Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg mener det stod at hver 100 i billån vil redusere boliglånet med 300.

Uansett så er det total betalingsevne som ligger til hovedgrunn når en søker boliglån. Om du kan dokumentere at du vil "spare" på å ha en dyrere bil som er billigere i drift er det ikke sikkert dette slår negativt ut (selv om jeg tviler på at banken er helt enig i den teorien).

Ah okei daså!

Men er jo mange som bruker boliglån til å kjøpe ny bil også. Tror forsåvidt det er bedre løsning en 2 forskjellige lån?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah okei daså!

Men er jo mange som bruker boliglån til å kjøpe ny bil også. Tror forsåvidt det er bedre løsning en 2 forskjellige lån?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Det er ein del som tar opp lån på boligen for å kjøpe hus, men da må du ha betalt ned en del på huset først eller det har hatt verdiøkning. Du får max låne 85% på boligen. Det svarer seg ikkje i lengden sjøl om renten på huset er noe lavere enn renten på bil lån. Du betaler litt lavere renter på 25-30år som du har på boligen = total prisen blir mye dyrere enn et normalt bil lån.

Men på et bil lån er det litt høyere renter men du betaler som oftest ned på 5 eller 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere leser var han kanskje ruspåvirket, hadde han komt seg unna kunne han gjemt seg i 24t til han ble edru og meldt seg frivillig. Jeg har ikke noe erfaring med noen av delene, men dem kan nok ikke dømme for rus når dem ikke har verken blåsetest eller blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...