Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i møller og jobber med alle nye biler før de går ut til forhandler. Kan skrive under på at E-up er en morsom bil for lite penger :D Perfekt by/småbil til korte turer spørr du meg.

 

Hvis man kjøper en alminnelig Up med 75 HK kan den brukes overalt og den er nesten like morsom. Jeg er strålende fornøyd med vår folkevogn så langt og du verden så billig den er i drift. Det som er spesielt med Up i forhold til andre småbiler er at den fungerer så bra. Som en commuterbil er den nærmest perfekt. Vi bruker den til alt og selv turer til København (300 Km) gjennomføres relativt komfortabelt i 140 Km/t... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur at det med egoisme har litt med tanken bak handlinger, ikke bare handlingen selv. Altså ikke bastant "han beholder ditt, derfor er han egoist", eller "han betaler ikke datt, derfor er han egoist".

Hva om noen vinner 5 millioner i lotto, og gir bort 4,8mill til redd barna? Egoist?

Hva om noen vinner 2 milioner samme dag som huset han ikke har forsikret brenner ned, og ender opp med å kjøpe seg en leilighet for de 2 millionene? Egoist? Mer eller mindre egoist enn forrige kar? Han hadde kanskje lyst å gi bort pengene, for han hadde alt han trengte og ikke noe lån.

Om en annen vinner 2 millioner, har allerede nedbetalt huslån, kjører ny flott bil, pensjonen sikra og vel så det. Har flere barnebarn i etableringsfasen, men velger å bruke pengene på en ny Ferrari. Egoist?

Eg synst det kun er sistemann som er egoist. Ikke alle.

Om noen kjøper elbil for å få ned lokalt utslipp, for å bidra med utvikling av elbil-teknologi eller for å redde kloden, så er de ikke egoister pga de kjører Tesla. Av mange andre grunner kanskje, men ikke automatisk fordi de kjører Tesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa litt lengere opp, de er egoister men hvem vil ikke spare penger og kommer raskt fram til jobb. Hvis jeg kunne velge så ville jeg selvsagt sluppet kø og kjørt gratis i bommen, såpass egoistisk hadde jeg ber og det tror jeg de fleste er når de får dette spørsmålet. Så vi er alle egoister som jeg også skrev litt lengere opp, du må følge med gutt!!

Jeg er forøvrig ikke villig til å kjøre elbil for å slippe å betale i bommene etc, jeg er villig til å betale ekstra for å kjøre ordentlig BIL! :) Slippe å bekymre seg for å ikke komme hjem, slippe å fryse for å spare rekkevidde, kunne kjøre tur retur Oslo uten å lade i 6 timer, kunne ta spontane omveier, kunne tømme ett par gir ut påkjøringsfeltet på motorveien og høre seksergodlyd under panseret og bare det å vite at jeg i det minste bidrar til veiene vi kjører på. Er GODER man får ved å betale ekstra, rett og slett kjøreglede :D

Hah :D se der ja... blei "litt" for sein ;)

Først er det elbil eiere som er egoister. Deretter er vi alle egoister?

Vel vel...

Folk som bor i Oslo og kjører nissan leaf til vanlig er nok ikke like opptatt av daglig kjøreglede som deg og meg ;)

Jeg skjønner elbil eierne veldig godt.. selv om jeg liker 6'er lyden under panseret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi alle er egoister, hvorfor faen spesifiserte du da elbileiere først? For nå å si at vi alle er det? Kun for å roe deg inn igjen:) og attpå til be folk følge med på hva du skriver!

Kanskje fordi det var elbiler vi diskuterte, derfor ble elbil nevnt først. Ro ned litt mister....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjøper en alminnelig Up med 75 HK kan den brukes overalt og den er nesten like morsom. Jeg er strålende fornøyd med vår folkevogn så langt og du verden så billig den er i drift. Det som er spesielt med Up i forhold til andre småbiler er at den fungerer så bra. Som en commuterbil er den nærmest perfekt. Vi bruker den til alt og selv turer til København (300 Km) gjennomføres relativt komfortabelt i 140 Km/t... :)

Det som er gøy med E-up er akselerasjonen, 0-60. Forskjellen er jo at E-up har full kraft fra start. Uansett, Up er en genial bil syns jeg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gøy med E-up er akselerasjonen, 0-60. Forskjellen er jo at E-up har full kraft fra start. Uansett, Up er en genial bil syns jeg ^^

 

Ja... elbiler er jo kule på den måten og e-Up er intet unntak. Jeg synes imidlertid at vår 75 HK BMT er rimelig kvikk. Bortsett fra mellomakselerasjonene der vår Up er 3-4 sekunder tregere enn e-Up 80-120 Km/t er det ikke så stor forskjell. Vår Up bruker 13,2 sekunder 0-100 Km/t og e-Up bruker ditto 12,4 sekunder. Den største forskjellen er i høyere hastigheter. Vår Up har en topphastighet på 175 Km/t, mens e-Up kun klarer 130 Km/t. I Danmark og på kontinentet er 130 Km/t litt for lav topphastighet iom. at det er godt å ha litt ekstra å gå på. Vår Up kjører veldig harmonisk rundt 130-140 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt bittelitt VW-frelst etter broderns Golf, sånn apropos :P Ypperlig kompaktbil. Har eid einser Golf selv også :) Liker Lupo og Phaeton (litt forskjell hehe) svært godt også. En fullspekket Passat med 4Motion og alt som er må jo være den ultimate "jeg har spenn, men jeg roper ikke høyt om det" bilen der ute. På VGS dro vi på "klassetur" til en dude alle visste hadde velstående familie. Huset var på Snarøya med egen brygge (!) og der stod det en Golf med skinninteriør og firehjulstrekk (husker ikke mer, den var garantert stappet med alt mulig utstyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...