Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skifta du til vinterdekk i midten av februar? Misunnelig!

Har satt på sommerdekk mange ganger i Februar jeg, kom litt snø i dag men går med tanker om å iallfall få på sommerdekkene på E34en :) Tar som regel vinterdekkene på i begynnelsen av Desember og tar dem av i slutten av Mars, greit med kort vinter her sør. Kort med god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å legge om til sommer ut i forrige uke jeg også. Selvfølgelig måtte det komme snø i natt og det er igjen vinter i noen dager..

Men så slår det jo aldri feil at det er det vårværet, så plutselig laver det ned snø akkurat i det du tenkte å legge om til sommerdekk en vakker aprildag 8-[

 

Er jo meldt 6 grader til fredag igjen, og sol, så det kan jo funke! Men snø kommer det vell alltids igjen... I samme sekund som jeg jekka opp bilen, kom de første snøfnugga fra himmelen, så var ikke for tidlig ute iallefall! 

 

Det MÅ faktisk bli varmere asap! Skal kjøpe meg en ZX6R om en times tid, og må jo få den hjemigjen, slik jeg får pleie den litt  :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så den fete E36n med tusenmetere ekke din likevel!?!?!??! :(

 

 

Du mener denne?

 

20131028_181842_zps94de42ec.jpg

 

 

Hvordan kan noen andre enn meg eie noe så værbitt? Jeg er sikker på at den ville blitt rejecta i Somalia tilogmed, that's how I roll!

Kanskje jeg må fyre'n opp og hilse på Mr RS :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt så sterke følelser for en bil før ihvertfall, den har alltid stilt opp for meg tiltross for ett noe shabby utseende. Blikkene jeg får av menensker som går forbi og hører rakling/ser rust i alle kriker og kroker er ubetalelige. Stakkars fyr tenker dem. Jeg og E36'en har noe spesielt, blir litt som forholdet man får med en hund man redder fra avlivning trur eg :)

Edit:


Viskosevifta ble erklært død for 110.000km siden, den henger med enda selvom den skriker.

Verkstedet som monterte motorvarmer for meg turte ikke engang å la bilen gå på tomgang for å lufte kjølesystemet av frykt for at kjedet skulle ryke.

 

Jeg kjørte på elg med slaktevekt rundt 200kg i ca 60kmt. Elgen døde, bilen lever enda.

 

Den starter i -35 uten varmer med glødeplugger fra 90-tallet engang.

Den har den berømte M41-motoren, kjent for å være en av tidenes dårligste motorer. Vel, min har rulla 393.000km uten vedlikehold i særlig grad.

 

 

Noen biler er rettogslett krigere, samme hvilket emblem dem har i grillen/på panseret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt så sterke følelser for en bil før ihvertfall, den har alltid stilt opp for meg tiltross for ett noe shabby utseende. Blikkene jeg får av menensker som går forbi og hører rakling/ser rust i alle kriker og kroker er ubetalelige. Stakkars fyr tenker dem.

Det er en så herlig følelse :wub: Kjenner meg igjen der! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt på sommerdekk mange ganger i Februar jeg, kom litt snø i dag men går med tanker om å iallfall få på sommerdekkene på E34en :) Tar som regel vinterdekkene på i begynnelsen av Desember og tar dem av i slutten av Mars, greit med kort vinter her sør. Kort med god :)

Vet at datoene for vinterdekk er forskjellig for landsdelene, men om politiet hadde sett oss her med sommerdekk i februar, uansett hva føret tilsier så hadde det vanket bot. "Skodd etter føret" går bare én vei, i alle fall her i nord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en så herlig følelse :wub: Kjenner meg igjen der! ^_^

Jeg savner E28en sånn sett. Den var bare "meg". Den hadde sine issues og den føltes irriterende treg, men den startet og gikk alltid. Sånt blir det bånd av.

Egentlig samme greia med E30 Touringen. Motoren "overkokte" en dag og jeg solgte den, eller så var det muligens de beste 11.000 kronene jeg hadde brukt på en bil. Ingen i min krets skjønte hvorfor jeg var glad i den bilen, men den var min og høyt elsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner E28en sånn sett. Den var bare "meg". Den hadde sine issues og den føltes irriterende treg, men den startet og gikk alltid. Sånt blir det bånd av.

Egentlig samme greia med E30 Touringen. Motoren "overkokte" en dag og jeg solgte den, eller så var det muligens de beste 11.000 kronene jeg hadde brukt på en bil. Ingen i min krets skjønte hvorfor jeg var glad i den bilen, men den var min og høyt elsket.

Stemmer det! Du hadde en rød(?) 318i Touring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...