Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hm, når jeg ordnet lån for noen mnd tilbake sa banken (dnb) at de ikke kunne regne med utleiedelen, fordi det er en veldig variabel inntekt. Men det hjalp jo litt, det gjorde det.

Jeg har også bonus i min lønn, det de gjorde da var å regne et gjennomsnitt av de 6 siste mnd, for det er jo relativt sikkert. Men fast lønn og en leiekontrakt gjerne på 2-5 år gir deg garantert mye bedre lånemuligheter.

316; 600' i året, og lån på 2,5 bør jo ikke være noe problem, kommer jo helt Ann på hva du har av lån og gjeld fra før..

Hver 100' i billån feks tilsvarer ca 300' mindre i boliglån fikk jeg beskjed om. Men kommer helt ann på selvangivelsen, lønn og selvfølgelig banken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg leverer inn skiltene på bilen/e mine nå,

 

må jeg fortsatt uansett betale årsavgift på dem og får evnt inkasso osv om jeg ikke betaler?

 

eller må jeg bare betale den får å få henta ut skiltene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det den som vil hente ut skiltene da,

 

eller jeg som nå som står som eier som får regning på det?

 

Måtte betale sånn 200kr i manglende årsavgift på 530n når jeg kjøpte den i høst :P Når jeg var på vegvesenet å henta skiltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den personen som står registrert som eier 01.01.20XX er den som får årsavgiften. Eneste måte å slippe den på er å vrake bilen innen 20. mars. Betales ikke årsavgiften blir den tvangsinnfordret med statens høye gebyr- og rentesatser i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvor du bor og hvor attraktivt området er, men så vidt jeg husker bor du i Elverum og jeg kan ikke tenke meg at en 8m2 hybel i dette området genererer store leieinntekten. Banken har fasitsvaret på dette.

Kan nok leie ut 8 kvadrat for 5-6000 i måneden uten problemer, selv i Elverum. Det er flest av studenter her, og alt for lite boliger til de. Må uansett selge min eksisterende leilighet før dette blir et tema, håper på at jeg kanskje sitter igjen med 100 000- 200 000 i egenkapital etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigeste når du skal ha huslån er vell å ha egenkapitalen i orden.. Jeg er sugen på å kjøpe en ny 90kvm til 2190000kr finansiert gjennom husbanken, der må jeg har 440k i egenkapital..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du jobbe på den når den er ferdig? Eller underveis i byggingen? Eg håper igrunn å få tatt commissioning på drives og litt tavler på den. Litt dårligere lønn siden eg bur i bergen og ingen diett, men jaggu greit å komme heim kvar dag, spesielt sidan det blir commissioning om sommeren. Samt tøft med dp3 seff :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da man håper forsikringa er i orden ivaffall (spørs litt om det var din skyld og da)

Alltid forsikringa i orden :)

 

var ikke min skyld. føreren av lastebilen mente at det ikke var hans skyld ,men jeg har vitne som kjørte like bak å fikk med seg situasjonen godt, var helt enig med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...