Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da var bilen hentet etter tredje forsøk på lakkering. Nå ser resultatet veldig bra ut, og derfor er det på sin plass med litt skryt til Autoskade Elverum etter at jeg har vært litt krass mot de den siste tiden. Det er ikke alle som hadde gjort jobben opp igjen flere ganger uten å mukke. Så TAKK! :)

Etter første forsøk så det også bra ut ved avlevering, men lakken begynte å gasse ut helt fryktelig, og det ble verre og verre. La oss alle håpe at resultatet holder seg like bra nå.

Bra det ordnet seg !

Er ufattelig lite som skal til for å "ødelegge" en lakkjobb, og det viktigste er at verkstedet ordner opp sånn at du blir fornøyd :)

Er like kjedelig for verkstedet som for kunden når man må ta noe opp igjen.

Er rimelig dårlig butikk å måtte ta en jobb 3 ganger når man bare får betalt for 1. gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærlys skal lyse 40 meter har jeg hørt, men syns dette virker veldig langt? Jeg holder på å justere xenonlyktene mine, da de lyste sånn 10 meter. Justerte opp til 20 meter, og da hadde jeg god oversikt, men skal det altså være det dobbelte?? 

Noen som vet hvor høyt på veggen lysene skal lyse hvis man står f.eks 10 meter fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har piggdekk samme egenskapene som piggfri dekk ?

Det er ikke mye som skiller egenskapene nå lengre, kun på ren is det er en liten forskjell. Selv så misliker jeg piggdekk sterkt, helt unødvendig om man ikke kjører under spesielle forhold. Det ødelegger veiene våre, veiene som får lite nok penger til vedlikehold fra før av om vi ikke skal slite dem ekstra ned. Kjører opp hjulspor som om sommeren blir til strie bekker under regnvær, som i sin tur gir bilister vannplaning og forårsaker ulykker med dødelig utgang. Så var de svevestøvet i byene da.... Det at bilen min blir seende helt jævlig ut pga de som kjøre med piggdekk er forøvrig bare en bagatell i den store sammenheng ;)

Og de som kjører med piggdekk smeller mest, ergo de gir falsk trygghet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye som skiller egenskapene nå lengre, kun på ren is det er en liten forskjell. Selv så misliker jeg piggdekk sterkt, helt unødvendig om man ikke kjører under spesielle forhold. Det ødelegger veiene våre, veiene som får lite nok penger til vedlikehold fra før av om vi ikke skal slite dem ekstra ned. Kjører opp hjulspor som om sommeren blir til strie bekker under regnvær, som i sin tur gir bilister vannplaning og forårsaker ulykker med dødelig utgang. Så var de svevestøvet i byene da.... Det at bilen min blir seende helt jævlig ut pga de som kjøre med piggdekk er forøvrig bare en bagatell i den store sammenheng ;)

Hehe, spør Julian om hva han syns om piggdekk vs piggfritt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at de "risper opp" snø og is for oss som kjører piggfritt da :)

Blir litt polert med piggfrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du komme med konkrete beviser, for det er ikke hold i alle disse påstandene dine. Om så hadde vært tilfelle, så hadde nok piggdekk vært ulovlig fra lenge siden.

Å at svevestøv er fremkallet kun ved bruk av piggdekk, det er også bare svada. Å ja, uten tvil, Piggdekkene river opp igjen noe av hinnen som de piggfrie dekkene fremkaller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærlys skal lyse 40 meter har jeg hørt, men syns dette virker veldig langt? Jeg holder på å justere xenonlyktene mine, da de lyste sånn 10 meter. Justerte opp til 20 meter, og da hadde jeg god oversikt, men skal det altså være det dobbelte?? 

Noen som vet hvor høyt på veggen lysene skal lyse hvis man står f.eks 10 meter fra? 

like greit å få verksted til å stille, jeg har aldri stilt xenon men sist jeg stilte lysa på e36n tror jeg han brukte 20sec på hver lykt maks. Sikkert noe mere kludder med xenon, men som nevnt sikkert ganske fort gjort.

er liksom ikke verdt å styre så mye når du kan jobbe 1/4 time overtid og få det ordna liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

like greit å få verksted til å stille, jeg har aldri stilt xenon men sist jeg stilte lysa på e36n tror jeg han brukte 20sec på hver lykt maks. Sikkert noe mere kludder med xenon, men som nevnt sikkert ganske fort gjort.

Helt enig. Er forøvrig akkurat samme jobben med xenonlys som med halogen.

Man får ikke justert sideveis når man tar det på ca. veggen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som kjører med piggdekk smeller mest, kan det hende har noe med hvem forhold de kjører på? I Bergen er det fåtall som kjører med piggdekk, det koster mye og er ikke nødvendig siden de salter mye og brøyter ofte. På Voss der eg kjem frå er det andre forhold, spesielt litt oppi fjellsidene. Klarer deg ofte med piggfritt der og, men nok en tørre andel med piggdekk der. Og mye vanskeligere forhold.

Og kom gjerne med kilder på ulykkefrekvens piggdekk vs piggfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er liksom ikke verdt å styre så mye når du kan jobbe 1/4 time overtid og få det ordna liksom :)

Å justere høyden på xenonlysa var latterlig enkelt på E46-en. Det er en liten skrusak på hver lykt ( på toppen av lykte når man åpner panseret). Skrudde et par vindinger og lyset hevet seg gradvis. Kjempeenkelt. Det er ikke kronene jeg bryr meg om, det er det at jeg ikke har tid til å levere bilen på verksted for dette. 

Bare lurte på om noen viste hvor høyt på veggen det skulle være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...