Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting, på e30meet ifjor hadde jeg bilen på rulle/bremsebenk..

Men husker ikke om effekt ble målt i motor eller på hjula.

Noen som husker eller vet dette? Hva er mest vanlig? Hmmm

Det blei målt i motor, du måtte spørre for å få vite hva som va på hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det ja, alt er bedre enn Mercedes ;)

Selv kjørte jeg fra en BMW E91 opp en bratt bakke under snøfallet igår, jeg kjører på 4 år gamle Kumho piggfrie dekk :) MED Mercedes :)

 

Han lå bak, jeg slakket av i bakken og begynte å gasse på igjen, BMWen sakket akterut og ble stående :beer:  \:D/

 

At Mercedes suger så ille som du påstår på snøføre har jeg ingen tro på :) Se litt lenger enn ut kjøkkenvinduet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes er iallefall dårligere på vinterføre enn BMW, har jeg erfart...

Jeg kjører av og til en W212, med gode Continental piggfrie dekk, og selv min aldrende E46 med dårlige piggdekk oppfører seg bedre på glatt føre :) Har nok mye/alt med vektfordeling å gjøre, for Mercedes har vell ikke 50/50? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har nok mye/alt med vektfordeling å gjøre, for Mercedes har vell ikke 50/50? 

Jeg har forsøkt å søke opp dette altfor mange ganger, men Mercedes har ingen offesielle tall på 124n hvertfall.

 

Utifra egne erfaringer er 230TE med ASD bedre enn min egen E300Diesel, jeg har en tung rekkeseks diesel som rommer 3 liter. 230TE har en firer. Min egen bil kan opptre som litt understyrt i lav fart, særlig ved hard sving(runkjøringer feks.) skyver bilen framhjula rett fram på grunn av stor hjulvinkel. Hjula forran står omtrent stille, mens bakhjula skubber på. Da må det pumpes på gassen for å gå ut i sladd.. Dette kan virke ganske slitsomt. Og når bilen er uten bakseter for øyeblikket og vekten over bakaksel er nada, så er det klart at det er enormt lett å spinne og sladde med den tunge motoren i nebbet(motoren veier nært 300 kg med kjølevæske og olje innabords(9 liter olje..). Bilen har forøvrig større bunnpanne og oljekjøler som option, noe min har.

 

Har to BMWer i snøen også, en E39 og en E36 og kan ikke si at de er dårlige i det heletatt, har aldri hatt noe problem med fremkommelighet der heller. E36 vil jeg si er en glimrende vinterbil. 124n er mye mer stabil i sladd, er ikke så vimsete i veien. Men den er glad i å slenge med rompa(særlig med diffbremsen), E36n er litt snillere der. E39n bare brøyter :)

 

Har sittet på med W212 og S212 mye i drosja i byn og jeg må jo si at jeg ble litt overrasket over dårlig fremkommelighet her en vinter, men så sjekka jeg dekka, og dette var europeiske vinterdekk.. Ellers ser jeg sjeldent problemer med taxiflåten i Oslo på vinterstid rent generelt. I Bergen stiller saken seg annerledes ved hardt snøfall, flat fjøl og mye kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte selfølgelig leke meg litt med billån og bilforsikring på nyere biler... 
Nå har eg lyst på ny bil... :(

 

Noen som vett ka eg får selgt ein..

BMW 316i 2002 modell for ? 
Ikke noe fancy utstyr.. bruke cirka 1 liter olje på 1 000 kilomter.. (utrolig nokk godkjent av bmw!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...