utover med den nye 5.3 literen. Akkurat passe størrelse, grisetøff og grom lyd. Fantaserer litt om å ha en slik i rød som bruksbil, med en 1968 Cadillac Deville som nr 2 bil. Vurderer å handle inn en cowboyhatt også Jeg har veldig lenge lurt på å ta steget ut å kjøpe en nyere amerikansk bil, har alltid hatt vedlig sansen for US biler og de største SUVene er fascinerende doninger med sin størrelse, komfort og fartsresurser Var i sommer å prøvde en helt ny Silverado 5,3l hos Bergheim, rå pickup men problemet for meg var at jeg få F10 til samme prisen Men kommer nok til å kjøpte siste generasjon Tahoe/Suburban nå familiebil kommer på tale, da har jeg god nok unnskyldning En kompis av meg har en 1969 Cadillac DeVille, 7,7 liters V8 går jævlig bra men er ekstremt glad i bensin. Til daglig kjører han 05 Tahoe og i jobb kjører han 05 Chevy Cargovan 5,3l, han er mildt sagt glad i Amcars ja DeVillen er artig å kjøre, man flyter avgårde uten å merke noen ting til underlaget. V8ern har ett massivt skyv med sine originale 375 hester og 700 nm, merker ikke bilens vekt når man gir gass. E34en ble så liten ved siden av DeVillen Suburban er artig, hatt det som leibil i 3 uker i USA. Komfortabel og passe kul Hadde en GMC Yukon XL i mai i fjor i en ukes tid også. Samme greia men var litt tøffere front på GMCen. Har planer om Tahoe som leiebil til sommern når planen er å ratte rundt i 3-4 uker og 900 mil ish gjennom midtvesten av USA. Hvorfor ikke leie Camaro? Hadde vært kult å leie Suburban også synes jeg men den er liksom litt for vanlig, man får dem jo her hjemme også Vi planlegger selv USA tur i år og da skal Camaro SS leies igjennom Hertz Adrenaline Collection, koster sitt når man som jeg er under 25 år (ca 8000 NOK for 2 uker) men jeg tror det blir verd det Har jævlig lyst å å leie en Lincoln Town Car også, bare fordi det er en kingsize amerikansk sedan med V8er og rammekonstruksjon Var en sånn 5,3 flex fuel sak som er vanligst her hjemme kanskje? Hadde litt lyst på sånn da jeg solgte Big Dooley'n min. Syns denne fronten er tøff. Tahoe, Suburban, Cargovan, Express og Silverado selges alle kun med 5,3 liter i Norge. Silverdoen kan fåes med 6,6 Duramax diesel men koster da fort over 800 000 kr pga den jævla misunneslespolitikken... I USA får man Tahoe og Suburban med 4,8 liter, 5,3 og 6,0 liter V8ere Generasjonen fra 2000-2007 fikk man med alle motor alternativene i Norge pga muligheten til å regge dem som lett lastebil, til og med 8,1 literen solgte bra her på berget. DEN er trøst den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg har alltid likt Tahoe, spesielt faceliften fra 2000 og utover med den nye 5.3 literen. Er 2000 mod og nyere bare Facelift. trodde det var en ny model fra og med 2000 jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg har alltid sett på det som en grundig facelift med nye motorer, da jeg ikke hadde inntrykket av at den var en helt "ny" modell da den kom. Offisielt er den vel kanskje en ny generasjon, bare jeg som bruker feilaktig beskrivelser.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg