Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

var borti noe lignende et år her når jeg skulle se på en bil i tysse, kjørte over hardangervidda, var kolonnekjøring,  så fulgte bare kolonna, men vinden kom fra sia, og det var puddersnø, så gikk fra fin sikt til null sikt, og alt imellom hele tia, plutselig så jeg at bilen foran skjente ut til høyre, og der han var kom det noen bremselys, så jeg slang meg til venstre i andre fila, han bak meg smalt inn i bilen jeg svingte unna, og han bak der igjen smalt inn i han,

var glad jeg kjørte e30 4wd den dagen ivaffall, mye glatt føre.

var heldig og ikke traff noe/noen

hadde sikkert ikke vært så ille å krasje siden vakke så stor fart, alle bilene var kjørbare etterpå, men den bakerste fikk kjøleproblemer grunnet sprekt radiator. (tror det var en x5)

hjalp ei med bilproblemer tidligere på dagen så like å tro at det gikk på karmakvoten at jeg ikke traff noen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,varebil/lastebil har 2-3 sitteplasser mens personbil har opptil 9 som du sier. Dette har med avgift å gjøre.

Jeg hadde en big dooley.  (lastebil)

egenvekt 3,1

totalvekt 5...

nyttelast 2+ ton

sitteplasser 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en big dooley. (lastebil)

egenvekt 3,1

totalvekt 5...

nyttelast 2+ ton

sitteplasser 6

Hmm,ok,mulig jeg husker feil..er lenge siden jeg holdt på med kjøretøy og kjøretøygrupper..:)

Men førerkortet er jeg vertfall sikker på,er tillatt totalvekt som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,ok,mulig jeg husker feil..er lenge siden jeg holdt på med kjøretøy og kjøretøygrupper.. :)

Men førerkortet er jeg vertfall sikker på,er tillatt totalvekt som bestemmer.

ok.

Kom over denne også.

Mulig det er noe ala det samme i norge?

Caravanmessa003_241_483914b.jpg

Svenskene kjører denne med personbil-førerkort

26 tonn bo-luksus kan kjøres med personbil-førerkort. Hvis du er svensk.

26 tonn? Det kan da ikke være mulig? Vi ringer Bo Tollbring i Sveriges Trafikskolors Riksförbund.

- Jo, det stemmer. Men bare hvis du tok førerkortet før 1. juli 1996. Da hadde vi noe som het Personbil klasse 2, og med det kunne du kjøre biler over 3,5 tonn.

Men Tollbring presiserer at dette kun gjelder for kjøring i Sverige. Ikke alle har fått med seg det, så flere svensker i super-bobiler er blitt stanset, for eksempel i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper nødstrober er litt i grenseland pga EU krav, men burde vært mulig å aktivert en mer hissig nødblink nå som flere og flere biler får led lys osv. . Men det var elendig sikt, Så tror ikke det hadde hjulpet, bare se her. Bildet ble tatt like før det smalt. Til høyre ser du så vidt bilen som kjørte foran oss. Han har stoppet i grøfta ganske langt fremme, godt valg i stedet for å parkere i rumpa på BMW'n. E91'n er min bror sin, så han hadde ringt og varslet oss i forkant om at han sto i ro midt på veien. Flaks at ingen av menneskene ble kjørt ned.

Jeg har en Osram nødlykt med beltekutter. Hele grepet er av gjennomsiktig plast med blinkende, rød varsellys inn. Den settes på taket med magneten og varsler i sånne situasjoner ekstra godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har noe lignende,men begrenset til 7500. De som tok førerkort før 93 (trooor jeg det var)

Ja. mamma tok lappen for "100" år siden. ho tok lappen på personbil.

når ho fornyet lappen til den nye typen så fikk ho med A1 BE C1E M S T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Osram nødlykt med beltekutter. Hele grepet er av gjennomsiktig plast med blinkende, rød varsellys inn. Den settes på taket med magneten og varsler i sånne situasjoner ekstra godt.

Har hatt en sånn jeg og, de lyser veldig bra! Men når det er så dårlig sikt som vi opplevde i går tror jeg egentlig ikke noe hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å henta meg ny brukis i dag. Stakkarslig skropel astra stasjonsvogn fra det herrens år 2001. Stort sett fornøyd, men satte i sony spilleren jeg har hatt siden 2009 og sprengte en høyttaler med en gang... :/ kjøreglede er det dog lite av i denne lille bilen. .

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...