Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det holder å bare bytte bremser foran på bilen. Muligens stabstag er annerledes, men ellers er alt likt.

 

 

Edit:

 

 

1479217_669996226353969_1543946917_n.jpg

 

 

:headbang::lol:

 

Takk for svar, sjekka opp på gs bilder og bmwfans.info. 

Det skal være likt i og med begge biler er produsert etter 1992. Men skal sjekke med mål. D: 23,5mm eller D: 26 mm!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble passert av en uheldig kar i går på E18 nordover utenfor Askim. Lå i 120 km/t et stykke bak to andre biler, og når vi nærmer oss innsnevringen fra 4-felt til 2.feltsvei kommer det en stressa Passat i 140km/t+ og drar på ekstra for å rekke å ta alle sammen før innsnevringen. Det han ikke ser i regnværet er at den første bilen er en uniformert politibil....Så i innsnevringen som er skiltet 60-sone blåser han forbi politiet i 140 km/t der det blir litt småtrangt :whistle:  

Ja, han ble stoppet med blålys 150m nedi veien. Slikt er fort gjort - glad det ikke var meg selv om de neppe tok måling på han.

Fant nylig ut at de har lov til å ta snittmåling på 100m. På den dyre måten.

Ble målt i 60sone på vei inn mot 80 sone, strekning på 140m. Var ikke mange sekundene med måling det..

Så til og med i speilet at det var sivilbil (så 2 menn i bilen og lykter i grillen) likevel var det for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Congratulatore! Vil dette bli rustvrak 3? :)

 

 

Takktakk!

Mjaa, denne er faktisk ikke så hardt angrepet. Ihvertfall ikke utifra det jeg kan se på standardplassene. Jeg liker de litt værbitte da, bare teknikken er i form :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg eller bytter du BMWer ofte? Eller, oftest? :P

 

Gratulerer, måtte du glise sidelengs ;D

 

Haha, vel.. Jeg har spart til noe gøy siden før jul. Tanken var nok ikke en stor tung E39, men når den plutselig dukket opp på Finn til denne prisen måtte jeg bare slå til. Problemet mitt nå om dagen er at jeg ikke klarer å selge biler, så nå har jeg plutselig 3 værbitte bmw'er  :-s

 

Edit: Eneste bilene jeg har kvittet meg med de siste 3-4åra er Ladaen og 1-serien, så jeg er ikke sååå ille :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst å hjelpe meg?  8-[

Har fått en gaammel techo sang ifra 04-07ish(mulig nyere) på hode.. og klarer ikke å finne sangen.. 

Vanskligste er att jeg har bare små "klipp" av teksten og  :stupid:  Som går noe sånn "turn up the bass" og "power"... 
Husker den svært godt ifra en Counter-Strike 1.6 film som lå på catch-gamer/youtube elns :P Fikk den på hjerne nettopp pga jeg og noen kompiser har begynt å spilt cs1.6 igjen  :headbang:  

 

Såå.. hadde vert svært takknemmelig om noen hadde gruppa som hadde sangen! :)  :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vel.. Jeg har spart til noe gøy siden før jul. Tanken var nok ikke en stor tung E39, men når den plutselig dukket opp på Finn til denne prisen måtte jeg bare slå til. Problemet mitt nå om dagen er at jeg ikke klarer å selge biler, så nå har jeg plutselig 3 værbitte bmw'er :-s

Edit: Eneste bilene jeg har kvittet meg med de siste 3-4åra er Ladaen og 1-serien, så jeg er ikke sååå ille :wink:

Kjenner til den! Impulskjøp og vanskeligheter med å bli kvitt bil(er). Mine "man maths" forsvarelser om slike ufornuftige (i andre sine øyne) kjøp er helt råe :P

Men det er fryktelig gøy å hente seg ny bil da... Alltid en kul dag (selv om Minien jeg hadde brøt ned på vei hjem, så var det fortsatt en awesome dag!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Werther, den gjorde ikke det og det har vi diskutert før. Må jeg opp å dra frem gamle AMS blader for å bevise dette?

 

 

Gjerne det. Kjekt hvis du har skanner.

 

Jeg må nok krype til korset i Arendal...

Etter et par timers søk fant jeg ut at 83-modellen hadde 90 hk og toppfart på 174 km/t, mens 1987-modellen fikk 120 hk og 195 km/t.

Merkelig at BMW lanserte E34 524td med dårligere ytelser enn forgjengeren E28 524td.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fangeren er ikke grunnet fra fabrikk nei.

Kan man se om fangeren har blitt grunnet eller ikke etter at lakkeringen er ferdig? og er grunning kjempe viktig? :S.

Ps: grattis med 6000 sider med off topic og tulleprat folkens :happybday: \:D/ :fist::gunfire::rompe::applause:

Det er ikke lett å "se" men hvis du får en steinsprut i fangeren (noe som er høyst sannsynlig) og du spyler bilen med høytrykk vil lakken prelle av... og du står igjen med en fanger uten grunning og lakk igjen ;)

Lakken vil flasse av seg selv etter litt tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilene mine hadde ikke grunning. Lakken så helt fin og normal ut, men etter et års tid ca, så de ikke kloke ut. Nå er halvparten av dem uten farge. Forrige eier som tok en snarvei. Hehe. Vannvittig irriterende. Hver gang man vasker bilen, preller mer og mer av, og det er ikke små flak heller.

Grunning er ganske viktig, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok krype til korset i Arendal...

Etter et par timers søk fant jeg ut at 83-modellen hadde 90 hk og toppfart på 174 km/t, mens 1987-modellen fikk 120 hk og 195 km/t.

Merkelig at BMW lanserte E34 524td med dårligere ytelser enn forgjengeren E28 524td.

Hehe! Det var godt jeg ikke begynnte å dra frem bladene igjen da ;)

Ja E34 524TD var en utdatert bil egentelig allerede da den ble lansert takket være motoren, BMW fikk også litt pes i diverse tester for å la 525TDS motoren leve alt for lange uten forandringer. 2,5 TDI motoren til Audi med 5 sylindre og 140 hester som kom i 1995 parkerte denne lett i tester, men 525TDS beholdt sin posisjon som den mest kjørevillige dieselbilen på markedet til den ble avløst av 525d. E36 325TDS gjorde at BMW stadig hadde verdens raskeste dieselbil ut over 90 tallet, tror W210 290 eller 300 TD tok over den betegnelesen i slutten av 90 årene før BMW trøkket til med både E38 740D og E39 530D i 1998 og igjen kunne smykke seg med å produsere de raskeste dieselbilene.

Så å kjøre BMW med diesel er ikke så feil synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...