Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er kravet på C1 lappen som suger balle med Excursion, disse har så høy totalvekt at det er ett helvete å få dem nedregistrert. Men mye bil for pengene er det helt klart :)

en kompis jobber hos Ford og har undersøkt nedklassing av Excursion og F-250, det er ikke mulig for hvermansen, men om man har de rette kontaktene får det bra helt til eventuelle videresalg. Har kjørt nedklasset F-250 noe og helt klart noe spesielt, men jævlig kjip bil å hanskes med overalt utenom hovedveiene.

Sent from my Atmega32A using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er regelrett fantastisk at bmw hadde mere moderne dashboard i 1991 enn hva ford bokstavelig talt trykte ut i 2001. Skjønner virkelig ikke hvordan man kan ha en bil med så elendig førermiljø. :-&

Mange misforstår denne typen amerikanske biler. I USA betraktes og brukes bl.a Excursion som en "blue-collar" arbeidsbil som kan oversettes med en bil for håndtverkere, arbeidere etc. Det skal være enkelt og solid uten "fint" tullball. Som regel benevnes disse bilene som pickups og/eller small trucks... små lastebiler selv om de idag også finnes i lukkede varianter (som f.eks Excursion)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange misforstår denne typen amerikanske biler. I USA betraktes og brukes bl.a Excursion som en "blue-collar" arbeidsbil som kan oversettes med en bil for håndtverkere, arbeidere etc. Det skal være enkelt og solid uten "fint" tullball. Som regel benevnes disse bilene som pickups og/eller small trucks... små lastebiler selv om de idag også finnes i lukkede varianter (som f.eks Excursion)... :)

Det argumentet er det mange som bruker for å skjule amerikanerenes elendige interiørkvalitet. Foreksempel en mitsubishi L300 fra rundt nittitallet, så er jo det faktisk på høyde med interiøret i Forden.  Selv om utformingen er annerledes med tanke på at det er en kassebil, så er det er det jammen meg ingen unnskyldninger for at Ford ligger 10 år + bak i tid.

For min del virker det som dem bare prioriterte alt innen interiør bort rundt 85, og bare fortsatte med den samme ulla siden bilene solgte uansett... Det samme ser jo man bl.a med stiv bakaksling på nyere amerikanske biler, virker jo som så lenge pengene kommer har dem null interesse for å forbedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det argumentet er det mange som bruker for å skjule amerikanerenes elendige interiørkvalitet. Foreksempel en mitsubishi L300 fra rundt nittitallet, så er jo det faktisk på høyde med interiøret i forden selv om utformingen er annerledes med tanke på at det er en kassebil og det er det jammen meg ingen unnskyldninger for.

For min del virker det som dem bare prioriterte alt innen interiør bort rundt 85, og bare fortsatte med den samme ulla siden bilene solgte uansett... Det samme ser jo man bl.a med stiv bakaksling på nyere amerikanske biler, virker jo som så lenge pengene kommer har dem null interesse for å forbedre seg.

Jeg er langt på vei helt enig, men det er samtidig viktig å forstå at bilmarkedet i USA ikke er som vi kjenner det her hjemme. Både bilprodusentene og kundene prioriterer helt annerledes. For oss er den fysiske størrelsen på både bilen og motoren når det gjelder bl.a Excursion imponerende (man får liksom mye bil for pengene), men i USA er dette helt alminnelig. Plattformen/rammen, motoren, drivverket og interiørdeler er hyllevarer som brukes i flere andre tilsvarende modeller. Billig, men også praktisk i en verden som ikke behøver å bekymre seg over drivstoffutgifter, trange parkeringsplasser og hurtig skiftende moteretninger. Få steder er så stabile og konservative som den amerikanske landsbygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig si at Audi A7 aldri har rørt meg nær hjertet, før jeg så en S7 for noen mnd siden.

Idag er jeg frelst. Grunnen til det er nok en svært pen RS7 vi fikk inn i butikken idag :D

Hvor stort bagasjerom har de? Hørt at de har dårlig plass.

A7 er rålekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I usa er vel alt av bilsalg hyllevare... man går inn til forhandler, betaler, og tar med bilen samme dagen..Å bestille og vente på bil er noe amerikanere ikke gjør...Mercedes og BMW er en av de få merkene man kan bestille bil fra..ellers står det fullstappa biler med de største motorene klare til overlevering i lokalene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I usa er vel alt av bilsalg hyllevare... man går inn til forhandler, betaler, og tar med bilen samme dagen..Å bestille og vente på bil er noe amerikanere ikke gjør...Mercedes og BMW er en av de få merkene man kan bestille bil fra..ellers står det fullstappa biler med de største motorene klare til overlevering i lokalene..

Ja, men med hyllevarer mente jeg i denne sammenhengen deler som bilprodusentene utviklet for lang tid siden og stadig gjenbruker i nye bilmodeller. Standardvarer/deler er kanskje mer dekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...