Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du skal faktisk ikke se bortifra at det er akkurat det som skjer! Er det 4wd på racingwogna?

Jaaa, det skulle jeg mene! ;) det er ihvertfall ikke Full Time 4wd, er det ikke det suzuki skilter med?

Jeg må tilstå en ting. Jeg kjøpte bilen fordi jeg måtte ha en slengebil på vinteren, å etter å ha solgt den grusomme E36 compacten, så fant jeg faktisk ikke noe styggere. Billig var den også. Det som er litt morro, er at om det er glatt (å ja, damener jeg veeeldig glatt. Ikke som i byen, men som på et bortgjemt nedlagt industriområde med stålis og lett snø oppå) så klarer den faktisk å spinne seg rundt sin egen akse quattro style. Bare veeldig mye saktere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg fant ut hjalp var å kjøpe überkjip bil.. Mazda 6 med 2l diesel, 121hk. Null utbytte å kjøre fort med den. Men så er det disse motorsyklene da...

Man blir ikke akkurat inspirert til å råkjøre med 520 Automat heller.....Derfor jeg har 325en med litt ekstra krutt :P

En annen ting med motorsykkel er at om du kjører idiot så risikerer du i større grad bare ditt eget liv....

Jeg må være ærlig...pappa punga også ut for min første bil... cash...haha han angrer den dag i dag :P

Mine foreldre sponsa også bil til meg, men det var på harde betingelser :) E34 525en som fetteren min skulle selge da kunne jeg bare glemme, bilene det var snakk om var Golf eller i beste fall en 316I. Fikk etter litt aktiv lobbyvirksomhet pratet på plass en Passat 1,8T, som etter fire måneder ble byttet i E39 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva hadde folk betalt for en 520d med standard utstyr+ Msport 2012 mod med ca 34k km på telleren? 450-500?

Kommer litt ann på hjul, farge innvendig og utvendig.

Er det skinn?

M-sport ratt?

Navi pro?

Fjernlysassistent?

Varme i ratt?

Hvis det er en 100% plain bil i sort, med m-sport og stoffseter, samt automat(ikke sport), så kunne jeg kjøpt for 340' og solgt ut for en 380-390'

Allikevel tror jeg ikke det er en bil som ville blitt solgt i løpet av kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, det skulle jeg mene! ;) det er ihvertfall ikke Full Time 4wd, er det ikke det suzuki skilter med?

Jeg må tilstå en ting. Jeg kjøpte bilen fordi jeg måtte ha en slengebil på vinteren, å etter å ha solgt den grusomme E36 compacten, så fant jeg faktisk ikke noe styggere. Billig var den også. Det som er litt morro, er at om det er glatt (å ja, damener jeg veeeldig glatt. Ikke som i byen, men som på et bortgjemt nedlagt industriområde med stålis og lett snø oppå) så klarer den faktisk å spinne seg rundt sin egen akse quattro style. Bare veeldig mye saktere! :D

Hehe.. Ja, er det ikke NORGESBILEN da..? ;) 

 

Fullt forståelig, selv har F10´n stått i garasjen i 2 mnd nå, orker ikke ta den ut i saltet.. Da kan man heller bruke en bil det ikke er så farlig med, og 220 hk quattro er absolutt ikke feil det heller på vinteren. Så gammel at det ikke finnes noe som heter ESP er den også, takk gud! Er ikke Wagon-R som en sånn liten firkantet microsuv? Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute og kjørt noen mil med en splitter ny Toyota Proace. Det er noe av det verste jeg har kjørt - helt utrolig at Toyota vil ha navnet sitt på dette franske søppelproduktet. Kjøreopplevelsen er som noe fra 90-tallet. NULL styrerespons - ingen motstand. Det er klin umulig å kjenne underlaget. Var ubehagelig å kjøre en bil uten kontakt med veibanen. Bilen var ellers ukomfortabel, vinglete og sporet mye. Skrangling fra interiør. Harde seter uten midtarmlene. Dårligere plass enn Hiace. Det eneste positive var at motoren var sprek fra 80-140 km/t.

Toyota Hiace er helt klart å foretrekke som arbeidsbil. Synd at den er borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råkjører hver dag, med andre ord klampen i bånn, verken lapp eller høyt drivstofforbruk er i fare som følge av dette :police:

Hehe, kobla ut vakumstyringa til turboen på caddyen. Nå kan jeg kjøre med bånn gass hele tiden uten å måtte risikere lapp eller unødig mye drivstoff. Veldig kjekt i grunn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute og kjørt noen mil med en splitter ny Toyota Proace. Det er noe av det verste jeg har kjørt - helt utrolig at Toyota vil ha navnet sitt på dette franske søppelproduktet. Kjøreopplevelsen er som noe fra 90-tallet. NULL styrerespons - ingen motstand. Det er klin umulig å kjenne underlaget. Var ubehagelig å kjøre en bil uten kontakt med veibanen. Bilen var ellers ukomfortabel, vinglete og sporet mye. Skrangling fra interiør. Harde seter uten midtarmlene. Dårligere plass enn Hiace. Det eneste positive var at motoren var sprek fra 80-140 km/t.

Toyota Hiace er helt klart å foretrekke som arbeidsbil. Synd at den er borte nå.

 

Enig! Hiace er og blir en skranglekasse på fire hjul, men proace er utrolig nok langt værre! Off... (Skrot)Caddyen gir en bedre kjøreopplevelse, og der er forstillinga ute av kontroll etter et lite uhell tidligere i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen min fikk jeg til 18 års dagen: En 1989 Golf 2 2 dørs 1,6D med 55hk. kosta hele 5000kr og hadde 324000 på tellern.

Savner den veldig =(.... Den kjørte jeg totalt 40 000km på litt over 1 år. Helt til EU godkjenningen gikk ut og jeg fikk 3000 for den ^^

Bilen hadde fysisk synelige hull i begge kanaler, men fungerte et helt år :P Om det var trygt er en annen sak...

I løpet av det året sluttet passasjerdøren å la seg åpne fra utsiden, og like før jeg skulle selge den gikk også låsen på førerdøren så den siste måneden måtte jeg krabbe inn fra bagasjerommet xD...

Alt i alt, en herlig opplevelse, og intet annet gikk i stykker, brukte ikke en krone annet enn diesel, som i seg selv varte i 1000km (40 liters tank) ... Følte det var litt "la oss kjøpe en drittbil og teste den, ala. top gear" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hjul, farge innvendig og utvendig.

Er det skinn?

M-sport ratt?

Navi pro?

Fjernlysassistent?

Varme i ratt?

Hvis det er en 100% plain bil i sort, med m-sport og stoffseter, samt automat(ikke sport), så kunne jeg kjøpt for 340' og solgt ut for en 380-390'

Allikevel tror jeg ikke det er en bil som ville blitt solgt i løpet av kort tid

sportsautomat, msport ratt og, svart skinn, fjernlysassistent.navi pro er jeg litt usikker på faktisk, hva er navi pro? ikke varme i ratt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg å kjøpe dieselbil uten turbo i utgangspunktet!

Tja, fikk den av fattern rett over nyttår så da kunne jeg ikke si nei :D Skal ordne på vakumlekkasjen og sende bilen til en liten oppfriskning av motor :) Ny forstilling ligger i garasjen og maling er kjøpt inn, så her blir det oppussing for alle penga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja, 0-100 på 8,1 sekund er jo ikke akkurat trengt heller. Hvor fort bør en bil egentlig gå for å rive skinnet av pølsa? 

Det der var vel kanskje ikke noe sjakktrekk....

Forsåvidt enig, mange som lærer av å miste lappen noen måneder. Selv så holdt det med en saftig bot og "den følelsen" når jeg hadde blålysa bak meg og visste jeg hadde kjørt alt for fort... Men vi har da alle her inne kjørt 160 km/t på Norsk jord, det er jeg helt sikker på ;)

Så du ønsker at vedkommende skal dø? Fin fyr du må jeg si....

aldri sagt det, men hadde han totalvraket hadde han skjønt hvor dumt det er å kjøre så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...